به گزارش خبرنگاران گروه صنعت و تجارت گزارش خبر_ بین الملل، اداره دریانوردی و بندر سنگاپور (MPA) و اداره حمل و نقل استان شاندونگ جمهوری خلق چین، یادداشت تفاهمی را برای ایجاد کریدور کشتیرانی سبز و دیجیتال سنگاپور - شاندونگ (GDSC) امضا کردند.
آقای Teo Eng Dih، مدیر اجرایی MPA، و آقای Gao Hongyan، معاون مدیر اداره حمل و نقل استان شاندونگ، تفاهم نامه را در بیست و پنجمین جلسه شورای تجاری سنگاپور - شاندونگ که در سنگاپور برگزار شد، امضا کردند. این امضا توسط روسای مشترک شورای تجاری سنگاپور - شاندونگ، آقای چی هونگ تات، وزیر حمل و نقل و وزیر دوم دارایی، و آقای ژو نایشیانگ، فرماندار دولت استانی شاندونگ، تایید شد.
GDSC سنگاپور - شاندونگ از حجم رو به رشد تجارت و حمل و نقل بین دو مرکز اقتصادی، با حمایت اکوسیستم های تحقیقاتی و نوآوری قوی آنها، بهره خواهد برد تا اتخاذ راه حل های سبز و دیجیتال و رشد صنعت دریایی بین سنگاپور و بوهای و زرد را هدایت کند.
منطقه دریایی سنگاپور بزرگترین مرکز ذخیرهسازی و شلوغترین بندر حملونقل دریایی جهان است و شاندونگ استانی ساحلی است که میزبان مجموعهای از بنادر و کارخانههای کشتیسازی در امتداد خط ساحلی چین از جمله بندر چینگدائو است که یکی از شلوغترین بنادر کانتینری جهان است. شاندونگ همچنین دومین استان پرجمعیت چین پس از گوانگدونگ با تقریباً 101 میلیون نفراست.
شاندونگ با تولید ناخالص داخلی 9.2 تریلیون RMB (تقریبا 1.7 تریلیون SGD) و رشد تولید ناخالص داخلی 6 درصد در سال 2023، سومین اقتصاد بزرگ استانی در چین را دارد.
بر اساس این تفاهم نامه، MPA و اداره حمل و نقل استان شاندونگ با ذینفعان مختلف از جمله ادارات دریایی، اپراتورهای بندر، شرکت های دریایی، موسسات آموزش عالی و کارخانه های کشتی سازی برای ترویج ابتکارات دیجیتال و کم کربن برای کشتیرانی همکاری خواهند کرد. حوزههای تمرکز شامل بررسی همکاری در فناوریهای نوظهور، آموزش در مدیریت ایمن سوختهای جایگزین، اشتراک دانش در مورد فناوریهای انرژی ساحلی، تبادل اطلاعات دیجیتال برای تسهیل ترخیص بندر، و به اشتراک گذاری استانداردها و بهترین شیوهها است.
تفاهم نامهGDSC دومین قرارداد امضا شده بین سنگاپور و چین است.