به گزارش گروه صنعت و تجارت_پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت،کشتی جدید درکشتی سازی Hudong-Zhonghau ، بخشی از شرکت کشتی سازی دولتی چین (CSSC) ساخته شد. قابل توجه است، چین ادعا می کند که این کشتی تنها چهار سال از طراحی تا شناور شدن فاصله دارد. اکنون قبل از شروع اسکله و آزمایشات بعدی در دریا تحت تجهیز قرار می گیرد.
بر اساس بیانیه PLA، این کشتی بیش از 40000 تن جابجا می شود که به طور قابل توجهی بزرگتر از نسل اول دوزیست چینی است که در سال 2021 راه اندازی شد. این بدان معناست که کشتیای که در ابتدا تصور میشد قابلیت هلیکوپتر و فرود هواپیما را دارد، میتواند یک هواپیمای بال ثابت سرنشین دار را نیز پرتاب کند. همچنین تصور می شود که این پایگاه بزرگی برای پهپادهای چینی باشد.
از نظر ظاهری، کشتی دارای یک سکوی پروازی تمام طول است. چینی ها همچنین پیکربندی با یک روبنای دو جزیره را برجسته کردند، اولین باری است که این ویژگی در یک کشتی چینی استفاده می شود. آنها گفتند که برای تسهیل بهتر عملیات هوانوردی طراحی شده است.
دوزیست های قبلی چین، نوع 75، با هلیکوپترها و فرود کرافت ها مستقر می شوند. چین سه تا از کلاس اول را ساخت. کشتی جدید اولین کشتی از نوع 76 است .رندر کشتی که پس از تکمیل با ناوگان ایالات متحده (CSSC) رقابت خواهد کرد.
چین در حال حاضر بزرگترین نیروی دریایی جهان را در اختیار دارد و به گسترش سریع ناوگان خود با قابلیت های جدید ادامه می دهد. مقامات چینی از این دوزیست جدید استقبال کردند و گفتند این بخش مهمی از تلاشها برای گسترش دامنه و قابلیتهای نیروی دریایی چین است. علاوه بر دوزیست جدید، چین به تجهیز ناو هواپیمابر جدید خود ادامه می دهد.
این کشتی به عنوان رقیبی برای ایالات متحده که به طور سنتی بزرگترین کشتی های این نوع را داشته است، دیده می شود. کشتیهای کلاس Wasp و America که توسط ایالات متحده اداره میشوند تقریباً 844 فوت (257 متر) طول دارند و طبق گزارشهای کلاس جدید چینی 853 فوت (260 متر) است، اگرچه چینیها فقط گفتهاند جابجایی آنها از 40000 تن فراتر خواهد رفت. این باعث می شود اندازه آن شبیه به کلاس Wasp و کوچکتر از کلاس آمریکا با 45000 تن جابجایی باشد. ناظران پیش از این پیش بینی کرده بودند که این کشتی چینی به 50000 تن جابجا می شود.