به گزارش خبرنگاران گروه صنعت و تجارت گزارش خبر، امیرحسین کریمی در تشریح تمهیدات شرکت ملی پست برای توزیع به موقع مرسولات پستی نوروز به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: در این موقع از سال با افزایش ترافیک مرسولات مواجه هستیم و برای به وجود نیامدن چالش در این فرایند چند برنامه کلی در حوزه تقویت زیرساختهای شبکه پستی کشور را در دستور کار قرار دادیم.
وی افزود: افزایش شیفت و کشیک در ایام تعطیل یکی از این اقدامات است؛ یعنی هم ساعت کاری را افزایش دادیم و هم کشیکهایی را برای ۲۹ و ۳۰ اسفند، سوم، چهارم، هفتم، دوازدهم و چهاردهم فروردین پیش بینی کردیم که در این ایام در واحدهای پستی به مردم و مشتریان عزیز خدمات مورد نیاز ارائه و مرسولات در کمترین زمان ممکن به مقاصد خود ارسال خواهند شد.
کریمی خاطر نشان کرد: علاوه بر آن در حوزه پاسخگویی نیز مرکز تماس و امور مشتریان ما تمام وقت مشغول پاسخگویی به سوالات، پیگیری و رفع ابهامات مشتریان در این ایام هستند.
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست تصریح کرد: با توجه به تجربیاتی که از سالهای گذشته داریم، با تغییراتی که در زیرساختها ایجاد شده به امسال با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال حدود ۱۵ درصد افزایش ترافیک مرسولات را داریم، سطح قابل قبولی از کیفیت خدمات را ارائه خواهیم داد.
به گفته وی، امسال چند کامیون جدید به فرایند توزیع مرسولات افزوده شده، تعداد سورتینگهای هوشمند افزایش یافته و در برخی مراکز تجزیه، رباتهای هوشمند عملاً کار را روانتر و به سریعتر پیش میبرند.
کریمی تصریح کرد: علاوه بر اینها برای کاهش زمان ارسال مرسولات پستی سه خط جدید همدان به کرمانشاه، یاسوج به شیراز و خلیج فارس به بندرعباس نیز به خطوط شبکه پستی کشور افزوده شده است.
وی درباره تاثیر سورتینگهای هوشمند بر سرعت تجزیه و ارسال مرسولات گفت: سورتینگهای هوشمند علاوه بر سریعتر شدن توزیع و تجزیه امانات، قابلیت فعالا ۲۴ ساعته نیز دارند و بدون تعطیلی کار میکنند. این خطوط هوشمند مشکلاتی مانند نیروی انسانی را نیز حل کرده است.
کریمی با این توضیح که در روزهای پایانی امسال مشکلی در خصوص تپزیع مرسولات نخواهیم داشت، تاکید کرد: شیفتهای باجههای پستی در روزهای عید نیز ادامه خواهد داشت هر چند با آغاز تعطیلات، عملا حجم مرسولات کاهش پیدا میکند.
معاون شرکت پست ادامه داد: بر اساس پیشبینی که داریم، ممکن است تعدادی از مردم به دلیل مسافرت یا انجام کارهلی مربوط به پایان سال در منزل نباشند به همین دلیل، باجههایی را برای تحویل و دریافت مرسولات تعریف کردیم که احیانا اگر کسی منزل نبود، بتواند به آنجا مراجعه کند و بسته خود را تحویل بگیرد.
معاون فنیو بازرگانی مدیرعامل شرکت ملی پست خاطرنشان کرد: تا پایان سال، نرخهای پستی با افزایش قیمت مواجه نخواهند داشت و با تمام ظرفیت مشغول خدمترسانی خواهیم بود.