دارندگان حواله پژو پارس این خبر را بخوانند

طبق مصاحبه اخیری که از علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران خودرو منتشر شده است، او ضمن تکذیب هرگونه احتمال ادامه تولید پژو پارس گفت: «پژو پارس نداریم؛ به جای آن سورن پلاس و پژو 207 بگیرید.»
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه

به گزارش خبرنگاران گروه صنعت و تجارت گزارش خبر، تولید پژو پارس در حال حاضر به گره کوری تبدیل شده است که گویی راه‌حلی برای آن وجود ندارد. معلوم نیست که سازمان استاندارد در نهایت با ادامه تولید این سدان 23 ساله محبوب بازار موافق است یا اینکه قرار است مجوز تولید خودرو تا انتهای سال جاری متوقف شود.

اخیراً یک فایل ویدئویی منتسب به علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران خودرو، در سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی خودرویی دست به دست می‌شود که او خطاب به یکی از مشتریان پژو پارس می‌گوید: «شما خودرو را برای منافع خود می‌خواهید. پژو پارس را از کارخانه 300 میلیون تومان می‌خرید و در بازار 700 میلیون تومان می‌فروشید! اگر قصد مصرف آن را دارید می‌توانید سورن پلاس و پژو 207 را با وام 100 میلیون تومانی خریداری کنید.».

وی در ادامه اظهار می‌کند که هیچ امیدی برای ادامه تولید این خودرو وجود ندارد و تمامی حواله‌داران پژو پارس باید نسبت به تبدیل خودروی ثبت‌نامی اقدام کنند.

فایل ویدیویی را اینجا ببینید. البته تجارت‌نیوز صحت و سقم این ویس ویدئویی را تائید یا رد نمی‌کند و صرفاً برای اطلاع‌رسانی به بازنشر آن پرداخته است. تا این لحظه ایران خودرو نیز در قبال انتشار این ویدئو سکوت کرده و خبری از تکذیب آن نیست.

طبق مصاحبه اخیری که از علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران خودرو منتشر شده است، او ضمن تکذیب هرگونه احتمال ادامه تولید پژو پارس گفت: «پژو پارس نداریم؛ به جای آن سورن پلاس و پژو 207 بگیرید.»

تولید پژو پارس در حال حاضر به گره کوری تبدیل شده است که گویی راه‌حلی برای آن وجود ندارد. معلوم نیست که سازمان استاندارد در نهایت با ادامه تولید این سدان 23 ساله محبوب بازار موافق است یا اینکه قرار است مجوز تولید خودرو تا انتهای سال جاری متوقف شود.

اخیراً یک فایل ویدئویی منتسب به علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران خودرو، در سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی خودرویی دست به دست می‌شود که او خطاب به یکی از مشتریان پژو پارس می‌گوید: «شما خودرو را برای منافع خود می‌خواهید. پژو پارس را از کارخانه 300 میلیون تومان می‌خرید و در بازار 700 میلیون تومان می‌فروشید! اگر قصد مصرف آن را دارید می‌توانید سورن پلاس و پژو 207 را با وام 100 میلیون تومانی خریداری کنید.».

وی در ادامه اظهار می‌کند که هیچ امیدی برای ادامه تولید این خودرو وجود ندارد و تمامی حواله‌داران پژو پارس باید نسبت به تبدیل خودروی ثبت‌نامی اقدام کنند.

فایل ویدیویی را اینجا ببینید. البته تجارت‌نیوز صحت و سقم این ویس ویدئویی را تائید یا رد نمی‌کند و صرفاً برای اطلاع‌رسانی به بازنشر آن پرداخته است. تا این لحظه ایران خودرو نیز در قبال انتشار این ویدئو سکوت کرده و خبری از تکذیب آن نیست.

ایران خودرو باز هم به ضرر خریدار شد

این شرکت اخیراً ادعا کرد که قصد تحویل خودروهای ثبت‌نامی را به خریداران دارد؛ اما نهادهای مربوطه مجوز ادامه تولید پژو پارس را صادر نمی‌کنند.

در حالی که این سازمان بارها در مورد تمدید نشدن مجوز تولید خودروی پارس برای سال آینده هشدار داده بود، ایران خودرو با بی‌توجهی به موضوع فوق، فروش پژو پارس را برای سال 1402 و سال آینده آغاز کرد، اما حالا که گویی از تمدید مجوز تولید پشیمان شده، سازمان استاندارد و سامانه یکپارچه را مقصر می‌داند!

این شرکت اعلام می‌کند که به غیر از محصول فوق، سایر خودروهای ایران خودرو هیچ مشکلی برای تحویل ندارند و حواله‌داران پژو پارس می‌توانند با دریافت وام به مبلغ 100 میلیون تومان نسبت به تبدیل خودرو به محصولاتی همچون سورن پلاس و پژو 207i اقدام کنند.

در حالی که استاندارد و ایمن بودن بدنه این خودروها نیز در هاله‌ای از ابهام بوده و حتی محصول سورن پلاس این شرکت از لحاظ مشخصات فنی و پلتفرم استفاده‌شده، دقیقاً با پژو پارس XUP مشابه است؛ دلیل غیراستاندارد بودن پارس و استاندارد بودن سورن پلاس کمی عجیب به نظر می‌رسد.

از سوی دیگر بسیاری از افرادی که سال گذشته خودروی پژو پارس را ثبت‌نام کردند، به دلیل قیمت پایین این خودرو با دیگر محصولات، تصمیم به خرید آن گرفته بودند. در صورتی که مبلغی اضافی برای پرداخت داشتند، احتمالاً خودروهای رده بالاتر این شرکت را برای خرید انتختاب می‌کردند.

نکته دیگر این است که به‌رغم ادعای مدیرعامل ایران خودرو مبنی‌بر مشکل نداشتن تحویل خودروهای سورن پلاس، بسیاری از حواله‌داران این محصول نیز از تأخیر دو ماهه و سه ماهه تحویل خودروی موردنظرشان خبر می‌دهند.

حالا با گذشت حدود دو ماه، هنوز هم تکلیف حواله داران پژو پارس مشخص نیست و این افراد در بلاتکلیفی کامل به سر می‌برند، اما آن‌طور که مشخص شده باز هم چوب بی‌برنامگی ایران خودرو یا سایر شرکت‌های بزرگ را مصرف‌کننده نهایی می‌خورد.

منبع:تجارت نیوز

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها