به گزارش خبرگزاری گروه صنعت و تجارت گزارش خبر ، تعطیلی ستادهای تامین، عدم توان شرکت های تابعه در تامین منابع مالی و سردرگمی در حل بحران کسری قطعه سه نشانه اصلی مسدود شدن جاده مخصوص است.
بررسی های خط بازار نشان می دهد خودروسازان به دلیل سومدیریت کوتوله های مجاهد، ساده انگاری مشکلات توسط متوهمان، اعتماد به نفس کاذب در حل مسائل و اختلافات فاحش در هیئت مدیره، جاده مخصوص را به یک بن بست رسانده که باید کیان ایرانی ملت برای آن تدبیر عاجل کند.
در نگاه کلان استمرار این شرایط به زودی تبعات امنیتی برای کشور به همراه خواهد داشت چرا که خودروسازی با بیش از چند صد هزار نیروی کار قلب تپنده صنعت کشور است. لذا تغییر در مدیریت کلان خودروسازان از حد ضرورت گذشته و به یک ضرب العجل رسیده است. از این رو هرگونه تاخیر در این امر، مسائل جاری خودروسازی را به بحران ملی تبدیل خواهد کرد.
براساس اخبار به دست آمده علاوه بر چهار گزینه اصلی برای مدیرعاملی خودروسازان، ظاهرا نورالدین گزینه اول است که قرار است در صورت پاسخ مثبت استعلامات، به زودی منصوب انجام شود. البته در این بین گزینه های دیگر نزدیک به دولت از جمله افشار نیز در کنار نورالدین مطرح هستند.
صنعت خودرو دیگر توان آزمون و خطای سیاسیون را ندارد. این صنعت نیاز به مدیران باسابقه خودرویی دارد که هم زنجیره تولید را به خوبی می شناسند، هم دارای اعتبار در بدنه قطعه سازی هستند و هم توان مدیریتی قبلا به اثبات رسانده اند.
منبع:خط بازار