برگزاری دوره آموزشی «سواد رسانه‌ای در روابط عمومی‌ها» توسط احمد باقری برای سازمان بیمه سلامت

دوره آموزشی «سواد رسانه‌ای در روابط عمومی‌ها» به منظور ارتقاء سطح آگاهی و توانمندی‌های مدیران و کارشناسان روابط عمومی سازمان بیمه سلامت در سراسر کشور، به مدت ۸ ساعت به صورت آنلاین برگزار شد. این دوره با تدریس احمد باقری، مدرس و مشاور حوزه‌های توسعه کسب و کار، ارتباطات، روابط عمومی و رسانه اجرا گردید.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر برگزاری دوره آموزشی «سواد رسانه‌ای در روابط عمومی‌ها» توسط احمد باقری برای سازمان بیمه سلامت

به گزارش پایگاه آموزشی احمد باقری، دوره آموزشی «سواد رسانه‌ای در روابط عمومی‌ها» با تأکید بر ضرورت شناخت اصول سواد رسانه‌ای در روابط عمومی‌ها، به منظور افزایش آگاهی از رژیم رسانه‌ای، قدرت تحلیل و مدیریت تولید محتوای اثربخش، و همچنین شناسایی اخبار جعلی و راهکارهای مقابله با آن‌ها طراحی شده بود. شرکت‌کنندگان در این دوره با مفاهیم کلیدی سواد رسانه‌ای آشنا شدند و مهارت‌های لازم برای بهبود ارتباطات سازمانی و تعامل با مخاطبان را فراگرفتند.

ضرورت آموزش سواد رسانه‌ای برای روابط عمومی‌ها

آموزش سواد رسانه‌ای برای روابط عمومی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که این مهارت‌ها به بهبود ارتباطات سازمانی و تعامل با مخاطبان کمک می‌کند. از جمله مزایای این آموزش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- مدیریت هوشمندانه ارتباطات: سواد رسانه‌ای به روابط عمومی‌ها این امکان را می‌دهد که ارتباطات خود را به‌صورت یکپارچه مدیریت کنند و تعاملات مؤثرتری با ذینفعان داشته باشند.

- تحلیل و ارزیابی اطلاعات: کارکنان روابط عمومی با کسب مهارت‌های سواد رسانه‌ای قادر خواهند بود اخبار و اطلاعات را تحلیل کرده و منابع معتبر را شناسایی کنند. این توانایی به آن‌ها کمک می‌کند تا در مواجهه با اطلاعات نادرست یا شایعات، تصمیمات بهتری بگیرند.

- تقویت آگاهی عمومی: روابط عمومی‌ها می‌توانند با استفاده از ابزارهای مدرن، آگاهی‌های عمومی را افزایش دهند و شهروندان را به مشارکت فعال در فرآیندهای رسانه‌ای تشویق کنند.

- پیشگیری از آسیب‌های رسانه‌ای: آموزش سواد رسانه‌ای، کارکنان را در برابر تأثیرات منفی رسانه‌ها محافظت می‌کند و آن‌ها را به استفاده هوشمندانه از محتواهای رسانه‌ای ترغیب می‌نماید.

سرفصل‌های دوره آموزشی

در این دوره، سرفصل‌های زیر به شرکت‌کنندگان آموزش داده شد:

- جایگاه رسانه و تولید محتوا در سواد رسانه‌ای جامعه هدف

- شبکه‌های اجتماعی و کارکردها و نقش آن‌ها در جامعه و سازمان

- فرصت‌ها و تهدیدهای گسترش رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی

- راهکارهای پیشگیری از بروز آسیب‌های رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی

- ویژگی‌ها، ابعاد و اصول سواد رسانه‌ای

- مراحل کسب سواد رسانه‌ای

- اصول تولید محتوای مؤثر در رسانه‌ها

- آثار و نتایج سواد رسانه‌ای بر کاربران

- شناخت مخاطبان هدف در جهت ارتقای سواد رسانه‌ای و اثربخشی محتوا

- تبدیل سوژه به محتوای اثربخش در ایجاد سواد رسانه‌ای

دستاوردهای دوره

در پایان این دوره، شرکت‌کنندگان به سؤالات کلیدی زیر پاسخ دادند:

- مهارت‌های اصلی در مجهز شدن به سواد رسانه‌ای چیست؟

- تأثیرات و مزایای سواد رسانه‌ای در کسب‌وکارها و روابط عمومی کدام‌اند؟

- گام‌های اولیه همراهی مخاطبان هدف سازمان جهت افزایش اثربخشی محتوا چیست؟

- چگونه می‌توان از طریق تولید محتوا، سواد رسانه‌ای مخاطبان سازمان را در مقابل شایعات و اخبار کذب مدیریت کرد؟

- تفاوت رسانه‌های اجتماعی، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها چیست؟

برنامه‌ریزی دوره‌های آینده

جهت برنامه‌ریزی دوره‌های ویژه روابط عمومی شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های دولتی به صورت حضوری یا آنلاین، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۶۹۴۴۹۶۶ تماس حاصل فرمایید. همچنین برای دریافت رزومه احمد باقری، مدرس این دوره، به وب‌سایت پایگاه تخصصی مدیریت و مشاوره توسعه کسب‌وکار، ارتباطات، روابط عمومی و رسانه مراجعه کنید.

این دوره گامی مؤثر در جهت تقویت سواد رسانه‌ای و ارتقای مهارت‌های روابط عمومی‌ها در سازمان بیمه سلامت و سایر سازمان‌های کشور بود.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

مجله خبری گفتمان یزد

مجله خبری گفتمان یزد

رسانه تخصصی رصد اخبار در استان یزد

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

پایگاه خبری گفتگوی خبری صنایع معدنی

گفتگوی خبری صنایع معدنی

پایگاه رسمی اخبار معادن و مواد معدنی

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پایگاه خبری نهضت ملی مسکن

پایگاه خبری نهضت ملی مسکن

رسانه تخصصی نهضت ملی مسکن

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

دانشگاه سئوی ایران

دانشگاه سئوی ایران

مشاوره، آموزش و مدیریت پروژه های سئو در ایران

پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت

پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت

شبکه اطلاع رسانی و مرجع اخبار دریا و نفت

پایگاه اطلاع رسانی اعتلای نهادهای مردمی

پایگاه اطلاع رسانی اعتلای نهادهای مردمی

جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

پایگاه آموزشی احمد باقری

پایگاه آموزشی احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

پایگاه خبری گفتمان فارس

پایگاه خبری گفتمان فارس

با مدیریت خبری عباس ستایش گو

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها