به گزارش خبر روابط عمومی آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی، نحوه تنظیم قرارداد میتواند سرنوشت افراد، شرکتها و کسب و کارها را تغییر دهد. قراردادها به دو صورت شفاهی و کتبی تنظیم میشوند.
علت عمده مشکلات و اختلافاتی که در حوزه کسب و کارها شاهد آن هستیم عدم تنظیم قرارداد به صورت کتبی است.
قراردادهای کتبی نیز گاها به دلیل عدم رعایت نکات حقوقی و نگارشی، مشکلات زیادی را ایجاد میکنند چرا که برای تنظیم یک قرارداد استاندارد علاوه بر اطلاعات و جزئیات مربوط به قرارداد، دانش حقوقی نیز ضروری است.
تنظیم قرارداد کار تخصصی میباشد که از موضوعات خاص هر یک از آن اصولی دارد.
عبارتهای کاربردی در تنظیم قرارداد ها باید واضح و ساده باشند به نحوی که امکان چندین برداشت مختلف از یک عبارت وجود نداشته باشد .
قرارداد ها حداقل از دو طرف تنظیم می گردد که هر طرف می تواند یک شخص یا چندین شخص و یا به نمایندگی از یک شخص حقوقی باشند.
موضوع قرارداد می تواند اموال یا عملی باشد که طرفین قرارداد متعهد به تسلیم یا انجام آن می باشد . تاریخ و امضای قرارداد باید کاملا روشن و واضح باشد .
مبلغ قرارداد و نحوه پرداخت آن که نشان دهنده ارزش آن کالا و یا خدمات است باید انجام گردد .
قرارداد باید کاملا متناسب با نیاز هر کسب و کار تنظیم شود، بنابراین نمونه قراردادهای آماده نمیتواند نیازهای طرفین را در هر قرارداد به طور کامل و دقیق برطرف نماید.
لازم است که برای تنظیم یک قرارداد حرفهای به متخصص این حوزه مراجعه شود تا از ایجاد ضرر و زیان و صرف هزینه و زمان بیشتر در آینده جلوگیری شود.