یادداشتی به قلم پدرام فرهادی

بازی‌وارسازی در میراث جهانی تخت‌جمشید

بازی‌وارسازی به‌عنوان یک روش نوآورانه در مدیریت و کسب‌وکار، تعامل کاربر را افزایش می‌دهد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر بازی‌وارسازی در میراث جهانی تخت‌جمشید

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، «پدرام فرهادی» مدرس گردشگری در یادداشتی به عنوان «بازی‌وارسازی در میراث جهانی تخت‌جمشید» به خبرگزاری گزارش خبر آورده است؛

بازی‌وارسازی به‌عنوان یک روش نوآورانه در مدیریت و کسب‌وکار، تعامل کاربر را افزایش می‌دهد. به‌طوری‌که بازی‌ها، امکاناتی را فراهم می‌کنند که کاربران بتوانند به‌صورت فعال در آنها شرکت کنند و تجربه جذابی داشته باشند. این تعاملات به طور مستقیم باعث افزایش نگرش مثبت و ارتباط بین سازمان و مشتری می‌شود. همچنین، در بازی‌وارسازی بهبود وفاداری مشتری قابل‌توجه است.

با استفاده از بازی، سازمان‌ها قادر خواهند بود تجربه منحصربه‌فرد خود ارائه دهند. همچنین، بازی‌وارسازی به سازمان‌ها کمک می‌کند تا آگاهی از برند خود را گسترش داده و با استفاده از عناصر بازی، پیام‌های خود را به مخاطبان انتقال دهند. این روش موجب می‌شود که برند در ذهن مخاطبان تثبیت شده و در نتیجه، افزایش شناسایی برند و افزایش فروش رخ می‌دهد. با استفاده از بازی‌وارسازی، مخاطبان به‌صورت فعال و جذاب در فعالیت‌های گروهی شامل رقابت، همکاری و حل معما شروع به فعالیت می‌کنند. این بازی‌ها ممکن است علاوه بر جذب توجه و علاقه مخاطبان، بهبود تجربه گردشگرها را نیز به همراه داشته باشند.

بازی‌وارسازی در حوزه گردشگری، توانایی بهبود تعاملات ارزشمندتر و ایجاد سطح بالاتری از رضایت گردشگران را داراست. همچنین، این ابزار می‌تواند به افزایش آگاهی از برند و افزایش وفاداری گردشگر به مقصد گردشگری کمک کند.

بازی‌وارسازی در گردشگری شامل عملکرد بیرونی و عملکرد درونی است؛

عملکرد بیرونی به گردشگرها کمک می‌کند تا قبل از سفر، مسیرها و جاذبه‌های گردشگری را بررسی و برنامه‌ریزی مناسبی برای سفر خود داشته باشند. عملکرد درونی بازی‌وارسازی هم در گردشگری به تجارب شخصی گردشگرها اشاره دارد. این بازی‌ها معمولاً به گردشگرها اجازه می‌دهند تا به‌صورت مجازی به‌جای دلخواه خود سفر کرده و تجارب جالب و هیجان‌انگیز را تجربه کنند.

بازی‌های مبتنی بر مکان در سفرها و گردشگری نقش مهمی در ارتقای مشارکت گردشگرها و افزایش تجربه‌های آنها دارند. این بازی‌ها می‌توانند به‌عنوان یک ابزار سرگرمی استفاده شوند که گردشگر را به فعالیت و تعامل با محله‌ای دیدنی و جذاب در سفر تشویق کنند؛ به‌علاوه، پس از سفر، بازی‌های آنلاین مبتنی بر سفر می‌توانند به‌عنوان یک ابزار برای تجدید خاطرات و به‌اشتراک‌گذاری تجربه‌ها با دوستان و خانواده استفاده شوند. علاوه بر این، از بازی‌های مبتنی بر مکان می‌توان در ارتقای آموزش‌وپرورش در محیط سازمانی بهره برد.

بهره‌گیری از این نوع بازی‌ها در چارچوب برنامه‌های آموزشی سازمانی، افراد را قادر می‌سازد تا به‌صورت فعال و پویا در فرایندهای آموزشی شرکت نمایند و بنابراین تخصص‌های جدیدی را به دست آورند.

بازی‌وارسازی در گردشگری، موضوعی جدید با رویکرد آینده‌نگر است که می‌تواند به شیوه‌های گوناگون برای برانگیختن انگیزه و تغییر رفتار در گردشگرها مورداستفاده قرار گیرد.

در محیط‌های تاریخی - فرهنگی، بازی‌ها می‌توانند جنبه‌هایی از رضایت انسانی را فراهم کنند که دستیابی به آن در دنیای فیزیکی دشوار است بنابراین، استفاده از بازی‌وارسازی برای فعال‌کردن محرکه‌های پیشرفت و افزایش تعامل، مورداستفاده قرار می‌گیرد و ازآنجاکه جاذبه‌های تاریخی و باستانی نمایانگر فرهنگ یک ملت می‌باشند، همواره توانسته‌اند گردشگرهای زیادی از سرتاسر جهان را به خود جذب نمایند.

در این میان، تخت‌جمشید نیز به‌عنوان یکی از شاهکارهای برجسته دنیای باستانی، همواره به‌عنوان مقصدی آرامش‌بخش و فرهنگی برای بازدیدکنندگان از سراسر جهان شناخته شده است؛ اما تاکنون به اهمیت و تأثیر بازی‌وارسازی در این مکان متمایز پرداخته نشده است.

بازی‌وارسازی در تخت‌جمشید نه‌تنها تجربه‌های وفاداری، اشتغال و درآمدزایی تفریحی و آموزشی ارائه می‌دهد، بلکه به گردشگرها اجازه می‌دهد تا بافرهنگ و تاریخ کشوری که در آن بازدید می‌کنند به شیوهای تازه و فعالانه در ارتباط باشند. با ارتقای تجربه گردشگرها از طریق بازی‌وارسازی، تخت‌جمشید به‌عنوان یک مقصد گردشگری متفاوت و جذاب شناخته خواهد شد.

بازی‌های گروهی و همکاری در حل مسائل مختلف، باعث افزایش همبستگی و همکاری بین افراد مختلف می‌شود؛ ازاین‌رو بازی‌وارسازی در تخت‌جمشید به گردشگران اجازه می‌دهد تا با دانستن و فهمیدن درست درباره تاریخ و فرهنگ کشور، به‌صورت فعالانه در ارتباط با آن قرار بگیرند همچنین بازی‌وارسازی در تخت‌جمشید نقش مهمی در افزایش دانش تاریخی و فرهنگی دارد.

با شرکت در بازی‌های مبتنی بر تاریخ و فرهنگ کشور، گردشگران دانش جدید کسب کرده و اطلاعات خود را در این زمینه تقویت می‌کنند و بازی‌وارسازی در تخت‌جمشید توانایی حل مسئله را در گردشگران تقویت می‌کند. با شرکت در بازی‌های مبتنی بر تاریخ و فرهنگ، گردشگران با مسائل پیچیده چالش‌برانگیز روبه‌رو می‌شوند و به دنبال راه‌حل‌های منطقی و استدلالی برای حل آنها می‌گردند.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

مجله خبری گفتمان یزد

مجله خبری گفتمان یزد

رسانه تخصصی رصد اخبار در استان یزد

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

دانشگاه سئوی ایران

دانشگاه سئوی ایران

مشاوره، آموزش و مدیریت پروژه های سئو در ایران

پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت

پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت

شبکه اطلاع رسانی و مرجع اخبار دریا و نفت

پایگاه اطلاع رسانی جمعیت اعتلا

پایگاه اطلاع رسانی جمعیت اعتلای نهادهای مردمی

جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها