توسعه سلامت شهرستان کازرون، در دولت سیزدهم

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون با گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور و سایر شهدای خدمت، عملکرد شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در دولت سیزدهم را اعلام کرد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر توسعه سلامت شهرستان کازرون، در دولت سیزدهم

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، دکتر «محسن معینی» گفت: دولت سیزدهم در حالی آغاز به کار کرد که ایران درگیر همه گیری ویروس کرونا بود، اما تدبیر و همت دولت سیزدهم در زمینه تامین واکسن و انجام واکسیناسیون گسترده مردم، کنترل و مهار همه گیری بیماری در کشور را به همراه داشت.

او افزود: راه اندازی فاز نخست بیمارستان حضرت امام علی(ع) در سال 1401، فعال سازی روند ساخت پروژه ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان درمان با 70 درصد پیشرفت فیزیکی، مرکز درمان بستر «بالاده» با 85 درصد پیشرفت فیزیکی، پایگاه سلامت «شیخ ابوتراب» با 50 درصد پیشرفت فیزیکی و مرکز مشاوره بیماری های رفتاری با 50 درصد پیشرفت فیزیکی از مهمترین اقدامات عمرانی در حوزه سلامت شهرستان بوده است.

رئیس حوزه سلامت کازرون ادامه داد: بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی «مهرنجان» و خانه بهداشت روستای «گیخ» در سال 1401، بهره برداری از خانه سرایداری و پانسیون پزشک مرکز خدمات جامع سلامت روستایی «دریس» و پایگاه اورژانس خیر ساز جاده ای «انارستان» و پایگاه اورژانس شهری شماره دو، در دو سال گذشته نیز انجام شده است.

معینی اضافه کرد: یک دستگاه آمبولانس به ارزش 30 میلیارد ریال از سوی نیکوکار عرصه سلامت به اورژانس پیش بیمارستانی اهدا و با خرید سه دستگاه موتور به ارزش سه میلیارد ریال به همت مسوولان حوزه سلامت استان، پایگاه موتورلانس اورژانس نیز به چرخه خدمت اورژانس پیش بیمارستانی این شهرستان اضافه شده است.

او راه اندازی مرکز نجات فرزندان سقط با عنوان «نفس» و مرکز سلامت روانی اجتماعی(سراج) با هدف بررسی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، آغاز ساخت خانه بهداشت روستاهای «خسروآباد» و «مهرنجان» و بهره برداری از پروژه همراه سرای بیمار در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) را از دیگر خدمات اضافه شده به حوزه سلامت کازرون در دولت مردمی، برشمرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کازرون اضافه کرد: غربالگری 74 درصد جمعیت بالای 18 سال شهرستان در پویش ملی سلامت و شناسایی هزار و 30 بیمار دیابتی و هزار و 655 بیمار مبتلا به فشارخون بالا، رسیدگی و پاسخگویی به دو هزار و 95 مورد شکایات بهداشتی ثبت شده در سامانه 190 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، انجام هفده هزار و 544 مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در قالب اجرای طرح تشدید کنترل مراکز عرضه مواد غذایی در ساعت های غیر اداری و ایام تعطیل، انجام چهار هزار و 872 مورد آزمایش های میکروبی، 360 مورد آزمایش های شیمیایی و 168 هزار و 200 مورد کلرسنجی از منابع و شبکه های تامین آب شرب نقاط شهری و روستایی، از مهمترین فعالیت کارشناسان بهداشت در طول سه سال گذشته به شمار می رود.

معینی افزود: اجرای ماده 13 قانون مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و تعطیلی 32 واحد صنفی متخلف، کشف و معدوم سازی بیش از سیزده هزار کیلوگرم انواع مواد غذایی غیر مجاز و تاریخ گذشته، تشکیل 680 فقره پرونده و برخورد با متخلفان بهداشتی از طریق ماده 688 قانون مجازات اسلامی و ماده 39 تعزیرات حکومتی و رسیدگی و پاسخ دهی به هزار و 825 مورد استعلام رسیده از مراجع صدور پروانه کسب و سایر ادارات متولی، از عملکردهای واحد سلامت محیط شبکه بهداشت و درمان کازرون در دولت سیزدهم است.

رییس حوزه سلامت کازرون با اشاره به اضافه شدن بخش MRI بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) به چرخه خدمت شهرستان با مبلغی افزون بر 60 میلیارد ریال از سوی نیکوکار کازرونی، از اتمام پروژه بخش شیمی درمانی این مرکز درمانی خبر داد و گفت: با راه اندازی این بخش، بیماران مبتلا به سرطان، از خدمات مورد نیاز شیمی درمانی در کازرون بهره مند خواهند شد.

معینی از مردم و کارکنان حوزه سلامت دعوت کرد با حضور پرشور خود در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب فردی اصلح و ادامه دهنده راه و منش شهید جمهور، مسیر روشنی را برای کشور به ویژه در حوزه سلامت باز کنند.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها