احمد باقری در یادداشتی آورده است؛

کرکره روابط عمومی ها را پایین بکشید

مدیران سازمان های دولتی و خصولتی، اگر برنامه های روابط عمومی سازمان متبوع خود را در نامه نگاری های بین سازمانی خلاصه می کنند و انتصاب مدیران روابط عمومی در این حیاط خلوت سازمان تلقی می کنند، کار روابط عمومی را به فرزندان عمو، خاله، عمه و دایی و به خصوص بستگان همسر پیش ببرید.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر کرکره روابط عمومی ها را پایین بکشید

به گزارش خبرنگاران گروه فرهنگ، هنر و رسانه گزارش خبر، احمد باقری مدرس و مشاور ارتباطات و روابط عمومی در یادداشتی با عنوان "کرکره روابط عمومی ها پایین بکشید" آورده است:

از باب سلیقه ای شدن انتصابات مدیران حوزه ارتباطات و روابط عمومی در سازمان ها و شرکت ها"چه دولتی و چه خصوصی" و همچنین تمامی کسب و کارهای که با استراتژی ایجاد و حفظ مشتری و توسعه آن تعریف شده است، باید اینگونه بیان کرد؛

در هر سازمان، اگر ترغیب و رضایتمندی مخاطبان جایگاهی ندارند، لطفا کار روابط عمومی را به مدیر دفتر مدیرعامل بسپارید.

در هر کسب و کاری، اگر تولید محتوای تخصصی برای افزایش بهره وری در تولید یا فروش خدمات جایگاهی ندارد، لطفا کار روابط عمومی را با جذب یک مشاور رسانه ای خلاصه کنید.

در هر شرکتی، اگر ارتباطات سازمانی اولویت ندارد و انتشار خبر در رسانه بعنوان یک شق القمر کارکرد ارتباطی خلاصه می شود با جذب یک خبرنگار در مجموعه بسنده کنید

در هر مجموعه ای، اگر اطلاع رسانی در معنای واقعی خود موثر و اثربخش آنهم برای همراهی مشتریان بالقوه و بالفعل نیازی نمی بینید، کار روابط عمومی را به مسئول سایت تفویض اختیارکنید.

در هر مدیریتی، اگر نظام مند شدن ساختار ارتباطات درون سازمانی برای آماده سازی در شرایط بحرانی و مدیریت بحران را ساده می بینند و با تهدید عدم ادامه همکاری و گرفتن اختیارات از همکاران موثر می بینید، کار روابط عمومی را به مدیر اداری بسپارید.

در هر شرکتی، اگر کسب درآمد بالا در سال های گذشته و وجود دیدگاه مدیریتی به صورت سنتی و بازاری مدل ارتباطی و رقابتی القاء شده است، کار روابط عمومی را به کانون تبلیغات و آگهی ها بسپارید.

درهرکسب و کاری، اگر علوم برندسازی از زمان ایجاد، حفظ و توسعه برند در بازار هدف و رقابت با چاپ لوگو در کاسه و بشقاب دفتر خود خلاصه می کنند، کار روابط عمومی را به شرکت تبلیغاتی بسپارید.

مدیران سازمان های دولتی و خصولتی، اگر برنامه های روابط عمومی سازمان متبوع خود را در نامه نگاری های بین سازمانی خلاصه می شود و انتصاب مدیران روابط عمومی در این حیاط خلوت سازمان تلقی می کنند، کار روابط عمومی را به فرزندان عمو، خاله، عمه و دایی و به خصوص بستگان همسر پیش ببرید.

ای کاش!! بودجه تبلیغات و پروژه های فرهنگ سازی در سازمان ها در روابط عمومی ها تزریق نمی شد و صرفا مدیریت اجرا، آنهم به صورت اصولی، اثربخش و به صورت تعهدی برعهده مدیران روابط عمومی ها بود.

آن وقت بود که وصف مصرع از سعدی به جا بود. " به عمل کار برآید به سخندانی نیست"

لطفا روابط عمومی ها را جدی نگیرید.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

مجله خبری گفتمان یزد

مجله خبری گفتمان یزد

رسانه تخصصی رصد اخبار در استان یزد

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

پایگاه خبری گفتگوی خبری صنایع معدنی

گفتگوی خبری صنایع معدنی

پایگاه رسمی اخبار معادن و مواد معدنی

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پایگاه خبری نهضت ملی مسکن

پایگاه خبری نهضت ملی مسکن

رسانه تخصصی نهضت ملی مسکن

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

دانشگاه سئوی ایران

دانشگاه سئوی ایران

مشاوره، آموزش و مدیریت پروژه های سئو در ایران

پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت

پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت

شبکه اطلاع رسانی و مرجع اخبار دریا و نفت

پایگاه اطلاع رسانی جمعیت اعتلا

پایگاه اطلاع رسانی جمعیت اعتلای نهادهای مردمی

جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها