به گزارش خبر، محمد ناصریرادکارشناس و منتقد سینما با ارسال یادداشتی به مناسبت روز خبرنگار با عنوان "گلستان، عکاسی که دغدغه ی حقیقت داشت " به پایگاه خبری گزارش خبر آورده است:
در این یادداشت مختصر به مناسبت روز خبرنگار میخواهم خبرنگاری را عیان کنم، که آثارش عیانگر و مصداق حقیقت است، کسی که حقیقت را میتوان از لابلای تک به تکِ فریم های عکس هایش کشف کرد، او را می توان از میان عکس هایش کشف کرد؛ عکاسی که دغدغه حقیقت دارد. دارای ذهنی کل گراست که می تواند با پیوند زدن وقایع پیرامون خود پازلی از حقیقت دوران خود را برابر چشمان مخاطب تکمیل کند.
بدون تردید کاوه گلستان را می توان به عنوان مهمترین و تاثیرگذارترین عکاس اجتماعی در ایران برشمرد.
حقیقت تنها معیار کاوه گلستان است که در این تعریف بی پرده و بدون تعارف از عکس، تکلیف خود را با مخاطب روشن میکند.
درست آنجایی که چنین قاطع میگوید: "من میخواهم صحنههایی را به تو نشان دهم که مثل سیلی به صورتت بخورد و امنیت تو را خدشهدار کند و به خطر بیندازد. میتوانی نگاه نکنی، میتوانی خاموش کنی، میتوانی هویت خود را پنهان کنی، مثل قاتلها، اما نمیتوانی جلوی حقیقت را بگیری، هیچ کس نمیتواند."
با صراحت تمام از زبانِ هنگامه گلستان همسر کاوه میتوان گفت: حقیقت تنها معیار عکسهای کاوه گلستان است؛ او اجازه نمیداد مصلحت جویی های سلیقه ای راه را بر واقعیت ببندد تا بتواند مخاطب را بِگریاند و بَرخیزاند .
و اما امسال هفدهم مردادماه ماهش مصادف گشت با سالروز حماسه ی ماندگارِ عاشورای حسینی و روز خبرنگار، چه تصادف با معنایی .
براستی اگر در روز دهم محرم سال ۶۱ هجری ظهور فیزیکی داشتیم، انعکاس گر چه بودیم ؟حقیقتا تکلیفمان در زمانه ی خویش چیست؟
روز خبرنگار با یک روز تاخیر بر خبرنگارانِ راه حقیقت مبارک و فرخنده باد .