یادداشتی از سمیه ملک

از حرف تا عمل؛ از تولید به مصرف

این روزها اغلب افراد ترجیح می‌دهند صاحب کسب‌وکار خودشان باشند.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر از حرف تا عمل؛ از تولید به مصرف

به گزارش خبر، سمیه ملک مشاور سلامت و نت‌ورکر در یادداشتی ارسالی به پایگاه خبری گزارش خبردر خصوص ایجاد مشاغل جدید و علاقه‌ی روزافزون مردم به داشتن مشاغل خانگی گفته است؛

کرونا و پاندمی جهانی آن، باعث شد میلیون‌ها نفر در سراسر جهان شغل خود را از دست بدهند و یا خانه‌نشین شوند. از سوی دیگر میل به داشتن مشاغل خانگی در دنیا افزایش یافته است. مردم سراسر دنیا به تدریج به اهمیت این نکته پی بردند که بهتر است صاحب کسب‌وکار خود باشند.
فقط وقتی که صاحب کسب‌وکار خودتان باشید، موارد زیر را تحت کنترل خواهید داشت:

این‌که کجا کار کنید؟

این‌که با چه کسی کار کنید؟

این‌که چطور کار کنید؟

و این‌که درآمدتان چقدر باشد؟

وقتی قرار است کسب‌وکار خودتان را داشته باشید، طبیعتاً احساس لذت توأم با استرس خواهید داشت. چرا؟ چون با این کار باید سبک زندگی خود را تغییر دهید. به تعبیر روان‌شناسان باید از «حاشیه امن» خود بیرون بیایید.

در زندگی جدید دیگر کارمند نیستید تا بنا باشد هر روز ساعت 8 صبح در محل کار حاضر باشید، به امور محول شده رسیدگی کنید و در نهایت با اتمام ساعت کاری، میزتان را رها کنید و به خانه برگردید.

حالا ممکن است لازم باشد، صبح‌ها زودتر از خواب بیدار شوید، با مسائل غیرقابل پیش‌بینی مواجه شوید، مسئولیت‌های جدید داشته باشید و شاید بیشتر از قبل حتی تا پاسی از شب مشغول رسیدگی به امور کاری باشید.

این تفاوت فرضی بین دو موقعیت، فاصله گرفتن از همان حاشیه امنی است که اغلب افراد حاضر به پذیرش آن نیستند.

کار کمتر، مسئولیت کمتر، درآمد ثابت ماهانه و احتمالا بیمه! اگر این تمام آن چیزی است که شما از زندگی می‌خواهید، باید به شما تبریک بگوییم چرا که به خوشبختی رسیده‌اید و سقف خوشبختی شما در دسترس است.

اما اگر به دنبال استقلال مالی واقعی، زمان در اختیار، همکاران دلخواه و ... هستید، روش بالا جواب نمی‌دهد.

امروزه «نت‌ورک مارکتینگ» ترکیب آشنایی برای شما است. یک شغل خانگی با درآمدی مطلوب و مزایایی فوق‌العاده!

جان کلنچ، نویسنده و نت‌ورکر معروف دنیا، نت‎ورک مارکتینگ را بزرگترین فرصت در طول تاریخ دنیا می‌داند. به زعم او نت‌ورک مارکتینگ موج آینده دنیا است.

بازاریابی شبکه‌ای نوعی از تجارت است که در آن مصرف‌کنندگان یک شرکت تولیدکننده می‌توانند توزیع‌کننده محصولاتی باشند که خود مصرف می کنند و با انعقاد قرارداد با شرکت تولید‌کننده و معرفی و فروش محصولات به اطرافیان خود، درآمد قابل توجهی کسب کنند. این در حالی است که شخص با معرفی این تجارت به اطرافیان خود و معرفی آن‌ها به شرکت، می‌تواند گروه فروش خود را شکل دهد و طبق پلن‌های درآمدزایی شرکت درصدهای مشخصی از قیمت کالاهای فروخته شده در گروه فروش خود را به عنوان پورسانت و پاداش دریافت کند.

از حرف تا عمل؛ از تولید به مصرف

هدف اصلی و در واقع فلسفه وجودی تجارت نت‌ورک مارکتینگ، حذف واسطه‌ها در سیستم توزیع سنتی کالا و صرفه‌جویی در هزینه‌ها است. در شیوه توزیع سنتی کالا، محصول پس از تولید، برای رسیدن به دست مصرف کننده نهایی، بارها توسط واسطه‌ها دست به دست می‌شود و در نهایت قیمت محصول طی این مسیر به چندین برابر قیمت واقعی خود می‌رسد.

در بازاریابی شبکه‌ای با حذف واسطه‌ها، محصول به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد و سود حاصل از این عملیات، صرف تولید محصولاتی باکیفیت‌تر می‌شود، همچنین توزیع‌کننده نیز از این سود، به درآمد می‌رسد.

چرا دولت‌ها از بازاریابی شبکه‌ای حمایت می‌کنند؟

تا به حال فکر کرده‌اید که فروش مستقیم یا همان فروش به شیوه‌ی بازاریابی شبکه‌ای چه فوایدی برای اقتصاد کشور به همراه دارد؟ و چرا امروزه دولت‌ها از این کسب‌وکار حمایت می‌کنند؟
این دلایل را با دقت مطالعه کنید، چرا که هر یک دلیل محکمی برای برتری بازاریابی شبکه‌ای بر سایر روش‌های توزیع و کسب درآمد است:

  • حذف واسطه‌های سنتی و دلال‌ها
  • افزایش سود تولیدکننده داخلی
  • کیفیت و کمیت بالای محصول تولیدی
  • توسعه کارخانجات داخلی و جذب نیرو
  • پرداخت به موقع مالیات به دولت
  • نظارت دقیق بر قیمت‌ها
  • خرید آسان و مطمئن
  • خرید محصولات به قیمت واقعی
  • تثبیت قیمت محصولات

چرا بازاریابی شبکه‌ای تجارتی موفق است؟

بازاریابی شبکه‌ای به دلیل مزایای فوق‌العاده‌ای که در مقایسه با تجارت سنتی دارد، از میزان موفقیت بسیار بالایی برخوردار است، چون:

  • نیازمند سرمایه اولیه اندکی است.
  • بدون ریسک است.
  • هیچ‌گونه تخصص و یا تجربه‌ی خاصی لازم ندارد.
  • منبع خوبی برای کسب درآمد چندگانه است، زیرا می‌تواند به‌صورت پاره وقت انجام گیرد.
  • حمایت همه جانبه سیستم با شما است. این حمایت هم از جانب شرکت و هم از جانب بالاسری‌ها صورت می گیرد.
  • پتانسیل درآمد نامحدودی دارد.
  • نت‌ورک مارکتینگ فرصت‌های زیادی برای رشد و کمال فردی مهیا می‌کند. شما بسیاری از دوره‌های آموزشی و برنامه‌های انگیزشی را می‌گذرانید.
  • نت‌ورک مارکتینگ فرصتی برای کسانی است که کمک کردن به دیگران را دوست دارند، شما به دیگران کمک می‌کنید تا رویاهای خود را عملی سازند. این تجارت به افراد امید، هدیه می‌دهد.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

مجله خبری گفتمان یزد

مجله خبری گفتمان یزد

رسانه تخصصی رصد اخبار در استان یزد

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

دانشگاه سئوی ایران

دانشگاه سئوی ایران

مشاوره، آموزش و مدیریت پروژه های سئو در ایران

پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت

پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت

شبکه اطلاع رسانی و مرجع اخبار دریا و نفت

پایگاه اطلاع رسانی جمعیت اعتلا

پایگاه اطلاع رسانی جمعیت اعتلای نهادهای مردمی

جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها