به گزارش خبرنگاران گروه صنعت و تجارت خبرگزاری گزارش خبر، امیرحسین کریمی در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا درباره خدمت جدید شرکت ملی پست افزود: در ایام جنگ ۱۲ روزه تحمیلی حدود ۸ میلیون خدمت به مردم از سوی پست چه بصورت فیزیکی و چه بصورت آنلاین در حوزه خدمات پست تعریف و ارایه شده است.
وی با بیان اینکه در ایام جنگ تحمیلی ۱۲ روزه سرویسی را برای رفاه بیشتر مردم با نام بازتوزیع یا توزیع مجدد مرسولات پستی طراحی کردیم، افزود: اگر به هر دلیلی پستچی ما به آدرس گیرنده و گیرنده حضور نداشت، گیرنده می توانست درخواست باز ارسال کند یا صندوقهای پستی هوشمند (لاکر) مشخص کند تا پستچی داخل صندوق قرار دهد تا گیرنده بتواند از داخل ان مرسوله خود را بردارد.
کریمی با اشاره به اینکه اگر برای مشتری این امکان وجود نداشت که در آدرس اولیه خود باشد، گیرنده می تواند یک نشان دیگر را اعلام کند و ادامه داد: این کار می تواند به عنوان نشانی جدید و خواستار توزیع در نشان جدید می شود.
وی تصریح کرد: موضوع بازتوزیع از قبل از جنگ نیز وجود داشت اما موضوع صندوقهای پستی هوشمند (لاکر) به بازتوزیع افزوده شد تا جهت رفاه مشتریان مورد استفاده قرار گیرد.
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست یادآور شد: طبق رویه معمول در پست، مرسولاتی که توسط پستچی دوبار در محل آدرس فرستاده شده و گیرنده حضور نداشته باشد، به باجه های پست باز می گردد و براساس زمان بندی هر مرسوله ای، در آن باجه نگهداری می شود و گیرنده می تواند در آن بازه زمانی به باجه مراجعه کرده و مرسوله خود را تحویل بگیرد.
کریمی ادامه داد: از آنجا که برخی از مشتریان امکان حضور در باجه را ندارند، می توانند از این سرویس استفاده کرده و برای یک بار دیگر درخواست کنند که پستچی مرسوله آنها را به آدرس جدید برده و تغییر آدرس دهند یا اینکه مرسوله را در نزدیکترین صندوق لاکری که وجود دارد قرار دهد.
وی با بیان اینکه موضوع بازتوزیع مرسولات از ۷ تیرماه آغاز شده است، تصریح کرد: از تاریخ اعلام شده تاکنون ۱۳۹۵ خدمت به مشتریان ارایه شده است.