به گزارش خبرنگاران گروه صنعت و تجارت گزارش خبر، در گفتگویی اختصاصی با محمدعلی اسفنانی به نقش پست در فرایند ارایه خدمات سازمان تعزیرات به مردم پرداختهایم. ماحصل این گفتگو به این شرح است:
در حال حاضر تحویل اوراق قضایی و اخطاریه های سازمان تعزیرات به مردم توسط پست انجام میشود، ارایه این خدمت پست چه کمکی در تسریع رسیدگی به تخلفات به این سازمان کرده است؟
ارایه خدمت تحویل اوراق قضایی و اخطاریهها یکی اقدامات مهم پست در سازمان تعزیزات حکومتی است که علاوه بر مطلع شدن ارباب رجوع از زمانهای رسیدگی و صدور رای و اجرای احکام حساس تعزیرات حکومتی، سرعت ارسال و دقت در رساندن اوراق به مخاطب مربوطه از جمله مهمترین ویژگی همکاری با پست است.
ابلاغ اوراق قضایی توسط پست جلوگیری از تخلفات متعددی راه به همراه است از جمله عدم شناسایی مخاطب اوراق از طریق تبانی با مامور ابلاغ و مفقود شدن اوراق قضایی، ابلاغ به غیر مخاطب و دست کاری در تاریخ ابلاغ یا درج تاریخ غیرواقعی آن است.
ارسال مرسولات دبیرخانهای بخش دیگری از خدمات رسانی پست به سازمان تعزیرات حکومتی است، این خدمت تا چه حد کیفیت توزیع مکاتبات در این سازمان را بهبود بخشیده است؟
مرسولات دبیرخانهای به لحاظ ماهیت محتویات دارای اهمیتی ویژه برای هر اداره یا سازمان است که صحت و سلامت و اطمینان از روش ارسال و تایید وصول به مقصد، بسیار مورد توجه است که این اطمینان از سوی پست برای مکاتبات دبیرخانهای این سازمان ایجاد شده است.
نقش پست در همکاری بین بخشی با سایر سازمانها و دستگاههای دولتی را چگونه ارزیابی میکنید؟
نقش پست در همکاریهای بین بخشی بسیار مهم و ضروری است. در سال های گذشته این همکاری در سازمان تعزیزات حکومتی به دلیل اینکه به نحو بسیار شایسته انجام شده، پیامدهای مثبت زیادی به همراه داشته که کاهش هزینههای اجرایی و اطمینان از صحت تحویل مرسولات ابلاغی از مهمترین آن بوده است.
امانتداری و اعتماد از کلیدیترین ویژگیهای پست است، به عنوان یک مشتری تا چه حد از این ویژگی رضایت دارید؟
پست به حق یکی از امانتدارترین و معتمدترین مجموعههای دولتی در ارایه خدمات حمل و نقل و ارسال مراسلات است، این اعتماد ریشه در تاریخ و هویت این شرکت دارد که از اساسیترین سرمایه های آن به شمار میرود.
برای بهبود کیفیت همکاری متقابل چه توصیهای دارید؟
به نظر می رسد با توجه به نوع فعالیت پست و پیشرفتهای فناوری در عصر ارتباطات و نحوه و شیوهی ارسال مراسلات و ضرورت حفظ سلامت و محتوای مرسولات به ویژه مرسولات خاص و احیاناً دارای محرمانگی، پست باید همواره همراه با پیشرفت فناوری به صورت گام به گام طوری عمل کند که از قافلهی شتابان این مقوله عقب نماند و همپای آن حرکت کند.