واقعیت جهانی خودرو های برقی

چین بازیگر بی رقیب / افت فروش خودروهای برقی

طبق آمار فروش جهانی خودروهای برقی به دلیل قیمت‌های بالا، نگرانی‌ها در مورد زیرساخت شارژ و کاهش یارانه‌های دولتی در حال کاهش است.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر چین بازیگر بی رقیب / افت فروش خودروهای برقی

به گزارش گروه صنعت و تجارت _پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت، خودروسازان بزرگ در پاسخ به تقاضای ضعیف تر، برنامه های تولید خود را کاهش داده و از کاهش مشاغل خبر می دهند.در این حین بازار خودروهای برقی چین تا حدی به لطف حمایت دولت و زنجیره تامین قوی در حال رونق است.

اکنون که درخشش و جذابیت «مد جدید» بودن و یارانه‌های دولتی شروع به از بین رفتن کرده است - همراه با بازاری پر از رقابت فوق‌العاده اشباع شده و عرضه قوی - خودروهای الکتریکی به سادگی فروخته نمی‌شوند.

این موضوع در گزارش جدید FT بود که مدعی است تغییر صنعت خودرو به سمت خودروهای برقی، که زمانی ضروری به نظر می‌رسید، اکنون با چالش‌های جدی مواجه است.

به عنوان مثال اشاره می‌کند که Northvolt، بزرگترین تولیدکننده باتری اروپا، هفته گذشته اعلام ورشکستگی کرد و استراتژی صنعتی منطقه را مورد تردید قرار داد. علاوه بر این، Stellantis تعطیلی کارخانه ون خود را در بریتانیا اعلام کرد و 1100 شغل را به خطر انداخت، در حالی که فولکس واگن و فورد نیز نسبت به کاهش قابل توجه مشاغل و تعطیلی کارخانه ها به دلیل تقاضای ضعیف تر از حد انتظار خودروهای برقی هشدار دادند.

و همانطور که در اوایل این هفته اشاره کردیم، جنرال موتورز 5 میلیارد دلار هزینه برای سازماندهی مجدد تجارت چینی خود می گیرد.

اکنون ایالات متحده در معرض خطر عقب ماندن بیشتر از انتقال سبز خود است زیرا پذیرش خودروهای الکتریکی عقب مانده است و برنامه های رئیس جمهور منتخب ترامپ برای کاهش یارانه ها پیشرفت را تهدید می کند. در حالی که بایدن قصد داشت تا سال 2030 خودروهای الکتریکی نیمی از فروش خودروهای جدید را تشکیل دهند، طبق گفته FT ، آنها در سال گذشته تنها 10 درصد را به خود اختصاص دادند .

طبق گفته برنشتاین، خودروسازان برنامه‌های تولید خود را کاهش داده‌اند و انتظار می‌رود تولید خودروهای برقی ایالات متحده تا 50 درصد و برنامه‌های اروپایی تا 29 درصد در سال آینده کاهش یابد. پیش بینی می شود تا سال 2025 سهم بازار خودروهای برقی در اروپا به 23 درصد و در ایالات متحده به 13 درصد برسد.

FT گزارش داد که رشد آهسته استقبال از EV در سطح جهان ناشی از هزینه های اولیه بالا، نگرانی در مورد زیرساخت های برد و شارژ، و محو شدن مزیت های قیمت انرژی به دلیل تنش های ژئوپلیتیکی است.

افزایش نرخ بهره هزینه های اجاره را بیشتر افزایش داده است. در اروپا، قیمت خودروهای برقی از 40000 یورو در سال 2020 به 45000 یورو امروز افزایش یافته است که بسیار بالاتر از 20000 یورویی است که بسیاری از مصرف کنندگان مایل به پرداخت هستند.

در همین حال، یارانه‌های ناسازگار دولتی منجر به پذیرش نابرابر شده است، با کاهش مشوق‌های آلمان و فرانسه، که نگرانی‌هایی را در مورد کاهش فروش خودروهای الکتریکی و از دست دادن شغل در صنعت خودرو ایجاد کرده است.

در مقابل، چین با موفقیت استراتژی خودروهای الکتریکی خود را ادغام کرده است و از ابتکارات، یارانه ها و زنجیره تامین قوی برای تسلط بر بازار استفاده می کند. بیش از نیمی از خودروهای جدید فروخته شده در چین اکنون خودروهای برقی یا پلاگین هیبریدی هستند که به کمک قیمت رقابتی و فناوری نوآورانه داخل خودرو کمک می‌کند.

اروپا که توسط اصول بازار آزاد محدود شده است، نمی تواند با مدل دولت محور چین مطابقت داشته باشد و به اعمال تعرفه بر واردات خودروهای برقی چینی متوسل شده است. علیرغم موانع، خودروسازان در اروپا همچنان خوش بین هستند و مدل های مقرون به صرفه EV کمتر از 25000 یورو را برای دستیابی به اهداف سخت گیرانه تر آلایندگی برنامه ریزی می کنند و هدف آن متعادل کردن کاهش هزینه با افزایش علاقه مصرف کنندگان به فناوری الکتریکی است.

دانیل روسکا، تحلیلگر برنشتاین، نتیجه گیری کرد: «پیش بینی تولید خودروهای برقی برای سال 2025 ظاهراً فقط به یک جهت پیش رفته است - و آن جهت رو پایین است.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

مجله خبری گفتمان یزد

مجله خبری گفتمان یزد

رسانه تخصصی رصد اخبار در استان یزد

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

پایگاه خبری گفتگوی خبری صنایع معدنی

گفتگوی خبری صنایع معدنی

پایگاه رسمی اخبار معادن و مواد معدنی

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پایگاه خبری نهضت ملی مسکن

پایگاه خبری نهضت ملی مسکن

رسانه تخصصی نهضت ملی مسکن

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

دانشگاه سئوی ایران

دانشگاه سئوی ایران

مشاوره، آموزش و مدیریت پروژه های سئو در ایران

پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت

پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت

شبکه اطلاع رسانی و مرجع اخبار دریا و نفت

پایگاه اطلاع رسانی جمعیت اعتلا

پایگاه اطلاع رسانی جمعیت اعتلای نهادهای مردمی

جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها