به گزارش خبرنگاران گروه علم و فناوری گزارش خبر، محتوای این فایل ( مدیریت رفتار سازمانی در هتل ) جهت بهره مندی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب در پاییز 1403 می باشد.
مقدمه ای از دوره آموزشی:
رفتار سازمانی عبارت است از مطالعه منظم (سیستماتیک) عملیـات، اقـدامات، کارهـا و نگـرشهای افرادی که سازمان را تشکیل می دهند.
هریک از ما می کوشیم تا هر پدیده ای را بر اساس قضـاوت شـهودی خـود مـورد بررسـی قـراردهیم. برای مثال، یکی از دوستان دچار سرماخوردگی می شود. بلافاصله به او یادآور مـی شـویم که شما غذای مناسب نخورده اید، لباس مناسب نپوشیده اید، یا ....، ولی این نمی توانـد مـا را ازابراز نظر و قضاوت شهودی باز دارد.
در رفتار سازمانی سعی می شود تا مطالعه یا بررسـی مـنظم(سیستماتیک) جایگزین قضاوت شهودی شـود . یعنـی، کـاربرد مـدارک و شـواهد علمـی کـه درشرایط کنترل شده جمع آوری می شود، بـه شـیوه ای معقـول و حسـاب شـده مـورد سـنجش وارزیابی قرار می گیرد و در رابطه با هر معلولی در پی علت برمی آیـد .
روشـن اسـت کـه وجـودچنین هدفی باعث می شود که به نتایج درستی دست یـابیم . بنـابراین رفتـار سـازمانی، مبتنـی بـر تئوری ها، نتایج و ارمغان های پژوهش های گوناگونی است که به صورت منظم یـا سیسـتماتیک طرح ریزی شده اند.