به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، هادی شهدوست شیرازی با اشاره به تحولات اساسی در ناوگان حملونقل عمومی این شهر گفت: در بحث تاکسی برای نخستین بار در کشور در ۶ماهه نخست سال ۱۴۰۲ یک هزار تاکسی فرسوده با ارائه تسهیلات کمبهره و اختصاص ۲۵۰ میلیون تومان وام که ۱۵۰ میلیون آن توسط راننده و ۱۰۰ میلیون توسط شهرداری شیراز بازپرداخت میشد، نوسازی شد و در راستای استمرار نوسازی تاکسیهای فرسوده شیراز در سال ۱۴۰۳ نیز تبدیل به احسن تعداد هزار دستگاه تاکسی شهری دیگر نیز در دستور کار شهرداری شیراز قرار گرفت.
وی ادامه داد: در این مرحله از نوسازی، تاکسیهای مدل پایینتر از سال ۱۳۹۲ به تاکسی جدید تبدیل به احسن میشوند.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز تشریح کرد: در مرحله دوم طرح نوسازی تاکسیهای فرسوده نیز، از قیمت اعلامشده برای هر دستگاه تاکسی سمند سورن توسط خودروساز، مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان به این صورت که ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانک شهر با سود ۱۸ درصد و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض از سوی شهرداری شیراز پرداخت میشود و مبلغ باقیمانده باید در تاریخ مقرر توسط مالک خودرو بهصورت آورده نقدی تأمین و پرداخت شود.
شهدوست شیرازی افزود: قیمت خودروی فرسوده از طریق مراکز اسقاط زیر نظر وزارت صنعت و معدن (میانگین ۱۰۰ میلیون تومان) پس از انجام مراحل تحویل تاکسی جدید به مالک خودرو فرسوده پرداخت میشود.
وی با اشاره به اینکه بهمنظور تسریع درروند انجام کار، روزانه هزار پیامک اختصاصی به رانندگان حائز شرایط جهت تشکیل پرونده بانکی ارسال میشود، گفت: تاکنون تعداد ۲۵۰ پرونده نوسازی سال جاری تشکیل شده است.
معاون شهردار شیراز خطاب به رانندگان بیان کرد: رانندگان گرانقدر میتوانند پس از دریافت پیامک برای اطلاع بیشتر از شرایط نوسازی و اخذ تسهیلات موردنظر به سازمان مدیریت حملونقل مسافر مراجعه کنند.