به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در جریان بازدید از سازمان مدیریت حملونقل مسافر شهرداری این کلانشهر با کارکنان حاضر در حوزههای مختلف ستادی و اجرایی سازمان در دیداری صمیمانه به گفتگو نشست و بر تأثیرگذاری حوزه حملونقل در رضایتمندی شهروندان تأکید کرد.
سید ابراهیم حسینی در این بازدید اظهار کرد: این توفیق حاصل شد تا با همکاران و کارکنان پرتلاش این سازمان دیدار و از نوع فعالیتهای این سازمان بازدید شود و ضمن خدا قوت از زحماتی که نیروهای پرتلاش این سازمان دارند، قدردانی از آنها صورت گیرد.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز همچنین ضمن مثبت ارزیابی کردن خدماتی که در سامانه حملونقل مسافر صورت میپذیرد، عنوان کرد: قطعاً این خدمات قابلیت ارتقا و رشد دارد که مطمئناً با تدابیری که مدیریت سازمان حملونقل مسافر اندیشیده است، میسر خواهد شد.
وی رضایتمندی شهروندان در این حوزه را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: حملونقل شهری، یک خدمت عمومی یا زیرساخت اساسی شهری صرف نیست، بلکه بر این باوریم که بخشی از سیما و منظر شهری نیز هست و به همین علت بهشدت در رضایتمندی مردم تأثیرگذار است.
حسینی در خصوص لزوم بهبود مبلمان ناوگان اتوبوسرانی تصریح کرد: اتوبوسها باید به سمتی پیش روند که سالم، مرتب، تمیز و برخوردار از دستگاههای سرمایشی و گرمایشی باشند و باعث ترغیب شهروندان در استفاده داوطلبانه از حملونقل عمومی شوند.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بهروزرسانی خدمات ناوگان عمومی شهر را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ناوگان عمومی شهر شیراز باید به نقطهای برسد که بیشترین خدمات را بالاترین کیفیت به شهروندان ارائه دهد.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز در یک حرکت ارزشمند، زیباسازی و بهروزرسانی ظاهری و فنی اتوبوسها را آغاز کرده است تا در روز 26 آذرماه، روز ملی حملونقل عمومی، شاهد ارائه خدمات ناوگان اتوبوسرانی با ظاهر بصری زیبا و باکیفیت باشیم.
هادی شهدوست شیرازی معاون حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز گزارشی از اقدامات انجامشده در حوزه بازسازی و بهسازی ناوگان بخش خصوصی ازجمله بازسازی صندلیها و رنگ بدنه اتوبوسها و مینیبوسها و اقدامات انجامشده در بهسازی سرپناههای ایستگاه اتوبوس سطح شهر ارائه داد. آرش نعمتی سرپرست سازمان مدیریت حملونقل مسافر شهرداری شیراز نیز ضمن تشریح حوزه عملیاتی و خدماتی گسترده سازمان در گستره شهر، گزارش مبسوطی از حجم عظیم عملیات اجرایی و نظارتی سازمان ارائه و با تشریح حجم گسترده خدمات حملونقل از وضعیت سرمایه انسانی سازمان و کمبود نیروهای متخصص و کارآمد بهخصوص در حوزههای نظارت و بازرسی خطوط ناوگان اتوبوسرانی، سرویس مدارس و ناوگان تاکسیرانی سخن گفت.
در ادامه گزارش عملکرد این سازمان، مباحثی چون اقدامات انجامشده در خصوص کاهش هزینههای عملیاتی و اجرایی و همچنین افزایش سطح درآمد و ابتکارهای صورت گرفته در سازمان در راستای مدیریت هزینهها به سمع و نظر حاضرین جلسه رسانده شد.
در این دیدار چند نمونه از اقدامات تشریح شده از قبیل بازسازی صندلیهای متعلق به اتوبوسها و مینیبوسها و فرآیند اجرای پروژههای سازمان مورد بازدید قرار گرفت.