اولویت روابط عمومی ها در لزوم شناساندن پتانسیل های معدنی برای توسعه صنایع

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: اولویت نخست روابط عمومی، شناساندن پتانسیل توسعه بخش معدن و صنایع معدنی به جامعه است.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر اولویت روابط عمومی ها در لزوم شناساندن پتانسیل های معدنی برای توسعه صنایع

به گزارش خبرنگاران گروه صنعت و تجارت گزارش خبر، امروزه با توجه به جایگاهی که این حوزه از اقتصاد در توسعه، اشتغال، ارزآوری و استقلال اقتصادی پیدا کرده نیاز به معرفی بیشتری دارد و این مهم با همکاری و مشارکت خبرنگاران و اهالی رسانه انجام شدنی است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، فراگیر شدن مفهوم معدن و زنجیره پائینی دستی را حیاتی خواند و تاکید کرد: عموم مخاطبان ما باید از اقدامات، تحولات معدن و صنایع معدنی و همچنین برنامه های توسعه ای و توانمندی های این بخش اطلاعات بیشتری کسب کنند که این امر در نهایت به اقبال بیشتر مردم برای حضور در این حوزه کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به ورود فناوری های جدید به عرصه تولید محتوا، یادآور شد: دسترسی به تکنولوژی های جدید و ورود سرمایه از مبادی مختلف، می تواند زمینه را برای تحقق اهداف توسعه ای فراهم کند به شرط آنکه پیش از آن، بخش خصوصی و مردمی اطلاعات مورد نیاز برای حضور در حوزه معدن را کسب کنند.

موثقی نیا در ادامه گفت: امروزه هوش مصنوعی به ابزاری برای تولید محتوا در روابط عمومی ها تبدیل شده و لازم است بخش معدن و صنایع معدنی نیز به دانش روز مجهز شود.

وی همچنین استفاده از تجهیزات جدید در تولیدات تصویری و گرافیکی را نیز مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: حضور فعال و موثر در شبکه های اجتماعی یکی از راه هایی است که می تواند حوزه معدن و صنایع معدنی را بیش از پیش معرفی کند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در عین حال به کاهش ورودی های رشته معدن اشاره کرد و گفت: به رغم تمامی توانمندی های این بخش در درآمدزایی و اشتغال، شاهد اقبال چندانی از سوی دانشجویان به رشته های معدنی نیستیم که برای رفع این چالش باید با همکاری های چندجانبه با مراکز علمی و دانشگاهی، این نقصیه را برطرف کرد.

موثقی نیا یادآور شد: طی دهه های اخیر بسیاری از شرکت های معدنی ایجاد شده، رشد و توسعه یافته اند و اکنون به عنوان بزرگان و لیدرهای بازار بورس شناخته می شوند و سودهای قابل توجهی نصیب سرمایه گذاران و سهامداران کرده اند.

وی تصریح کرد: تمامی این دستاوردها به سبب پتانسیل هایی است که در دل معدن نهفته شده و فرصت های بسیاری نیز در آن وجود دارد.

معاون وزیر صمت در بخش دیگری از سخنانش، کندی سیستم های اداری و دولتی را یکی از چالش های روابط عمومی ها دانست و گفت: این حوزه نیز همانند دیگر بخش ها، نیاز به افزایش ریسک پذیری دارد.

وی اظهار داشت: روابط عمومی ها ویترین سازمان هستند و باید مراقب تصویر درون سازمانی و برون سازمانی یک مجموعه باشند.

موثقی نیا تاکید کرد: با همکاری سایر بخش ها می توان معرفی بهتری از توانمندی های معدنی ارایه کرد اما اجرای برنامه ها، به سبب تخصصی که در روابط عمومی وجود دارد باید در اختیار این بخش قرار گیرد و از موازی کاری ها پرهیز کرد.

طی این دیدار، کارکنان روابط عمومی نیز به بیان دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند و همچنین با برشمردن چالش های موجود، راهکارهایی برای رفع مسائل موجود ارایه کردند.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

مجله خبری گفتمان یزد

مجله خبری گفتمان یزد

رسانه تخصصی رصد اخبار در استان یزد

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

دانشگاه سئوی ایران

دانشگاه سئوی ایران

مشاوره، آموزش و مدیریت پروژه های سئو در ایران

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها