در گفتگو سرهنگ پاسدار ولی جوان حاذق خواه، فرمانده ناحیه مقاومت علی آباد کتول بررسی شد:

توسعه تمدن نوین اسلامی و نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

قابلیت های سپاه فرامکانی و فرازمانی است و این قابلیت ها در گام های متعددی تعریف شده اند که ماحصل این توانمندی ها منجر به نظام سازی و جامعه پردازی و ایجاد تمدن نوین اسلامی خواهد شد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر توسعه تمدن نوین اسلامی و نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

​​​​​​​به گزارش خبرنگاران گروه زندگی و سرگرمی گزارش خبر، سرهنگ پاسدار ولی جوان حاذق خواه، فرمانده ناحیه مقاومت علی آباد کتول در گفتگو با مشروح اخبار در خصوص ابعاد وظایف و مختصات سپاه پاسداران گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی چند وجهی با رویکردها و کارکرد های مختلف است که یکی از این کارکرد ها بعد نظامی آن است. این رویکرد در فرمایشات امام راحل و رهبری فرزانه نیز به عیان دیده می شود که سپاه را در همه حوادث مخاطب قرار داده و انتظار پیشگام بودن از این نهاد در بسیاری از مقولات و عرصه ها، ماحصل این رویکرد چند وجهی است.

وی در خصوص برخی از ابعاد این رویکرد گفت: حضور میدانی سپاه در حل یا کمرنگ کردن اثرات بحران های داخلی، سیل، زلزله، ریز گردها، حوزه درمان، درختکاری، ساخت و ساز و سازندگی و عمران و آبادانی موید این مطلب است که سپاه با هدف توسعه و پیشرفت کشور و حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی، از همه توان و ظرفیت خود در رسیدن به این اهداف و همچنین جهت هم افزایی و هماهنگی بین سازمان های مختلف استفاده می کند.

سرهنگ ولی جوان حاذق خواه در خصوص جایگاه سپاه در ارتقاء امنیت و اقتدار کشور بیان داشت: قابلیت های سپاه فرامکانی و فرازمانی است و این قابلیت ها در گام های متعددی تعریف شده اند که ماحصل این توانمندی ها منجر به نظام سازی و جامعه پردازی و ایجاد تمدن نوین اسلامی خواهد شد. اما در این مسیر آنچه مهم است پاسداری از انقلاب است که سپاه در این سالها به خوبی به وظیفه خود در این بعد عمل کرده است و اقتدار سپاه در بسیاری از عرصه های ملی و بین المللی زبانزد است. در این مسیر بدون شک تکیه به سرمایه ایمان و منابع مردمی تحت قالب نیروی بسیج حرف اول را می زند و همین تفکر باعث جهانی شدن نیروی مقاومت در سراسر دنیا شده است و الگوی مقاومت در دنیا بر اساس همین نگاه تعریف شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت علی آباد کتول در خصوص ضرورت هوشمندی در مقابله با غرب و نوع نگاه غرب به ایران اظهار کرد: آیزنهاور بعد از جنگ دوم جهانی و در آستانه ریاست جمهوری در خصوص ایران گفت: ایران در جغرافیای جهان جایگاه مهمی دارد. این نگاه و تفکر از سال 1952 در تفکرات گردانندگان ایالات متحده و غرب وجود ریشه دوانده و حتی زمانی که این دولت ها با ایران روابط حسنه ای داشتند باز هم در مراودات به ویژه بعد نظامی اصل احتیاط را مراعات می کردند و حاضر به تقویت نظامی ایران نبودند. حضور مستشاران متعدد نظامی و عدم آموزش تعمیرات سلاح ها و ادوات نظامی در دوره طاغوت ماحصل همین تفکر بود و تا جایی که در توان داشتند مانع از توسعه و خودکفایی صنعت نظامی ایران می شدند. بنابراین هوشمندی در مقابل غرب و خواسته های آنها باید نهادینه شود و به چراغ های سبز آنها باید با دقت و هوشیاری نگاه کرد و نباید آینده و اقتدار کشور را به لبخند های پوشالی آنها گره زد.

سرهنگ پاسدار جوان همچنین در خصوص توسعه و تقویت کارکرد های سپاه گفت: راهبرد سپاه در بخش نظامی راهبرد دفاع ملی است و اثرات مقتدرانه تقویت نظامی سپاه در سال های اخیر به وضوح برای جهانیان اثبات شده است. علی رغم اینکه برخی از سیاسیون دنیای آینده را دنیا گفتمان پیش بینی کرده بودند اما در عمل شاهد هستیم، در دنیای امروز اگر کشوری توان و اقتدار نظامی نداشته باشد، با آسیب های متعددی مواجه خواهد شد.

بر همین پیوست سپاه با تکیه بر توان دانش داخلی و بزرگانی چون دانشمند بی ریای موشکی و دفاعی شهید حسن تهرانی مقدم و سایر دانشمندان جوان در زمینه های گوناگون به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته که ماحصل آن بازدارندگی و تقویت راهبرد دفاع ملی است. در ادامه به منظور هم افزایی بین نهاد ها و استفاده از ظرفیت بسیج مردمی لایه های دیگر سپاه شکل گرفت که در بخش فرهنگ، آموزش، درمان، عرصه های طبیعی ، حوادث غیر مترقبه و ... شاهد حضور میدانی، فراگیر و آنی سپاه و نیروهای بسیج در قالب طرح ها و برنامه های مختلف فرهنگی، آموزشی، مذهبی، امدادی و ... هستیم.

فرمانده ناحیه مقاومت علی آباد کتول در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطرعالم مجاهد خستگی ناپذیر شهید آیت الله رئیسی به نوع نگاه و رویکرد ایشان در اداره مملکت اشاره کرد و افزود: مردمی بودن، هوشیار بودن، کار جهادی و روحیه خستگی ناپذیری اولین شاخصه های این رئیس جمهور انقلابی بود که امروز دوست و دشمن به آن اذعان دارند. اما بعد از ایشان وظیفه آحاد مردم ضمن داشتن حضور پرشور در انتخابات ، دقت در انتخاب رئیس جمهور آینده است که بتوانیم فردی را جایگزین ایشان کنیم که در تراز جمهوری اسلامی باشد و برای پیشبرد اهداف مقدس نظام از هیچ کوششی فروگذار نکند. مشخصه های چنین رئیس جمهوری بارها در فرمایشات مقام معظم رهبری تکرار شده است و امید است مردم فهیم و ولایتمدار با خلق حماسه ای دیگر در انتخابات پیش رو، گامی بلند در جهت اقتدار و عظمت ایران اسلامی بردارند.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها