در راستای اجلاسیه ۲۶۱ شهید شهرستان لامرد؛

رییس سازمان بسیج مستضعفین: مسلمانان به برکت انقلاب اسلامی صاحب قدرت شده اند

سردار سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: مسلمانان به برکت انقلاب اسلامی صاحب قدرت شده اند و نمازجمعه نصر بزرگترین اجتماع مذهبی جهان در حمایت از ملت های آزاده بود.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر رییس سازمان بسیج مستضعفین: مسلمانان به برکت انقلاب اسلامی صاحب قدرت شده اند

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، در این مراسم معنوی از کتاب بسیجی فرهنگی سرکار خانم نرگس انواری، نویسنده کتاب «همسنگر جان» خاطرات ارزشمند همسران پاسدار شهید شهرستان لامرد با حضور سردار سلیمانی و مادر اولین طلبه شهید مدافع حرم شهرستان لامرد شهید طالبی رونمایی شد.

همچنین پیش از سخنان سردار سلیمانی، پدر یکی از شهدای دوران دفاع مقدس به پشت تریبون رفت و ضمن عرض خوش‌آمدگویی خدمت حضار، چند بیت اشعار حماسی را قرائت نمود.

گفتنی است؛ حجت الاسلام سیدمحمدحسین هاشمی نیز از وعاظ و مداحان شهرستان با مداحی و مرثیه سرایی دقایقی جمعیت حاضر را به فیض رساندند.

این مراسم باشکوه، با مجری گری نجم الدین شریعتی از مجریان توانمند تلویزیون برگزار شد.

اولین شب از اجلاسیه ۲۶۱ شهید شهرستان لامرد با حضور مردم ولایتمدار شهرستان، خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و آحاد مردم و مسوولین شهرستان و همچنین سرهنگ جاهدی جانشین سپاه فجر فارس در جوار شهدای گمنام شهر لامرد با شکوه خاصی برگزار شد.

در این آئین باشکوه سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت بویژه سیدحسن نصرالله اظهار کرد: باید قدردان خون پاک شهداء و دستاوردهای نظام انقلاب اسلامی باشیم و دوران دفاع مقدس یک دوران پرمخاطره ای است که فرزندان شما از این آب و خاک دفاع کردند.

وی با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی سرآغاز یک دوره جدید تاریخی در دوران بشریت محسوب می شود خاطرنشان کرد: سه تحول مهم یعنی ( تحول قدرت، تحول قدرت در هندسه جهان و تحول در موضوع فلسطین) باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد که بنیانگذار این تحولات نیز امام راحل بودند.

سردار سلیمانی به تحول در مفهوم قدرت اشاره کرد و گفت: تحولات سیاسی در همه کشورهای دنیا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی متکی بر قدرت سخت یعنی قدرت نظامی بوده که به تغییر حکومت ها همانند کشور ما می توان اشاره کرد.

وی گفت: رضاخان توسط یک قدرت استعماری و ابرقدرت آن زمان جهان یعنی بریتانیای کبیر با کودتاه سوم اسفند سال ۱۲۹۹ روی کار آمد، که یک فرد نظامی متکی به قزاق ها و با پشتیبانی انگلیسی ها کودتاه کرد و قدرت را به دست گرفت و سلسله قاجار را منقرض کرد و سلسله پهلوی را بنیان گذاشت.

او افزود: آمریکائیها بیش از ۲۵۰ سال بیشتر تاریخ ندارند و در جنگ هایی که بعنوان استقلال آمریکا مطرح است حدود ۶ میلیون نفر کشته شدند و اسم آن را جنگ های استقلال آمریکا گذاشتند اما در حالی که این جنگ ها جنگ های نابودی سرخ پوستان و سیاه پوستان آمریکا بود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی مفهوم جدیدی از قدرت با تکیه بر ایمان و معنویت را تولید کرد و در سال ۵۷ شعار ملت ایران در راهپیمایی های مقابل رژیم پهلوی بخصوص در محرم ۵۷، محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است، بود.

این یادگار دوران دفاع مقدس افزود: راهبرد امام عزیز روی کار آمدن فرهنگ عاشورا، ایمان و ایثار و شهادت در مواجهه با قدرتی بود که خود قدرت اول غرب آسیا و از سوی ابرقدرت هایی نظیر آمریکا پشتیبانی می شد که بیش از ۶۰ هزار مستشار آمریکایی در داخل کشور ما رژیم پهلوی را حمایت می کردند و صنایع نظامی و دفاعی در اختیار شاه قرار می گذاشت.

این مقام مسوول افزود: امام راحل ملت ایران را با ایمان و معنویت به میدان مبارزه فراخواند، نه با سلاح و گلوله و بدون شلیک حتی یک گلوله، حکومت منطقه قدرت غرب آسیا و حکومتی که تنها متحد راهبردی رژیم آمریکا بود را سرنگون کرد و مفهوم جدیدی از قدرت تولید شد.

وی ادامه داد: آمریکا در ماه های پایانی جنگ جهانی دوم در کنار متفقین قرار گرفتند و در حالی که ژاپن در حال تسلیم شدن بود که به هیروشیما و ناکازاکی بمباران اتمی کردند و میلیون ها نفر را قتل و عام و نسل کشی کردند.

او هدف از این حمله اتمی را نشان دادن یک قاعده جدید یعنی اگر کسی با ابرقدرت ها سرتیز داشته باشد و با آنها مخالفت کند ما با قدرت بمب اتم با او برخورد خواهیم کرد و این در دنیا یک قاعده شد که این قاعده ادامه داشت و بر همین اساس منافع ملت ها را غارت کردند و امریکایی ها در مقابل یک کشوری می خواستند تصمیمی بگیرند کافی بود اراده کنند در درون آن کشور طوفانی به پا می‌شد که پایان بخش این معادلات، پیروی انقلاب اسلامی توسط ملت ایران بود و معادلات آنها را بر هم زد.

وی تاکید کرد: امروزه دیگر بمب اتم قاعده را در جهان معلوم نمی کند بلکه قدرت و ایمان مردم و راهبرد مقام معظم رهبری بعنوان راهبرد مقاومت و قدرت نرم که تعیین کننده است.

به گزارش محمود صابری زاده خبرنگار شهرستان لامرد ومهر، سردار سلیمانی با بیان اینکه مفهوم قدرت تغییر کرده افزود: قدرت سخت در معادلات بین المللی جایگاهی ندارد و قدرت نرم است که می تواند تاثیرگذار و تعیین کننده در معادلات باشد.

سردار سلیمانی در ادامه به‌ دومین تحول یعنی تحول در هندسه قدرت در سطح جهان اشاره کرد و گفت: امام راحل به میخائیل گورباچف رهبر جماهیر شوروی آسابق نامه ای نوشته بودند که من صدای خرد شدن استخوان های مارکسیسم را می شنوم و مارکسیسم به زودی به زباله دان تاریخ سپرده خواهد شد که اتحاد جماهیر شوروی سابق نزدیک به دوسال دچار فروپاشی شد و آغاز فروپاشی جماهیر سابق آغاز شکست ارتش سرخ در مقابل مجاهدین افغانستانی بود که از جمهوری اسلامی تأثیرپذیر شدند و در مقابل ارتش سرخ ایستادگی و جهاد کردند و ارتش سرخ را در سرزمین خود شکست دادند و بر فرهنگ عاشورا و راهبرد غلبه خون بر شمشیر تکیه کردند و توانستند تاثیرات جمهوری اسلامی ایران بر مناطق مسلمان نشین جماهیر شوروی سابق باشد.

وی بیان کرد: آمریکائیها مجبور به ترک ایران شدند و حکومت پهلوی که توسط انگلیس ها آورده شده بود و توسط آمریکائیها پس از کودتای ۲۸ مرداد در منطقه تقویت شده بود آن حکومت سرنگون شد و این کشور زیر بیرق اسلام قرار گرفت و یک نظام علوی و الهی بعنوان جمهوری اسلامی ایران در این سرزمین تاسیس شد و چینش نظام سلطه تغییر کرد.

سردار سلیمانی با بیان مطلب که وقتی آمریکایی ها دیدند فروپاشی جماهیر شوروی سابق روی داده ایده نظم نوین اسلامی را مطرح کردند و در اوایل شهریور سال ۵۹ برژینسکی معاون وقت وزارت امور خارجه آمریکا در مرز اردون با صدام متجاوز ملاقات کردند که صدام موافقت حمله به خاک ایران از سوی آمریکایی ها و اروپایی ها را دریافت کرد.

این مقام مسوول با بیان این مطلب که قدرت نظامی صدام یک قدرتی بر پایه جماهیر شوروی سابق شکل گرفته بود اظهار داشت: در این تجاوز آمریکائی ها و اروپایی ها در کنار صدام بودند.

وی گفت: دخالت در طبس، تجزیه طلبی در کردستان و استان های غربی و حوادثی از این دست، قبل از حمله‌نظامی صدام، شعله ور شده بود و جنگ های مسلحانه منافیق، گروه های مارکسیستی در تهران، ترورهای گسترده همچون انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت بهترین یاران و امام یعنی رئیس جمهور و نخست وزیر در سال ۶۰ شهید شدند که بعنوان گوشه ای از این رذالت های دشمنان ایران، اسلامی بود.

او تصریح کرد: رضاخان ۱۶ سال وقت خود را صرف نارضایتی های مردم کرد و بر علیه قیام ها در شرق و غرب کنند وهمانند قیام میرزا کوچک خان جنگلی شروع کرده و مردم را سرکوب نمود و برای اولین بار بود که توسط بیگانگان یک نفر را به‌عنوان پادشاه بر کشور گماردند.

وی تصریح کرد: کشور ما از سوی متفقین مورد طمع واقع شد و اتحاد جماهیر شوروی سابق از شمال و انگلیس از جنوب در شهریور ۱۳۲۰ پادشاه تسلیم شد و نیروی دفاعی ۱۲۵ هزارنفری جوان و تازه نفس بعنوان فرزندان ملت در اختیار رضاخان بود و رضاخان بدون قید و شرط تسلیم شد و سرزمین ما به طور کامل اشغال شد و انگلیسی ها دو اتوبوس سرباز هندی فرستادند و خرمشهر را اشغال کردند.

وی گفت: تاسف بار است که کشور اشغال شود و ادعای پادشاهی و فرماندهی کل قوا را داشته باشد اما در مقابل اشغالگران ادای احترام نظامی کرد و اجازه نشستن را به او ندادند و‌ این ننگ بزرگی است که نمی شود با شهریور سال ۵۹ مقایسه کرد.

سردار سلیمانی گفت: ۳۴ روز بر دروازه خرمشهر می کوبیدند که این شهر را تصرف کنند و اگر بنی صدر خیانت نکرده بود بخش شرقی هیچ وقت سقوط نمی کرد که امام در سال ۵۹ فرمودند دزدی آمده و سنگی انداخته و ملت ایران سیلی محکم به او خواهد زد.

وی تصریح کرد: در کنار تقویت نیروهای مسلح، نظریه دفاع مردمی را عملیاتی کرد و با فرمان امام راحل، فرزندان ملت از گوشه و کنار کشور بویژه شهرستان لامرد به میدان های نبرد شتافتند.

سردار سلیمانی با بیان این موضوع که جمهوری اسلامی ایران هندسه قدرت را تغییر داده خاطرنشان کرد: و سپردار سلیمانی علم شهدا را به دست گرفت و جبهه مقاومت را شکل داد. هندسه قدرت را تغییر داد و سردار سلیمانی علم شهدا را به دست گرفت و جبهه مقاومت را شکل داد.

به گزارش محمود صابری زاده خبرنگار دفاع پرس، سلیمانی گفت: در کمتر از ۹ ماه نظریه دفاع مردمی امام ارتش صدام را به کلی نابود کرد و تمام تجهیزات خود را در خرمشهر برجای گذاشتند و تا پایان دفاع مقدس غنائم به دست آمده جنگ را اداره و استفاده کرد.

سردار سلیمانی به عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: اشغالگران صهیونیستی به مساجد، بیمارستان ها، کارگاه های تولیدی و مهدهای کودک، خانه های مردم و... به طرز فجیعی حمله می کنند.

وی بیان کرد: صهیونیست ها در کشتار مردم و افراد بی گناه به هیچ کس رحم‌ نمی کنند و کجای بشریت این را می پسندد و حرکات سخیف باند جنایتکار نتانیاهو از اذهان مردم پاک نخواهد شد و با مهمات و موشک هایشان به اتمام می رسد.

او با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی قدرت نظامی و اقتدار رژیم صهیونیستی را درهم شکست و از بعد امنیتی و اطلاعاتی هم ضربه سختی به این رژیم وارد کرد‌ه بیان داشت: سیستم ها و سامانه های دفاعی و موشکی رژیم صهیونسیتی از کار افتاده و بیش از ۱۰۵ سال است که آمریکائیها و اروپایی ها در دوران معاصر از صهیونیست ها برای ضربه زدن به مسلمانان حمایت می کنند اما آنها رو به زوال و نابودی هستند.

وی گفت: جوانان، دانشجویان و مردم اروپا و آمریکا بیدار شده اند و حزب الله، حماس، گردان های عزالدین قصام و... ارتش کلاسیک ندارند و مردم غزه و لبنان سینه های خود را در مقابل موشک ها و تانک های مرکاوا و مدرن ترسم سلاح ها ایستادگی کرده اند و ماشین جنگی را از کار انداخته آمد.

سخنران مراسم اولین شب اجلاسیه شهدای شهرستان لامرد تصریح کرد: در سایه مدیریت الهی و مردمی حکیم فرزانه حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی رژیم منحوس صهیونیستی در غزه و لبنان چیزی را به دست نخواهد آورد چون ملت های آزاده و جهان اسلام و مردم بیدار شده اند و پرچم جمهوری افغانستان اسلامی ایران برافراشته است و ملت های آزاده انگشت تحسین به سمت جمهوری اسلامی را نشانه رفته و در نمازجمعه نصر دیدید که بزرگترین اجتماع مذهبی جهان در یک زمان و مکان روی داد.

وی افزود: ‍مسئله اصلی جهان اسلام فلسطین است و ما جوانان آمریکائی و کشورهای اروپایی و آن دسته از مردم آمریکا و اروپا را که در سمت درست تاریخ ایستاده و قیام کرده اند را تحسین میکنیم.

سردار سلیمانی در پایان با بیان این‌مطلب که جهان بیدار شده و مسلمانان به برکت انقلاب اسلامی صاحب قدرت شده اند و عزت و جایگاه و شکوه رسیده اند افزود: همانطور که امام راحل فرموده بودند قرن آینده از آن اسلام خواهد بود و سنگرهای کلیدی جهان را یکی پس از دیگری فتح خواهد کرد و ظفر نهایی نزدیک است.

در این مراسم معنوی از کتاب فرهنگی بسیجی سرکار خانم نرگس انواری نویسنده کتاب «همسنگر جان» خاطرات ارزشمند همسران پاسدار شهید شهرستان لامرد با حضور سردار سلیمانی و مادر اولین طلبه شهید مدافع حرم شهرستان لامرد شهید طالبی رونمایی شد.

همچنین پیش از سخنان سردار سلیمانی، پدر یکی از شهدای دوران دفاع مقدس به پشت تریبون رفت و ضمن عرض خوش‌آمدگویی خدمت حضار، چند بیت اشعار حماسی را قرائت نمود.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

مجله خبری گفتمان یزد

مجله خبری گفتمان یزد

رسانه تخصصی رصد اخبار در استان یزد

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

دانشگاه سئوی ایران

دانشگاه سئوی ایران

مشاوره، آموزش و مدیریت پروژه های سئو در ایران

پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت

پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت

شبکه اطلاع رسانی و مرجع اخبار دریا و نفت

پایگاه اطلاع رسانی جمعیت اعتلا

پایگاه اطلاع رسانی جمعیت اعتلای نهادهای مردمی

جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها