محمد مقیسه مدیر عامل شرکت دانش بنیان دامون پوز:

بررسی و برنامه ریزی برای تولید کارت خوان ملی

صنعت پرداخت الکترونیک یکی از جذابیت های این حوزه هم برای فروشندگان و هم برای خریداران است. سهولت در انتقال وجه ، امنیت، بهداشت، کاهش هزینه های بانکی و … از مزایای این صنعت است.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر بررسی و برنامه ریزی برای تولید کارت خوان ملی

به گزارش خبرنگاران گزوه زندگی و سرگرمی گزارش خبر، در سال های اخیر به‌ ویژه پس از فراگیر شدن اینترنت و تحول دنیای ارتباطات در سراسر جهان یکی از حوزه‌‌هایی که به سرعت متحول شد و با همگام با تکنولوژی به پیش رفت، خدمات بانکی و حوزه‌‌های مرتبط با آن بود. گذار از بانکداری سنتی به بانکداری نوین و مبتنی بر داده‌‌ها و فناوری اطلاعات شتابان رخ داد و چهره نوینی از داد و ستد عیان شد.

در این مدت چهره بانکداری نه تنها عوض شده، بلکه حالا صنایعی پیرامون خود به وجود آورده که یکی از مهم‌ترین آنها، ارائه‌‌دهندگان راهکارها، خدمات و تولیدکنندگان پایانه‌‌های پرداخت الکترونیک فروشگاهی و ماشین‌‌های بانکی هستند. صنعت پرداخت الکترونیک یکی از جذابیت های این حوزه هم برای فروشندگان و هم برای خریداران است.

سهولت در انتقال وجه ، امنیت، بهداشت، کاهش هزینه های بانکی و ... از مزایای این صنعت است. شرکت دامون پوز یکی از شرکت های دانش بنیان و فعال در این حوزه است که افق های نوینی را بشارت می دهد. کارشناسان و محققان جوان این شرکت به ویژه در بخش توسعه و تحقیقات در صدد ایجاد تحول در این صنعت و عدم وابستگی ما به واردات صنایع وابسته به صنعت پرداخت الکترونیک هستند.

محمد مقیسه مدیر عامل شرکت دامون پوز در گفتگو با خبرنگاران در خصوص سابقه، اهداف، برنامه های شرکت در آینده گفـت:

بسیاری از مشاغل خرد، مشاغل خانگی، دست فروش ها و صاحبان مشاغلی که فاقد جواز کسب یا پروانه فعایت هستند و در سطح محدود فعالیت اقتصادی دارند، از خدمات دریافت کارت خوان محروم هستند. به علاوه دستگاه های کارت خوان غیر سایر در زمان قطع برق یا تلف، امکان ارائه خدمات ندارند. بر همین اساس ما در سال 98 شرکت دامون پوز را به منظور ارائه خدمات الکترونیکی تاسیس کردیم و امروز با داشتن 30 نیرو به صورت مستقیم و ارائه خدمات به 50 هزار مشتری در استان گلستان و سایر استان ها در خدمت فعالان اقتصادی در بخش فروش، خدمات پس از فروش و تعمیرات دستگاه های پوز هستیم.

مقیسه در خصوص همکاری با شرکت های های ارائه کننده خدمات مالی ( PSB) بیان داشت: در حال حاضر با چهار شرکت پاسارگاد، پرداخت نوین، سپهر و فناواکرات همکاری داریم که این شرکت ها زیر مجموعه شاپرک و تحت نظارت بانک مرکزی هستند.

وی در خصوص نیاز بازار ایران به دستگاه های پوز و برنامه های شرکت برای این بازار اظهار کرد: دستگاه پوز هم همانند هر وسیله الکتریکی دیگری داریا طول عمر مفید است و بعد از مدتی غیر قابل استفاده یا از دره خارج می شود. نیاز کشور در ماه 150 دستگاه پوز است و این به معنای خارج شدن چیزی حدود یک میلیون دلار در ماه است.

هر چند تولید همه قطعات ریز دستگاه نیاز به وقت و هزینه بالایی دارد ولی در بخش توسعه و تحقیقات شرکت در حال کار بر روی برد دستگاه های پوز هستیم و امید واریم این بخش از دستگاه تا پایان سال طراحی ، ثبت اختراع شود و مالکیت صنعتی آن اخذ شود. البته تولید صنعتی این قطعه به مبلغی در حدود 100 میلیارد تومان نیاز دارد که امیدواریم با حمایت های دولت و سرمایه گذاری شرکت دامون این مهم به واقعیت بپیوندد.

در ضمن با راه اندازی این خط تولید برای 400 نفز به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد شد. در حال حاضر و در اولین قدم کارخانه تولید قاب دستگاه های کارت خوان را در شهرک صنعتی علی آباد کتول راه اندازی کردیم که 12 نفر به صورت مستقیم به کار مشغول شدند.

مدیر عامل شرکت دامون پوز در خصوص بازارهای منطقه نیز گفت: در کشور عراق به هیچ عنوان دستگاه پوز وجود ندارد و تمام مبادلات با پول کاغذی انجام می شود. در صدد هستیم با برنامه ریزی و در صورت هماهنگی بانک مرکزی ایران و عراق ، تامین بخشی از کارتخوان های این بازار را بر عهده بگیریم.

این کارآفرین جوان در ادامه به ضرورت تهیه دستگاه پوز از مراکز معتبر اشاره کرد و افزود: دستگاه های پوزی که توسط بانک ها به کسبه و تجار داده می شود، دارای شرایط خاصی است و اگر آن شرایط نظیر تعداد تراکنش ها یا مبلغی که به حساب افراد واریز می شود، از میزان مورد توافق با بانکها کمتر باشد، بانک نسبت به جمع آوری دستگاه اقدام می کند.

اما دستگاه های شخصی این مزیت را دارند که ماکلیت دستگاه مربوط به خود فرد و در هیچ صورتی جمع آوری نمی شود. ولی ما برای مشتریانی که بیشترین تعداد تراکنش را دارند یا مبالغ زیاید جابجا می کنند، هدایا و مزایای خاصی را در نظر گرفته ایم. در ضمن به افراد توصیه می کنیم جهت خرید دستگاه پوز شخصی حتماً به مراکز مجاز مراجعه نمانید تا در صورت بروز مشکلات نرم افزاری، سخت افزای، مغایرت در تراکنشها با مشکل مواجه نشوند.

وی در پایان ضمن تشکر از همه مسئولانی که در سال های اخیر با حمایت از جوانان جویای نام زیمنه توسعه صنعت و اشتغالزایی را فراهم کردند، بیان کرد: شناسایی چالش های موجود در اقتصاد و صنعت یک ضرورت است که اگر به جوانان بها داده شود، با نیروی جوانی و دانش می توانند، بر مشکلات فارغ آیند.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

دانشگاه سئوی ایران

دانشگاه سئوی ایران

مشاوره، آموزش و مدیریت پروژه های سئو در ایران

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها