مدرس و مشاور حوزه ارتباطات،روابط عمومی و رسانه:

نمایشگاه مطبوعات فرصت خوبی برای طرح دغدغه های رسانه هاست

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات،روابط عمومی و رسانه؛ برگزاری نمایشگاه مطبوعات را فرصت خوبی برای طرح مسائل و مشکلات رسانه‌ها دانست و گفت: امیدواریم از این فرصت برای رفع مشکلات فعالان حوزه رسانه استفاده شود.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر نمایشگاه مطبوعات فرصت خوبی برای طرح دغدغه های رسانه هاست

به گزارش خبرنگاران گروه فرهنگ، هنر و رسانه گزارش خبر، احمد باقری صاحب امتیاز و مدیرمسئول گزارش خبر؛ برگزاری نمایشگاه مطبوعات را فرصت خوبی برای طرح مسائل و مشکلات رسانه‌ها دانست و گفت: امیدواریم از این فرصت برای رفع مشکلات فعالان حوزه رسانه استفاده شود.

احمد باقری با بیان این مطلب گفت: یکی از مطالبات و نیازهای اصلی رسانه ها مورد حمایت قرار گرفتن از سوی وزارت ارشاد در برابر مسائل حقوقی است.متاسفانه در سال های اخیر شاهد رشد صدور مجوز برای فعالیت رسانه ای بوده ایم در حالی که بسیاری از این مجوزها به مرحله انتشار نرسیده و حمایت جدی هم از آن ها صورت نمی گیرد.

وی با بیان اینکه بحث های مالیاتی و حقوقی از اساسی ترین مشکلات حال حاضر رسانه هاست افزود: وقتی رسانه نتواند حامی مالی جدی برای خود پیدا کند نمی تواند قدرتمند عمل کند و از رسالت اصلی خود که شفاف کردن مسائل برای افکار عمومی است باز می ماند و محتوا دچار آسیب می شود.

باقری با تاکید بر اینکه فرایند نظارتی باید در کنار فرایند حمایتی باشد تصریح کرد: رسانه وقتی می تواند با انگیزه به کار خود ادامه دهد که در کنار نظارت بر روی محتوای آن، حمایت را هم داشته باشد.

صاحب امتیاز و مدیرمسئول خبرگزاری گزارش خبر اضافه کرد: متاسفانه رسانه ها نتوانسته اند برای احقاق حق خود هیچ کاری انجام دهند. اگرچه در قانون مطبوعات شان و جایگاه رسانه مشخص شده اما در فضای اجرایی رسانه ها تنها هستند.

باقری اظهار کرد: جای واحدی به نام واحد حقوقی در معاونت امور رسانه و تبلیغات وزارت ارشاد که حمایت کننده رسانه ها باشد خالی است .

مدیرمسوول پایگاه خبری گزارش خبر گفت: پیشنهادم این است که در نمایشگاه امسال فضایی ایجاد شود که صدای رسانه ها شنیده شده و برای مشکلات آن ها چاره اندیشی شود.

وی نبود ایده در محتوا سازی را یکی دیگر از مشکلات رسانه ها دانست و گفت: هم اکنون تمامی رسانه ها از یک خط سنتی مانند رپورتاز یا تبلیغات کار خود را پیش می برند و نمی توانند برای درآمد زا بودن ایده بدهند شاید برگزاری این نمایشگاه فرصتی باشد که رسانه ها در نشست های تخصصی شرکت کرده و ایده ها و نظرات خود را برای رشد و توسعه فضای مطبوعاتی و رسانه ای کشور ارائه دهند.

باقری در خصوص حضور شبکه ها و رسانه های اجتماعی در نمایشگاه مطبوعات نیز اظهار داشت : وجود شبکه ها و رسانه های اجتماعی در نمایشگاه مطبوعات می تواند نقطه قوت این نمایشگاه باشد اما نباید فراموش کرد که شبکه های اجتماعی تنها بازوی وب سایت ها یا پایگاههای خبری و خبرگزاری ها محسوب می شوند.

وی تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که شبکه ها و رسانه های اجتماعی ساماندهی شوند و تنها آن هایی به رسمیت شناخته شوند که به یک پایگاه خبری متصل باشند، در این صورت است که از انتشار اخبار زرد و شایعه جلو گیری می شود.

منبع: ستاد اطلاع رسانی بیست‌ و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران

نظرات شما ( 2 نظر )

کریمیان
در مورد ایده کاملا درست گفتید کاش کارگاه هایی برای تبادل ایده ها به همت وزارت ارشاد برگزار بشه که فکر میکنم همین موضوع باعث میشه ایده های بهتر و بیشتری خلق بشن
نوری
سلام استاد عزیزم شما بهترین هستید

    پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

    بارسانه های گزارش خبر

    با رسانه ها

    تیم خبری گزارش خبر

    گروه حفاظتی پاس

    روابط عمومی گروه پاس

    تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

    سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

    سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

    برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

    گروه پیشرانان پیشرفت ایران

    گروه پیشرانان پیشرفت ایران

    بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

    دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

    دبستان نهال اندیشه

    آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

    آهن و فولاد غدیر ایرانیان

    آهن و فولاد غدیر ایرانیان

    تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

    آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

    آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

    آموزش تخصصی دوره های حسابداری

    شرکت تجلی معادن و فلزات

    تجلی توسعه معادن و فلزات

    نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

    رپورتاژ آگهی تریبون

    تریبون

    انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

    مجله خبری گفتمان یزد

    مجله خبری گفتمان یزد

    رسانه تخصصی رصد اخبار در استان یزد

    روابط عمومی بانک آینده

    روابط عمومی بانک آینده

    بانک پیشرو در اقتصاد کشور

    گروه سرمایه گذاری غدیر

    گروه سرمایه گذاری غدیر

    بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

    پایگاه خبری گفتگوی خبری صنایع معدنی

    گفتگوی خبری صنایع معدنی

    پایگاه رسمی اخبار معادن و مواد معدنی

    سرآمد نوین

    سرآمد نوین

    پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

    وکیل اول

    وکیل اول

    پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

    بانک قرض الحسنه مهر ایران

    بانک قرض الحسنه مهر ایران

    تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

    پایگاه خبری نهضت ملی مسکن

    پایگاه خبری نهضت ملی مسکن

    رسانه تخصصی نهضت ملی مسکن

    صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

    صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

    اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

    دانشگاه سئوی ایران

    دانشگاه سئوی ایران

    مشاوره، آموزش و مدیریت پروژه های سئو در ایران

    پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت

    پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت

    شبکه اطلاع رسانی و مرجع اخبار دریا و نفت

    پایگاه اطلاع رسانی جمعیت اعتلا

    پایگاه اطلاع رسانی جمعیت اعتلای نهادهای مردمی

    جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی

    پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

    زهره کرمعلی

    زهره کرمعلی

    فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

    احمد باقری

    احمد باقری

    مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

    میلاد فرخ پور

    میلاد فرخ پور

    فعال حوزه انفورماتیک

    عباس ستایش گو

    عباس ستایش گو

    فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

    صدیقه طباطبایی

    صدیقه طباطبایی

    خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

    مهدی آشتیانی فرد

    مهدی آشتیانی فرد

    خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

    محمد تقی ناصریراد

    محمد ناصریراد

    فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

    وحید حاج سعیدی

    وحید حاج سعیدی

    فعال رسانه ای در استان گلستان

    نورالله رنجبر

    نورالله رنجبر

    مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

    ناهید مظفری

    ناهید مظفری

    مشاور رسانه ای در استان یزد

    محمود صابری زاده

    محمود صابری زاده

    مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها