استاندار در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده فارس گفت:

از تاکید بر اختصاص بودجه های پژوهشی تا ضرورت اجرای سند جامع علم و فناوری فارس

محمد هادی ایمانیه ضمن اینکه بر ضرورت اجرای سند جامع علم و فناوری استان فارس تاکید کرد، بر اختصاص بودجه‌های تعیین شده برای مباحث پژوهشی اشاره کرد و گفت: قانون تکلیف کرده دستگاه‌ها می‌بایست یک درصد اعتبارات خود را به موضوع پژوهش اختصاص دهند.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر از تاکید بر اختصاص بودجه های پژوهشی تا ضرورت اجرای سند جامع علم و فناوری فارس

به گزارش خبرنگاران گروه علم و فناوری گزارش خبر، پیش از ظهر امروز در آئینی با حضور استاندار فارس و روسای دستگاه های اجرایی و دانشگاه های استان فارس از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان قدردانی شد.

استاندار فارس در این مراسم از زحمات مسئولین دانشگاه های استان و همه عزیزانی که تلاش کرده اند، راه بروز استعدادهای نخبگان باز بماند و از استعدادهای ایشان برای حل مشکلات کشور استفاده شود، تقدیر و تشکر کرد و گفت: ارتقای رتبه علمی را بصورت عملی مشاهده می کنیم؛ در بسیاری از زمینه ها که در گذشته شاهد واردات محصولات بودیم، امروز با تیکه بر توان ایرانی و دانش بومی آن را تولید کرده ایم.

ایمانیه در ادامه سخنان خود به اتاق فکر دانش بنیان استانداری اشاره کرد که با حضور نخبگان دانشگاهی استان و با قوت در حال فعالیت است و افزود: این اتاق فکر برای مدیران استانی تصمیم سازی می کند و پس از آن اجرای مصوبات را نیز رصد می کند تا به نتیجه و مقصود برسد؛ در همین جا از پژوهشگران می خواهم به این اتاق فکر کمک کنند.

وی همچنین خطاب به سازمان های استان گفت: سفارش پژوهش بدهید؛ با پژوهش و اقدامات علمی بخش عمده ای از مشکلات دورن دستگاه خود و به تبع بخشی از مشکلات مردم حل خواهد شد.

استاندار فارس بر ضرورت افزایش همکاری های صنعت و دانشگاه تاکید کرد و از پژوهشگران و دانشگاهیان خواست با هم فکری و هم اندیشی آئین نامه حمایت از صنایع و موسساتی که در استان فارس با دانشگاه ها همکاری می کنند را پیشنهاد دهند.

ضرورت اجرای سند جامع علم و فناوری استان

وی به سند جامع علم و فناوری استان هم اشاره کرد و گفت: این سند می تواند به عنوان یک افق دراز مدت کمک کننده باشد؛ صرفا نباید به نوشتن سند اکتفا شود بلکه سرنوشت سند جامع علم و فناوری باید اجرایی شود و نتیجه‌ی آن در جامعه نیز نمود یابد.

نماینده عالی دولت در فارس تصریح کرد: آمادگی دارم در روزهای پنج شنبه هر هفته، دیدارهای چهره به چهره با برجستگان علمی و پژوهشی استان در رشته های مختلف داشته باشم و مشکلاتی که دارند را بشنوم و برای حل آنان اقدام کنم.

وی به منابع مالی مورد نیاز برای اقدامات پژوهشی هم اشاره کرد و از مدیران دستگاه های اجرایی خواست به تکلیف خود در قبال اختصاص منابع مالی برای پژوهش ها عمل کنند و گفت: قانون تکلیف کرده که دستگاه ها می بایست یک درصد اعتبارات خود را به پژوهش اختصاص دهند اما بعضا این موضوع محقق نمی شود؛ باید راه های دیگر را نیز برای تامین مالی اقدامات پژوهشی بررسی کنیم.

محور دیگر سخنان ایمانیه به حضور شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری اختصاص داشت. وی به موضوع کمبود فضا در این پارک اشاره کرد و از بازدید اخیر خود از این مرکز سخن گفت و افزود: در بازدید اخیر تصمیم گرفتیم زمین های مجاور این پارک با تدابیر اتخاذ شده به این مجموعه اضافه شود تا شرکت های دانش بنیان در بحث زمین مشکلی نداشته باشند.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه فارس به رتبه های دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی استان اشاره کرد و آن را حاکی از تلاش های موثر و نتیجه بخش این مراکز دانست و گفت: دانشگاه ها در اداره کل صمت، جهاد کشاورزی و شرکت شهرک های صنعتی دفاتری دائر کنند تا ارتباط محیط کار و دانشگاه ها بیش از پیش بهتر شود.

نماینده عالی دولت در فارس به موضوع آمایش علمی دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز اشاره کرد و گفت: با تفویض وزیر محترم علوم، مسئولیت آمایش دانشگاه های وزارت علوم در فارس به بنده واگذار شده، در اینجا خواهش میکنم کمک کنید اگر فضایی وجود دارد در اختیار سایر مراکزی که نیاز دارند قرار گیرد؛ باید از تمام فضاها، توان اساتید و تجهیزات با هم افزایی استفاده کنیم. ایرانیان در حمله و تحریم استکبار جهانی متحد می شوند و در کنار هم قرار می گیرند با بیشترین استفاده از داشته های خود،بزرگترین اقدامات را رقم می زنند.

باور قلبی من این است نگه داشتن یک نفر از نخبگان در کشور از بسیاری اقدامات عمرانی و زیرساختی با ارزش تر است

استاندار فارس گریزی هم به موضوع بورس صنعت زد و از حمایت های همه جانبه مدیریت استان از این مسئله سخن گفت و افزود: مابین برخی از صنایع و دانشجویان تحصیلات تحصیلی و عمدتا دکتری قراردادی منعقد می شود و مختصر پرداختی در زمان تحصیل به دانشجو از جانب صنعت انجام می شود؛ دانشجوی در حال تحصیل به آنکارخانه رفت و آمد می کند و با محیط کار و چگونگی فعالیت آن مجموعه آشنا می شود و پس از فارغ التحصیلی در همان مکان بلافاصله جذب محیط کار می شود. باور قلبی من این است نگه داشتن یک نفر از نخبگان در کشور از بسیاری اقدامات عمرانی و زیرساختی با ارزش تر است.

آخرین موضوعی که در آئین تقدیر از برگزیدگان هفته پژوهش استان فارس از جانب نماینده عالی دولت در فارس بیان شد، موضوع مسکن اساتید بود. ایمانیه از تلاش های خود برای تامین زمین و احداث منازل مسکونی اساتید بویژه اساتید فاقد منزل گفت و اظهار داشت: تا آخر آذر ماه سال جاری فرصت داده ام که مسئولین ذیربط برای حداقل نیمی از استادان فاقد مسکن، زمین مناسب فراهم کنند؛ تا انجام کامل این موضوع، شخصا پیگیری خواهم کرد.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها