در نشست مشترک سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور با دانشگاه شیراز:

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس از همت و اراده دانشگاه شیراز قدردانی نمود

همزمان با سفر رئیس جمهوری و هیأت دولت به شیراز، در نشست مشترک سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور با دانشگاه شیراز، که روز جمعه ۲۱مهرماه، برگزار شد و با استقبال معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست مواجه شد، عطا پور شیرزاد مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس ضمن تاکید بر لزوم همکاری بیش از پیش با دانشگاه شیراز از همت و اراده دانشگاه شیراز، ریاست و اعضای هیئت علمی که اهتمام ویژه ای به حوزه محیط زیست دارند، قدردانی کرد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس از همت و اراده دانشگاه شیراز قدردانی نمود

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، همچنین به علاقه مندی دانشگاه شیراز و اعضای هیئت علمی برای ایجاد انستیتو جامع محیط زیست اشاره کرده و افزود: بررسی و رایزنی لازم در خصوص مفاد این تفاهم نامه در حال انجام است و به زودی اعلام می شود.

پور شیرزاد همچنین به موضوع احیای تالاب ها اشاره کرد و گفت: از سال ۹۸ دبیرخانه ستاد احیا تالاب های فارس آغاز شد و نقشه راه احیا تدوین شد که پس از تایید شورای برنامه ریزی استان وظایف و‌ تکالیف قانونی هر دستگاه اجرایی به صورت صریح اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: در ستاد احیای تالاب ها مطالبه گرانه پیش خواهیم رفت.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس با اشاره به اینکه استان فارس پرچم دار تدوین برنامه های آموزشی در مدارس است، اضافه کرد: یکی از موضوعات مورد تاکید در سطح استان پسماندهای صنعتی و خطرناک است که با توجه به حساسیت اعلام شده، این موضوع در دستور کار قرار گرفت و حسب دستور اکید استاندار و با مشارکت سازمان پسماند شهرداری شیراز اقدامات لازم برای این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز نیز در این نشست با بیان این مقدمه که رویکرد دانشگاه در مقطع فعلی، درجهت برداشتن مرزهای دانشگاه و جامعه و صنعت است؛ هدف از راه‌اندازی پژوهشکده آب و محیط‌زیست را تقویت و گسترش اثرگذاری دانشگاه شیراز در حل مشکلات آب و محیط‌زیستی استان و کشور عنوان کرد.

دکتر محمدهادی صادقی اظهار کرد: مسأله محیط‌زیست، مسأله‌ی مهمی است که هم به لحاظ اعتقادی، هم به لحاظ ملی و هم ضرورت عقلی نمی‌توان نسبت به آن کوتاهی کرد و اگر مشکل یا آسیبی به آن وارد شود، جبران‌ناپذیر است. چنانچه بسیاری از مشکلات محیط‌زیستی امروز ناشی از کوتاهی و سیاست‌گذاری‌های اشتباه افراد در سالیان گذشته بوده است.

وی افرود: معتقدیم نظام سرمایه‌داری مخرب محیط‌زیست است؛ درحالی‌که سبک زندگی ایرانی‌اسلامی با تأکیداتی که دارد؛ انسان را به نوعی هماهنگی با محیط‌زیست سوق می‌دهد و حتی بریک باور، ما معتقدیم که پیامبران ما آمده‌اند که انسان را به هماهنگی با طبیعت دعوت کنند.

دانشیار حقوق دانشگاه شیراز گفت: ازمنظر حقوقی در روابط انسان و طبیعت، برای طبیعت حقوقی ویژه قائل هستیم و باید هم در زندگی فردی و هم اجتماعی خود، رعایت حقوق محیط‌زیست را مدنظر داشته باشیم.

معاون پژوهشی دانشگاه شیراز گفت: با رویکردی که دانشگاه نسبت به ارتباط با جامعه صنعت دارد و ازسوی دیگر باتوجه به اهمیت محیط‌زیست، تعامل هرچه بیش‌تر دانشگاهیان و متولیان محیط‌زیست و نهادهای مسؤول امری طبیعی و اثربخش است.

وی اظهار امیدواری کرد: خوشبختانه تدابیر انجام شده در حوزه مدیریت محیط‌زیست، منجر به تأسیس این پژوهشکده مشترک و به دنبال آن انتقال دغدغه‌‌های زیست‌محیطی از دانشگاه به جامعه و از جامعه به بدنه دانشگاه شد که ان‌اشاالله هدف نهایی آن اجرایی شدن راه‌حل‌های محیط‌زیستی و رفع مشکلات در این زمینه هست.

دکتر صادقی استفاده از ظرفیت‌های علمی و توانمندی اساتید دانشگاه و همین‌طور مساحت زمین دانشگاه را به‌عنوان‌ آورده دانشگاه برای تحقق این موضوع یاد کرد و از رئیس سازمان محیط‌زیست کشور خواست تا چنانچه امکان دارد؛ بخشی از مدیریت سازمان محیط‌زیست را که وجه علمی‌پژوهشی دارد، به داخل دانشگاه بیاورند تا مجموعه‌ای شکل گیرد که اساتید و دانشجویان با تعامل مستقیم با مدیران حوزه محیط زیست در انتقال دغدغه‌ها، ایده‌ها و پیشنهاداتشان موفق‌تر باشند.

وی همچنین پیشنهاد داد تا با استفاده از ظرفیت قوانین جدید که امکان تحقق زیرساخت‌های پژوهشی و توسعه علمی را فراهم می‌کند، امکان اجرای خواسته‌های زیست‌محیطی کشور را فراهم آورند.

مدیر پژوهشی دانشگاه شیراز هم در سخنانی در این نشست ابراز کرد: محیط‌زیست یک مسئله بین‌رشته‌ای است و مدلی که در دانشگاه‌ها و در کل کشور توسعه یافته است یک مدل آمریکایی است؛ برای انجام یک کار پژوهشی نیازمند یک مدل جدید هستیم.

محمدحسین شیخی افزود: پژوهشکده محیط‌زیست برای انجام برنامه‌های محیط‌زیستی طراحی شده است.

وی ادامه داد: کار این پژوهشکده آن است که مجموعه متخصصان در کنار یکدیگر قرار بدهد و با توجه به اینکه دانشگاه شیراز یک دانشگاه مادر است این پژوهشکده می‌تواند دیگر مراکز را در کنار یکدیگر برای توسعه این حوزه داشته باشد.

قائم مقام معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز در این نشست بر کمک به ایجاد فضای کالبدی برای این پژوهشکده تاکید کرد.

در این نشست همچنین معاون پژوهشکده مشترک آب و محیط‌زیست دانشگاه شیراز در سخنانی اظهار کرد: در راستای تعامل و ارتباطات همه جانبه میان سازمان محیط زیست و دانشگاه شیراز در گذشته رایزنی لازم به جهت تعامل و همکاری بیشتر صورت گرفته است.

دکتر ساسانی کفایی تأکید کرد: حضور معاون محترم رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست به‌عنوان سکاندار این سازمان می‌تواند نوید دهنده آینده بسیار روشن در زمینهی همکاری و تعاملات گسترده‌تر در حوزه‌ی تنوع زیستی و آموزش محیط‌زیست و تحقیقات و پژوهش باشد که به دنبال آن اتفاقات مثبتی رخ خواهد داد.

معاون پژوهشکده مشترک آب و محیط‌زیست دانشگاه شیراز اضافه کرد: با راه‌اندازی انستیتو جامع محیط‌زیست که به‌همت سازمان محیط‌زیست و دانشگاه شیراز شکل خواهد گرفت در حقیقت این مکان یک نقطه کانونی محیط‌زیست جنوب ایران خواهد شد.

دکتر کفایی ادامه داد: همچنین در حوزه تفاهم نامه های بین المللی دانشگاه شیراز نقش پررنگ خواهد داشت.

وی به هدف راه‌اندازی انستیتو جامع محیطی زیست اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون پژوهشگاه مشترک آب و محیط‌زیست میان دانشگاه و سازمان حفاظت محیط‌زیست ایجاد شده است که خروجی یکی از فعالیت‌های انجام شده آن در راستای برگزاری چنین جلساتی با حضور ریاست سازمان حفاظت محیط‌زیست است.

معاون پژوهشکده مشترک آب و محیط‌زیست دانشگاه شیراز اظهار کرد: انستیتو جامع محیط‌زیست کلیه مباحث مربوط به محیط‌زیست اعم از فرهنگی، اجتماعی ، حوزه های تحقیقاتی و پژوهشی را در برمی‌گیرد.

نظرات شما ( 1 نظر )

م. د
مدیر کل محیط زیست استان فارس شیراز. سلام با احترام من یکی ازاهالی شهرستان بختگان جناب آقای مدیر درکجای قوانین دنیا وایران آمده که کوهی که در چهار الی پنج کیلومتری مرکز شهرستانی واقع شده جزو محیط زیست شهرستانی باشد که در شصت کیلومتری آن واقع است درصورتیکه قبلا هم اینطور نبوده مگر می‌شود کوهی بین دوشهرستان دیگر باشد ولی بصورت خطی زیر نظر شهرستان دیگری باشد حقیر ازشما خواهشمندم که این موضوع کوه خان که قله وول درآن واقع است را دوباره زیر نظر محیط زیست شهرستان بختگان برگردانید چون هر مشکلی برایمان بوجود می‌آید یا کاری داشته باشیم با وجودیکه به شهر خودمان نزدیک است ولی باید 60 کیلومترفاصله را طی کنیم مردم آن شهرستان ارسنجان که اینهمه به جنگل ووحوش اطراف خودشان احترام می‌گذارند ولی به محیط زیست اطراف ما خسارت وارد می‌کنند بزرگترین دلیل برگشت هم همین است با احترام طرفدار محیط زیست

    پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

    بارسانه های گزارش خبر

    با رسانه ها

    تیم خبری گزارش خبر

    گروه حفاظتی پاس

    روابط عمومی گروه پاس

    تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

    سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

    سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

    برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

    گروه پیشرانان پیشرفت ایران

    گروه پیشرانان پیشرفت ایران

    بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

    دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

    دبستان نهال اندیشه

    آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

    آهن و فولاد غدیر ایرانیان

    آهن و فولاد غدیر ایرانیان

    تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

    آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

    آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

    آموزش تخصصی دوره های حسابداری

    شرکت تجلی معادن و فلزات

    تجلی توسعه معادن و فلزات

    نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

    رپورتاژ آگهی تریبون

    تریبون

    انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

    روابط عمومی بانک آینده

    روابط عمومی بانک آینده

    بانک پیشرو در اقتصاد کشور

    گروه سرمایه گذاری غدیر

    گروه سرمایه گذاری غدیر

    بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

    سرآمد نوین

    سرآمد نوین

    پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

    وکیل اول

    وکیل اول

    پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

    بانک قرض الحسنه مهر ایران

    بانک قرض الحسنه مهر ایران

    تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

    صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

    صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

    اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

    پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

    زهره کرمعلی

    زهره کرمعلی

    فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

    احمد باقری

    احمد باقری

    مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

    میلاد فرخ پور

    میلاد فرخ پور

    فعال حوزه انفورماتیک

    عباس ستایش گو

    عباس ستایش گو

    فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

    صدیقه طباطبایی

    صدیقه طباطبایی

    خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

    مهدی آشتیانی فرد

    مهدی آشتیانی فرد

    خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

    محمد تقی ناصریراد

    محمد ناصریراد

    فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

    وحید حاج سعیدی

    وحید حاج سعیدی

    فعال رسانه ای در استان گلستان

    نورالله رنجبر

    نورالله رنجبر

    مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

    ناهید مظفری

    ناهید مظفری

    مشاور رسانه ای در استان یزد

    محمود صابری زاده

    محمود صابری زاده

    مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها