گوگل دستیار حرفه ای برای خبرنگاران در تولید محتوای رسانه ای می شود

هوش مصنوعی جدید گوگل که با اسم رمز Genesis شناخته می‌شود، می‌تواند به‌عنوان یک دستیار برای روزنامه‌نگاران مفید باشد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر گوگل دستیار حرفه ای برای خبرنگاران در تولید محتوای رسانه ای می شود

به گزارش خبرنگاران گروه علم وفناوری گزارش خبر، غول‌های فناوری یک‌به‌یک در حال ساخت مدل‌های هوش مصنوعی جدیدی هستند و اکنون گفته می‌شود که گوگل در حال آزمایش هوش مصنوعی جدیدی با اسم رمز Genesis است که می‌تواند مقالات خبری تولید کند.

غول فناوری این ابزار را برای مدیران نشریاتی از جمله تایمز، واشنگتن‌پست و نیوز‌ کورپ که صاحب وال‌استریت ژورنال است به نمایش گذاشته است. افرادی که شاهد این فناوری بوده‌اند می‌گویند که Genesis می‌تواند از داده‌هایی که به آن ارائه می‌شود (اتفاقات جاری یا هر نوع اطلاعات دیگری) کپی‌برداری کند. ظاهراً گوگل باور دارد که روزنامه‌نگاران می‌توانند از آن به‌عنوان دستیاری برای خودکارسازی بسیاری از وظایف استفاده کنند.

سخنگوی گوگل می‌گوید:

«این ابزار برای جایگزینی نقش بسیار مهم روزنامه‌نگاران در گزارش‌دهی، ایجاد و بررسی حقایق مقالات خود ساخته نشده است.»

«جف جارویس»، استاد روزنامه‌نگاری دانشگاه شهری نیویورک به تایمز اعلام کرد که اگر ابزار هوش مصنوعی گوگل بتواند اطلاعات واقعی و قابل اعتمادی ارائه کند، روزنامه‌نگاران باید از آن استفاده کنند.

از آنجایی که گوگل هنوز هوش مصنوعی Genesis راه راه‌اندازی نکرده است، نمی‌توان به‌طور دقیق گفت که آیا واقعاً می‌تواند اطلاعات نادرست منتشر کند یا خیر. به محض راه‌اندازی هوش مصنوعی Bard این شرکت، گزارش‌های زیادی درباره انتشار اطلاعات نادرست توسط آن منتشر شده بود.

تلاش گوگل برای پیشی‌گرفتن در زمینه هوش مصنوعی

گوگل برای پیشی گرفتن از OpenAI تحت حمایت مایکروسافت که خالق ChatGPT است، به سرعت در تلاش است تا از هوش مصنوعی به شیوه‌های مختلفی استفاده کند. علاوه بر ارائه ویژگی‌های جدیدی برای بارد، مانند پشتیبانی از افزونه‌ها و سرویس‌های شخص ثالث، غول فناوری این هفته از ابزارهای هوش مصنوعی جدیدی از جمله NotebookLM برای انجام کارهایی مانند خلاصه‌سازی خودکار یک سند طولانی یا تبدیل طرح کلی ویدیو به یک اسکریپت رونمایی کرده است.

در همین رابطه نیز اخیراً اعلام شده بود که OpenAI با انجام یک همکاری جدید قصد دارد تا از اخبار نشریه آسوشیتد پرس برای آموزش مدل‌های خود استفاده کند.

منبع: نیویورک‌تایمز

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها