در دوازدهمین نشست خبری رویداد برکت دیدار چه گذشت؟

دوازدهمین جشنواره مد و لباس با محوریت لباس محرم و اربعین تحت عنوان "رویداد برکت دیدار"در تاریخ 29 خرداد 1402 در سالن کنفرانس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر در دوازدهمین نشست خبری رویداد برکت دیدار چه گذشت؟

به گزارش خبرنگاران گروه فرهنگ وهنر رسانه گزارش خبر، در این نشست محمدجواد قاسمیان معاون اجرایی کارگروه سامان‌دهی مد و لباس ضمن تاکید بر اهداف پیش‌رویداد دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر و «رویداد برکت دیدار» گفت: شکل‌گیری پیش‌رویداد دوازدهمین جشنواره مد و لباس، با عنوان «رویداد برکت دیدار» با محوریت لباس‌های محرم، اربعین، خدام و هیئات از سال گذشته در نظر گرفته شده بود و در سال جاری به مرحله اجرا گذاشته شد.

این رویداد با هدف صنعتی‌سازی مد و لباس ایرانی‌اسلامی همچنین مناسب‌سازی فضای تولید و طراحی‌ها و نقوش لباس برای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان در نظر گرفته شده است.

وی به زمان برگزاری «رویداد برکت یدار» اشاره و تصریح کرد: پیش‌رویداد دوازدهمین جشنواره مد و لباس با عنوان «رویداد برکت دیدار» از سوم الی پنجم تیر در ساعت ۱۱ تا ۲۰:۳۰ در هتل هما برگزار خواهد شد.

قاسمیان تاکید کرد: کار گروه مد و لباس در نظر دارد تا با تمرکز بر تولید لباس ویژه ایام و مناسبت‌های مذهبی اقداماتی اساسی را انجام داده و لباس مناسب را طراحی، تولید و عرضه کند.

این لباس‌ها متمرکز بر طراحی و نقوش ایرانی اسلامی بوده و کاربردی‌سازی برای همه اقشار را اولویت برنامه‌های خود قرار داده تا همه اقشار بتوانند از آن استفاده کنند.

معاون اجرایی کارگروه سامان‌دهی مد و لباس به تفکر و علل شکل‌گیری «رویداد برکت دیدار» اشاره و افزود: تفکری ویژه پشت «رویداد برکت دیدار» وجود دارد که وصل شدن و رسیدن به هدف مقدس را مد نظر قرار داده و دو هدف عمده را دنبال می‌کند.

ابتدا اصلاح بازار محصولات خصوصاً برای ایام اربعین و خانواده‌های مذهبی و در درجه دوم توجه و تمرکز روی طرح و نقوش مناسب با توجه به رویدادهای مناسبتی با توجه به فرهنگ ایرانی‌اسلامی بوده است.

سواد پوشاک

وی تاکید کرد: بالا بردن سواد پوشاک در بین جامعه یکی از نیازهای امروز کشور محسوب می‌شود.

یک نوجوان باید بداند که در کجا و در چه مناسبتی از چه پوششی استفاده کند، به همین دلیل تولید لباس با توجه به شاخص‌های قانونی و تولیدات داخلی باید طراحی و تولید شده و در اختیار مردم قرار گیرد، زیرا هر جامعه خصوصا جامعه ما برای مناسبت‌ها و شرایط متعدد افراد لباس‌های خاصی و مناسب با آن فضا و زمان را در نظر دارد. چنانچه این لباس‌ها از نشان شیما بهره ببرند و پیوست فرهنگی‌اجتماعی در آن‌ها لحاظ شده باشد، لباس‌های مورد تایید جامعه و فرهنگ ما خواهد بود.

قاسمیان تصریح کرد: برای پیشبرد اهداف «رویداد برکت دیدار» نکاتی در نظر گرفته شده است.

در گام اول همراهی رسانه‌ها، هیئات و تولیدکنندگان و طراحان که می‌تواند نقشی موثر در معرفی تولیدات و نتایج باشد؛ بدین ترتیب با تکیه بر توانمندی‌های تولیدکنندگان و طراحان لباسی مناسب و درخور برای جامعه ایرانی‌اسلامی تولید و ارائه خواهد شد. در گام بعد نیز حمایت از طراحان و ویژندهای بزرگ مورد تاکید و حمایت قرار خواهند گرفت.

وی به قدم اول در مسیر «رویداد برکت دیدار» اشاره کرد و افزود: طراحی لباس برای ماه محرم خصوصاً اربعین و یا ایام فاطمیه و همچنین جشن‌های نیمه شعبان از جمله برنامه‌هایی است که در حرکت اول مد نظر قرار دارد.

معاون اجرایی کارگروه سامان‌دهی مد و لباس به ورود بنیاد و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای کمک به تولید و سرمایه‌گذاری در پوشاک و لباس مذهبی و عفیفانه اشاره و تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در نظر دارد تا برای لباس مناسب در اربعین سرمایه‌گذاری ویژه‌ای را انجام خواهد داد تا زمینه برای لباس‌های مناسب با رویکردی متناسب با اربعین وارد بازار شود.

مولفه‌های اساسی رویداد برکت دیدار

قاسمیان در پاسخ به خبرنگار میزان درباره تولید پوشاک کاربردی برای همه اقشار اظهار کرد: قیمت پایین یکی از مولفه‎های اساسی و کاربردی‌سازی محسوب می‌شود، لذا مناسب‌سازی قیمت و کیفیت در کارگروه مد و لباس فجر همواره به این نکته توجه و نگاهی ویژه دارد و به عنوان عناصر اصلی و کاربردی تولید لباس ایرانی اسلامی و افراد خانه محسوب می‌شود.

هدفگذاری برای جامعه جهانی در ادامه مهدی هاشم‌زاده، دبیر اجرایی کمیته «رویداد برکت دیدار» ضمن تاکید بر رویکردهای این جشنواره افزود: بررسی‌های میدانی در جهت کسب اطلاعات از نقاط ضعف و قوت پوشاک ایرانی و ضریب‌دهی به پوشاک عفیفانه همواره مد نظر است.

از این رو در «رویداد برکت دیدار» آموزش و برگزاری سمینارها را که در زنجیره مد و لباس راهگشا خواهد بود، به مرحله اجرا گذاشته است، به همین منظور حدود ۳۰۰ طرح از ۳۰۰ طراح را به نمایش می‌گذارد که هم اکنون به دست ما رسیده و از سوم تا پنجم تیرماه در هتل هما به معرض دید علاقه‌مندان و تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت. بدین ترتیب تولیدکنندگان می‌توانند با استفاده از طرح‌ها به تولید منسوجات و لباس‌های ایرانی‌اسلامی با طرح‌های اثرگذار پرداخته و آن را به بازار عرضه کنند.

دبیر اجرایی کمیته «رویداد برکت دیدار»

در مورد هدف‌گذاری این جشنواره خاطرنشان کرد: آثار منتخب در «رویداد برکت دیدار» به واسطه طراحی ژورنال‌هایی به زبان‌های عربی و انگلیسی ترجمه و برای معرفی این طرح‌ها در سطح بین‌الملل اقداماتی شکل خواهد گرفت، زیرا هدف ما فرهنگسازی و معرفی آثار برتر به تمام دنیا خواهد بود.

از این رو کیفیت و قیمت مناسب نیز نکاتی ارزشمند در تولید این آثار محسوب می‌شود.

همچنین تمرکز ما تنها روی نوع لباس مشخص در «رویداد برکت دیدار» نیست و تونیک شلوار و حتی شومیز بلند نیز از جمله طرح‌هایی است که به این جشنواره ارائه شده است.

۳۰۰ طرح برای دیدار

مهدیه هاشم‌زاده (دبیر کمیته اجرایی رویداد برکت دیدار) نیز گفت: سنجش زنجیره ارزش پوشاک را مد نظر قرار دادیم و درصدد مدهای عفیفانه هستیم. آشناسازی، نمایش و تولید انبوه و عرضه آن در بازار را مد نظر داریم. حدود ۵۰۰ طرح به دست ما رسیده که حدود ۳۰۰ طرح به نمایش گذاشته می‌شود و حدود ۳۰۰ شرکت کننده داریم که طرحها را انجام داده‌اند. طراحی ژورنال را مد نظر داریم که به زبان انگلیسی و عربی ارائه خواهد شد تا این طرح‌ها وارد بازار بین‌المللی شود.

او خاطرنشان کرد: فقط لباس بلند و عبا مد نظر نبود و حتا شومیز و تونیک شلوار هم طراحی شده است. در پی کاربردی سازی برای همه اقشار هستیم.

او درخصوص داوران گفت: دو خانم و یک آقا داور این رویداد هستند و داوری آثار نیز انجام شده. هرچند محوریت رنگ مشکی است اما تاکید بر کاربردی بودن است و حتا لباسی طراحی شده که بتوان یخ در یقه لباس گذاشت.

"رویداد برکت دیدار" در تاریخ ۳ الی ۵ تیرماه از ساعت ۱۱ تا ۲۰:۳۰ در هتل هما برگزار خواهد شد.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها