تالاب مهارلو میزبان برنامه های هفته محیط زیست؛

از مسابقه نقاشی و اجرای نمایش تا پاکسازی حاشیه تالاب و طبیعت

همزمان با هفته محیط زیست جمعی از علاقه مندان به طبیعت و محیط زیست با حضور در خانه محیط زیست مرکز بازدیدکنندگان تالاب مهارلو و حاشیه این تالاب ضمن پاسداشت ارزش‌های محیط زیست و طبیعت با اجرای برنامه های مسابقه نقاشی و اجرای نمایش به پاکسازی سواحل تالاب مهارلو و طبیعت پیرامون پرداختند. 
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر از مسابقه نقاشی و اجرای نمایش تا پاکسازی حاشیه تالاب و طبیعت

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، نبی الله مرادی، معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس در این همایش مردمی با گرامیداشت هفته محیط زیست و با اشاره به شعار امسال اظهار داشت: روز جهانی محیط زیست در روز 5 ژوئن مصادف با 15 خرداد و هفته ملی محیط زیست امسال از 16 خرداد سال 1402 تا 22 خرداد ماه نامگذاری شده است.

پژوهشکده محیط زیست، شعار امسال هفته محیط زیست سال ۱۴۰۲ را "نهضت ملی کاهش آلودگی های پلاستیکی" در سراسر کشور نامگذاری کرده است.

مرادی معاون محیط زیست طبیعی محیط زیست فارس، خطرات محیط زیستی پلاستیک ها را برای حیات خشکی و دریایی بسیار سمی و خطرناک دانست و اظهار داشت: محصولات معمولی که ما از آنها استفاده می کنیم عملا غیر تجزیه پذیر هستند و مدت زیادی را بدون تغییر در طبیعت باقی می مانند. همچنین مقاومت بالایی در برابر تجزیه و نابودی دارند، این ضایعات به تکه های کوچکی تبدیل شده و در محیط انباشته می شوند.

وی با بیان اینکه هفته محیط زیست سال ۱۴۰۲ با شعار محوری" نهضت ملی کاهش آلودگی های پلاستیکی" در سراسر کشور برگزار می شود اضافه کرد: دریاچه و تالاب مهارلو در استان فارس از جمله مناطقی است که این ضایعات پلاستیکی در حاشیه آن بسیار رها شده است و می طلبد همه شهروندان با عزمی همگانی برای پاکسازی حاشیه تالاب‌ها اقدام کنند.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس با تقدیر از همراهی معاون عمرانی فرماندار شیراز که در جلسه حضور داشت و اعضای تشکل های محیط زیست و همه کسانی که دغدغه پاکسازی طبیعت دارند ادامه داد: امید است با هم افزایی و همفکری مدیران و مسوولان و آحاد مردم شاهد کاهش خطرات و آسیب های مواد پلاستیکی به طبیعت و تالاب باشیم.

خداپرست معاون عمرانی فرماندار شهرستان شیراز نیز در این همایش با گرامیداشت هفته محیط زیست و با تقدیر از مسوولان اداره کل اظهار داشت: تالاب مهارلو از جمله مناطق اولویت دار برای حفظ ارزشهای محیط زیست و اجرای برنامه های توسعه پایدار است.

خداپرست با بیان اینکه تالاب مهارلو یکی از مناطقی است که جاذبه محیط زیستی کم نظیر دارد افزود: ازدحام شهروندان شیراز و شهرها و روستاهای اطراف در حاشیه این تالاب به ویژه در روزهای تعطیل و شوقی که برای گذران روزهای تعطیل و تفرج و گردشگری شکل می گیرد همگی توانمندی و استعدادی است که می طلبد این منطقه و این تالاب پاکیزه تر و سالم تر باشد و برای استفاده بهینه آماده شود.

کامران اسلاملو، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز نیز، تالاب مهارلو را یکی از جاذبه های کم نظیر در استان فارس دانست که متاسفانه از هجوم ریز پلاستیک ها و زباله ها در امان نیست و اظهار داشت: استفاده از پلاستیک و محصولات سنتز شده از آن در جوامع، موجب ایجاد مشکلات فراوانی برای حیات وحش و محیط زیست شده است. همین امر توجه های فراوانی را در سال های اخیر برای کاهش آلودگی های پلاستیکی به خود جلب کرده است.

اسلاملو در ادامه با ارائه تعریفی جامع از مواد پلیمری اضافه کرد: پلاستیک ها موادی پلیمری هستند که از مولکول های بزرگ، زنجیره های طویل و با پیوند های به ظاهر بی پایان تشکیل شده اند. این مواد به دو صورت طبیعی و مصنوعی یافت می شوند. دسته‌ی طبیعی این ترکیبات مانند ابریشم و لاستیک ها در طبیعت پایدار نمی باشد و نمی توانند آلودگی جدی ای برای طبیعت پدید آورند.اما امروزه مصرف کنندگان با انواع مختلف این ماده اعم از مصنوعی و طبیعی سر و کار دارند. نوع مصنوعی این دسته از پلاستیک ها در برابر تجزیه پذیری مقاومت می کنند و می توانند سال های سال بدون تغییر در طبیعت به شکل اولیه ی خود باقی بمانند. بنابراین بیشتر آلودگی های به وجود آمده ناشی از نوع مصنوعی این مواد به حساب می آید.

در ادامه این برنامه و همایش که همراه با پاکسازی، مسابقه نقاشی و قرعه کشی بود، اجرای پرفورمنس نمایشی و اعطای جوایز ترتیب یافت و دوستداران طبیعت برای پاسداری از ارزش‌های محیط زیست و طبیعت هم پیمان شدند.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها