به گزارش خبرنگاران گروه فرهنگ، هنر و رسانه گزارش خبر، در این کارگاه احمد باقری، مدرس روابط عمومی و رسانه و توسعه کسب و کار به مهمترین نکات تخصصی در انجام یک مصاحبه خبری در روابط عمومی ها براساس نیاز مخاطبان سازمانی و جلوگیری از موج های خبری بر علیه سازمان در زمان بحران پرداخت و بخش عمده سخنان خود را به اصول اولیه پرسش، پاسخ و مدیریت یک مصاحبه خبری حرفهای در ساختار روابط عمومی دولتی اختصاص داد.
وی وجه تمایز مصاحبه حرفهای از سایر مصاحبهها را در نوع مدیریت مصاحبهکننده عنوان کرد و افزود: توجه به ارکان مصاحبه مانند موضوع، هدف، مخاطب، رسانه، مصاحبهکننده و مصاحبهشونده و تسلط به موضوع در انجام یک مصاحبه باتوجه به خطوط و راهبرد سازمانی را بسیار مهم و ضروری بیان نمود.
احمد باقری، شناخت مصاحبهشونده را یکی از عوامل مهم در طرح سؤالات و مدیریت فضای حاکم بر مصاحبه دانست و افزود: آشنایی مصاحبهکننده با موضوع تعیین شده براساس ابهامات و یا مدیریت بحران در سازمان ها و ایجاد اعتماد به بیان مسئله از سوی روابط عمومی ها، مباحثی است که روند مصاحبه را به سوی حرفهای بودن هدایت میکند.
این مدرس روابط عمومی و رسانه با طرح مباحثی پیرامون حقوق مصاحبهشونده و روشهای ورود به یک مصاحبه اظهار داشت: مصاحبهشونده در هنگام مصاحبه در قالب تولید محتوا برای روابط عمومی مجبور به پاسخگویی نیست، بلکه هوشمندی کارشناس و یا مسئول روابط عمومی در قالب مصاحبهکننده در دریافتها پاسخهای مناسب از عوامل اساسی یک مصاحبه موفق در روابط عمومی های دولتی است.
باقری همچنین از خبرنگاران خواست از طرح پرسشهای کلی یا پرسشهایی که پاسخ روشن دارند، پرهیز کنند.
این دوره دو روزه در مهرماه سالجاری در محل ساختمان آموزش کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای بیش از30 نفر از مسئولان، کارشناسان و کارکنان روابط عمومی این سازمان در سراسر کشوربه صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.