به گزارش خبرنگاران گروه صنعت و تجارت گزارش خبر، بدلیل تلاقی مسیر این خطوط با مجموعه گردشگری باغ ارم، مقرر گردید مسیر به صورت تونل زیر زمینی اجرا گردد. در همین راستا تونلی به طول 2200 متر با اعتباری بالغ بر 750 میلیارد ریال احداث گردید.
در ادامه به جهت برخورد مسیر با خط مترو از روش حفاری افقی جهت دار استفاده شد که این بخش نیز با هزینه 150 میلیارد ریالی در حال انجام می باشد.
یدالله حقیقی، مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس در حاشیه بازدید از عملیات احداث این تونل با بیان اینکه این روش برای اولین بار در استان فارس اجرا می شود افزود: کارشناسان پس از شناسایی تاسیسات زیر زمینی مسیر حفاری تونل را طراحی کردند و با استقرار دستگاههای حفار مسیر اولیه ایجاد شده است ، حرکت مته در زیر زمین بوسیله دستگاههای رد یاب کنترل می شود و بدون کوچکترین اریب یا خطا در مسیر هدایت می شود.
مدیر عامل برق منطقه ای فارس با اشاره به سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین استفاده از روشهای یاد شده را در راستای بهره گیری از فناوری های دانش بنیان توصیف کرد و افزود: مسیر پایلوت ایجاد شده تا رسیدن به قطر مطلوب تعریض و در نهایت لوله های پلی اتیلن درون حفره کشیده می شود ، این روش نسبت به روش های فنی و سنتی مزایای زیادی دارد و از آسیب دیدن آسفالت و ایجاد ترافیک و راه بندان جلوگیری می کند.
به گفته حقیقی، مزایای روش های نوین حفاری شامل استحکام ذاتی، ایجاد جداره داخلی یکدست و صاف، جلوگیری از نفوذ آب های زیر زمینی، خطر نشست بسیار کمتر از روش های سنتی، به حداقل رساندن عملیات ترمیمی، مزایای بالای ایمنی کار، مزیت های زیست محیطی و اجتماعی و ترافیکی و ملاحظات مالی در هزینه های مستقیم و هزینه های غیر مستقیم است.