به مناسبت هفته محیط زیست؛

برگزاری نشست صمیمانه مدیران محیط زیست فارس با سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی استان

در چهارمین روز از هفته محیط زیست و با شعار روز تحت عنوان محیط زیست صنعت، پسماند و توسعه پایدار دانش بنیان محیط زیست فارس میزبان نشست صمیمانه سمن های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی استان بود.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر برگزاری نشست صمیمانه مدیران محیط زیست فارس با سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی استان

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، عطا پورشیرزاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، با تبریک گرامیداشت هفته محیط زیست و ابراز خرسندی از تشکیل نشست صمیمانه با سمن های استان، گفت: بین محیط زیست و سمن ها هیچ فاصله ای نیست، موفقیت های ما مشترک است و در صورت شکست نیز هر دو دچار آسیب خواهیم شد.

وی افزود: محیط زیست و سمن ها باید دوشادوش یکدیگر، با هدفی مشترک و با حفظ شفافیت و به دور از سیاسی کاری به ارتقای سطح کیفی محیط زیست اقدام کنند.

پورشیرزاد خاطر نشان کرد: سمن ها می توانند با اتحاد و همدلی افق امیدوارکننده تری را برای محیط زیست ترسیم کنند و صدای رسای محیط زیست در مسیر حفاظت از انفال الهی باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس بیان دااشت: در همین راستا سمن ها باید با رویکرد علمی و اخلاق محور، به موضوعات اشراف داشته و به صورت متقن و به دور از احساسات، با تمام توان مطالبه گری خود را در مقابل مخربان محیط زیست حفظ کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر بررسی اصولی قوانین و مقررات محیط زیست اظهار کرد: خیلی از مطالبات عموم جامعه و به ویژه سمن ها در مورد محیط زیست، به دستگاه های دیگر مربوط می شود، اما همه به سراغ محیط زیست می آیند، وقتی صحبت از مطالبه گری می شود، می بایست مردم بدانند به طور مثال برای دریافت حق آبه باید به سراغ متولی آب بروند نه محیط زیست… قطعا محیط زیست نیز به عنوان دستگاه نظارتی در کنار مردم و سمن ها مطالبه گر خواهد بود و از وظیفه ی خطیری که بر گردن ماست کوتاهی نخواهیم کرد.

پورشیرزاد با خطاب قراردادن سمن ها بیان کرد: ما از شما می خواهیم ضمن ارشادهای فکری و پشتیبانی و همچنین نظارت بر محیط زیست، به سر منشا مشکلات مراجعه کنید و با صدای رسا، در حل مشکلات این حوزه اقدام کنید.

وی در قبال چندین مورد از شبهات سمن ها در مورد اقدامات محیط زیست اینگونه پاسخ داد: شک نداشته باشید که ما با تمام توان و تعهد در تلاشیم تا از محیط زیست استان حفاظت کنیم اما ضوابط و چارچوب های قانونی خود را داریم.

نمایندگان سمن ها نیز در این نشست با اشاره به موارد از جمله: برگزاری آموزش های نظامی و اطفای حریق توسط سمن ها، ارتقای منطقه شکار ممنوع بصیران، ثبت تالاب بیشه زار آس پاس به تالاب آس پاس، لزوم بازخوانی خط مشی های سمن ها، علمی کردن سمن ها بر اساس رسالت، چشم اندازها و ماموریت های این سازمان ها، آموزش دانش آموزان و معلمان در مدارس، مستقل شدن سمن ها از لحاظ مالی، مطالعه بر روی طرح قرق های اختصاصی و جایگزینی طرح های معیشتی در حاشیه تالاب ها، ارتقای منطقه شکار ممنوع کوه خم در ارسنجان، ارتباط موثر بین سمن ها، مردم و اداره حفاظت محیط زیست در تمام مسائل محیط زیستی، قانونمند کردن گردشگری مناطق تنگ گمبیل و برم فیروز و همچنبن جلوگیری از ایجاد مسیر در مناطق تحت مدیریت، فرهنگ سازی و ایجاد بستر آموزشی برای آگاهی بیشتر مردم، حمایت محیط زیست از حضور سمن ها در مناطق برای جبران کمبود نیروی مناطق و همراهی محیط‌بانان، لزوم همکاری بیشتر بین منابع طبیعی و محیط زیست، جلوگیری از واکاوی معدن در منطقه شکار ممنوع بصیران، مطالبه جمع آوری پلاستیک های کشاورزی رها شده در اقلید، شناسایی مناطق مستعد با استفاده از دانش هوش مصنوعی و استفاده از هوش مکانی (GIS) و سنجش از دور (RS) در پایش ها، لزوم آموزش صحیح و بالا بردن سطح آگاهی برای جلوگیری از وقوع اتفاقات نابهنگام، هشدار در مورد صنایع پرخطر شهرستان زرقان و لزوم ورود جدی محیط زیست برای مقابله با صنایع آلاینده، برقراری اتحاد بین سمن ها با ایجاد هدف گذاری های مشترک، استفاده از تجهیزات به روز همچون پهپاد برای شناسایی متخلفان و فعالیت های دیگر در مناطق تنها بخشی از مطالبات نمایندگان سمن ها بود.

در بخش دیگری از این جلسه، در مورد لوله گذاری کارخانه رامک در بستر رودخانه قره آغاج، تخریب جنگل ها و تولید زغال در منطقه کوهمره، اعتراض به جانمایی کشتارگاه در نزدیکی سایت پسماند زباله زرقان، جلوگیری از چرای دام ها در پارک ملی بمو برطرف کردن ناوگان خودرویی ادارات محیط زیست شهرستان ها، تعمیر و بازیابی بی سیم ها، استفاده از نیروهای مردمی و سمن ها برای دیده بانی منطقه صحبت شد.

همچنین سمن ها در مورد توسعه باغ ها و زمین خواری در منطقه ارژن، رفع مشکل گچ خاوند، لزوم بازنگری در سایت های دفن زباله استان، تسریع در ساخت پاسگاه محیط بانی هفت برم، جلوگیری از ساخت باغ و پیشروی تخریب گران در حریم تالاب هفت برم و همچنین نظام مند کردن جمع آوری سگ های بلاصاحب و عقیم سازی آن ها، مطالباتی را مطرح کردند.

این نشست صمیمانه که پس از شروع پاندمی کرونا برای اولین بار به صورت حضوری برگزار می شد، شش ساعت به طول انجامید و مسئولان محیط زیست فارس به تمام دغدغه های سازمان های مردم گوش داده و ضمن پاسخ، به آن ها قول پیگیری مجدانه در تمام زمینه های مطرح شده را دادند.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

دانشگاه سئوی ایران

دانشگاه سئوی ایران

مشاوره، آموزش و مدیریت پروژه های سئو در ایران

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها