به گزارش خبر شرکت ملی پست، هدایت الله کرد مدیرکل پست استان سیستان و بلوچستان؛ گزارشی پیرامون رشد فعالیتهای پست منتشر کرده است که متن آن بدین شرح است:
اداره پست سیستان و بلوچستان جزو ادارات ممتاز کشور در سال گذشته
هدایت الله کرد با اشاره به اینکه جایگاه پست از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: «این شبکه مویرگی عظیم در کاهش ترافیک، هزینه های مردمی، ارتقای بهره وری و جلوگیری از ترددهای غیر ضرور، اتلاف وقت و صرفه جویی در منابع نقش بسزایی در جامعه ایفا کرده است.»
مدیرکل پست استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اداره پست استان، از نظر درآمدي به نسبت تعداد مرسوله های ارسالی، جزو ادارات ممتاز کشور در سال گذشته بود افزود: «در سال 1400 با افزایش ظرفیت حمل و نقل از طریق انعقاد قرارداد با حمل و نقل ریلی و سامانه صنایع دستی و غذایی و کشاورزی و باغی انتقال و افزایش تعداد نقاط دسترسی مردم به خدمات بیشتر شده است.»
وی ادامه داد: «انعقاد قرارداد با دفاتر پیشخوان دولت ترافیک قابل توجهی به سمت و سوی پست جذب شده است و با توجه به امنیتی که در پست به عنوان یک شبکه حمل و نقل دولتی وجود دارد اقبال مردم افزایش یافته است.»
پست تنها دستگاه دولتی فعال در دل کرونا برای خدمت رسانی به مردم
این مقام مسئول با اشاره به بیماری کرونا و نقش تاثیر گذار شبکه پستی در جلوگیری از انتشار این بیماری افزود: «در شرایط سخت کنونی ناشی از شیوع این بیماری و به منظور صیانت از سلامت آحاد مردم کارکنان خدوم این شبکه به عنوان پیشقراولان عرصه ارتباطات خدمات شایانی را به هموطنان ارائه کردند.»
کرد با اشاره به وضعیت مرسولات الکترونیکی و فروش اینترنتی در استان تصریح کرد: «با توجه به محدودیت های مرزی و قاچاق ترافیک قابل توجهی از مرسولات خرید اینترنتی در یک سال اخیر وجود داشته و از سوی استان های دیگر تعداد زیادی مرسوله خرید اینترنتی وارد استان می شود و این رشد پس از کرونا بیشتر بوده است.»
وی گفت: «هر چه ترافیک مرسولات قبول شده از استان به سمت استان های دیگر بیشتر شود نشان دهنده تلاش همکاران و کاهش هزینه های مردم و دولت در رفت و آمدهای غیرضرور بوده و نشان از بازیابی جایگاه پست در استان است.»
پست ماندگارترین ارتباط بین شهروند و کسب و کار اینترنتی
کرد ادامه داد: «مجموعه پست، نقش بزرگی در ایجاد ارتباط امن و ماندگار بین هموطنان و کسب و کارهای اینترنتی ایفا کرده است.» مدیرکل پست استان با اشاره به زیرساخت های خدمت رسانی تشریح کرد: «زیرساخت های اصلی پست استان کامیون های حمل و نقل درون و برون استانی و تجهیزات فنی شامل تجهیزات سخت افزاری و مکانیکی و ساختمان است که با توجه به اینکه پست استان از محل اعتبارات استانی اعتباری دریافت نمی کند این تجهیزات دچار فرسودگی شده است.»
وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در اداره کل پست و شهرستان ها افزود: «در دهه اخیر تعداد زیادی از کارکنان اداره پست بازنشسته شدند و جذبی صورت نگرفت میانگین سنوات خدمت همکاران به بالای 19 سال رسید و نیاز به جذب نیروی جدید بسیار ضروری است چراکه علاوه بر کاهش نیرو ترافیک مرسولات پستی نسبت به گذشته رو به افزایش است.»
حجم مرسولات پستی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۰ از مرز۶میلیون گذشت
مدیرکل پست استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: «تعداد مرسولات وارده به استان در سال 1400 تعداد سه میلیون 726 هزار و 383 فقره و تعداد مرسولات قبول شده از استان سه میلیون و 423 هزار و 628 فقره بود.»
وی با اشاره به مدت زمان تحویل یک مرسوله دست گیرنده اذعان کرد: «برابر مقررات بین 24 تا 72 ساعت است ولی با افزایش ترافیک و کمبود نیروی انسانی و گستردگی استان این مدت تا 96 ساعت هم در نقاط دوردست ممکن است.»
کرد با اشاره به سرویس پست ویژه تحویل در باجه گفت: «در این سرویس افراد می توانند مرسولات خود را به پست تحویل و از طریق هواپیمایی در پایان همان روز به تهران ارسال و در منطقه 13 پستی تهران قابل تحویل به گیرندگان است.»
مدیرکل پست استان حاطرنشان کرد: «اگرچه محدودیت و مشکلات مربوط به خدمات پستی اختلالهای غیرقابل کنترلی ایجاد می کند که منجربه تاخیر در توزیع برای تعداد محدودی از مرسولههای پستی شدهاست اما همه تلاش خود را بکار بردهایم تا با تغییر شرایط، مطلوبیت مورد نظر مردم در دریافت خدمات پستی پوشش داده شود.»