لزوم بازبینی کیفیت برنامه‌های درسی

عضو شورای عالی آموزش و پرورش درباره نتایج کسب شده دانش آموزان ایرانی در آزمون تیمز گفت: کیفیت برنامه‌های درسی باید مورد بازبینی قرار بگیرد همچنین دوره‌های ضمن خدمت معلمان صوری شده است.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر لزوم بازبینی کیفیت برنامه‌های درسی

به گزارش خبرنگاران گروه علم و فناوري گزارش خبر، محمود مهرمحمدی درباره دلایل کسب نتایج ضعیف توسط دانش آموزان ایرانی در آزمون بین‌المللی "تیمز" و از سوی دیگر ضرورت توجه به مقوله کیفیت معلم اظهار کرد: اگر رتبه‌بندی به نتیجه برسد به طور سیستماتیک مقوله کیفیت نظام تعلیم و تربیت اتفاق می‌افتد از سوی دیگر برای افزایش کیفیت تدریس معلمان به دوره‌های آموزش ضمن خدمت نیاز است این مقوله تعریف شده اما جنبه صوری پیدا کرده است یعنی ساعات و دوره‌های مشخصی برای آموزش ضمن خدمت معلمان تأمین می‌شود اما اینکه چه بازدهی و اثر بخشی دارد، رصد نمی‌شود.

وی افزود: کیفیت برنامه‌های درسی باید مورد بازبینی قرار بگیرد؛ یکی از بازخوردهای کشورها پس از اعلام نتایج آزمون بین‌المللی تیمز، بازبینی برنامه‌های درسی به لحاظ محتوا، روش و نظام سنجش است. برنامه‌های درسی یکی از کاندیداهای بازبینی و بازنگری است و اگر به این موضوع توجهی نشود شرکت ایران در برنامه‌ها و آزمون‌های بین المللی هیچ فایده‌ای ندارد.

مهرمحمدی متذکر شد: یکی از موضوعاتی که منتقدان شرکت ایران در آزمون‌‌های بین‌المللی تیمز و پرلز بیان می‌کنند این است، تا زمانی که از نتایج به دست آمده هیچ بهره‌ای نگیریم و درباره نتایج کسب شده توسط دانش آموزان ایرانی، تامل، آسیب شناسی و سیاست گذاری انجام نشود، حضور در این آزمون‌های فایده‌ای ندارد.

نتایج کسب شده توسط دانش آموزان ایرانی در آزمون تیمز 2019 بدین شرح است:

در آزمون تیمز پایه چهارم، ایران با نمره کل 443در میان 58 کشور شرکت‌کننده در جایگاه 50 و در میان 12 همسایه حاضر در آزمون تیمز 2019 پایه چهارم در جایگاه نهم آموزش و یادگیری ریاضی قرار گرفته است!

در پایه هشتم نیز روند نمرات کسب شده توسط دانش آموزان ایرانی چندان امیدوار کننده نبوده و در آزمون ریاضی پایه هشتم نیز 39 کشور حضور داشتند که ایران رتبه 29 را کسب کرد، در علوم پایه هشتم نیز بین 39 کشور، ایران رتبه 32 را کسب کرده است!

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها