به گزارش خبرگزاری گزارش خبر، مبلمان اداری، علاوه بر منظم و منسجم کردن فضای سازمان، باعث افزایش زیبایی محیط اداره خواهند شد و به آن اصالت خواهند بخشید. در همان ابتدا اربابرجوع، با ورود به یک اداره و یا یک سازمان، با مبلمان اداری روبهرو میشود. انتخاب یک مبلمان سازمانی مناسب میتواند موقعیتهای کاری سازمان را بهبود ببخشد. در ادامه به بررسی انواع مبلمان، مبلمان نیم ست اداری و نکات مهم در خرید آنها خواهیم پرداخت.
معرفی انواع مبلمان اداری
بر خلاف باور بسیاری از افراد، مبلمان اداری تنها به میز و مبل موجود در یک سازمان و اداره محدود نمیشود؛ بلکه تمامی وسایل موجود در محیط کار جز مبلمان سازمانی محسوب میشوند. مبل، میز و صندلی، فایلینگ و کتابخانه، و پارتیشنهای اداری جز مبلمان سازمانی محسوب میشوند؛ اما میز، مبل و صندلی نقش پررنگتری دارند.
بهطورکلی مبلمان سازمانی در سبکهای مختلف زیر وجود دارند:
- مبلمان فانتزی
- مبلمان کلاسیک
- مبلمان مدرن
معمولاً طراحی مبلمان فانتزی را با وسواس خاصی انجام میدهند و سعی میکنند این نوع مبلمان سازمانی را با زیبایی خاصی طراحی کنند. شما میتوانید با استفاده از مبلمان فانتزی، سبک شخصی خود را در محیط کار پیادهسازی کنید؛ زیرا این نوع مبلمان دارای طراحی خاص هستند و بهصورت کاملاً یونیک طراحی میشوند. از دیگر مزایای مبلمان سازمانی فانتزی، داشتن طرحها و مدلهای متنوع است که همین عامل باعث شده است تا بتوان بنا به سلیقه خود هر کدام از آنها را انتخاب کرد.
مبلمان اداری کلاسیک، بهعنوان بهترین محصولات، برای ایجاد شکوه و بزرگی در یک اداره به کار میروند. این نوع مبلمان سازمانی بیشتر از متریال چوبی تولید میشوند. اگر میخواهید سازمان و اداره خود را با این نوع مبلمان مزین کنید، میتوانید از طریق فروشگاه اینترنتی مبلمان اداری بهترین نمونههای آن را مشاهده و در صورت نیاز خریداری کنید. مبلمان سازمانی کلاسیک معمولاً کار دست هستند و طراحی آنها با ظرافت خاصی انجام شده است؛ بنابراین قیمت بالایی هم دارند و دارای طول عمر بیشتری نسبت به سایر مدلها هستند.
استفاده از مبلمان مدرن، بیشتر مورد استقبال شرکتهای نوپا قرار میگیرد. این مبلمان با سبک و ظاهر امروزی و جدید طراحی میشوند؛ به همین دلیل استفاده از آنها در سالهای اخیر بیشتر شده است. برای تولید این مبلمان، بیشتر از متریالی همچون شیشه و فلز استفاده میشود و امکان سفارشی سازی آنها مطابق خواسته مشتری نیز وجود دارد. معمولاً برای تولید مبلمان مدرن از رنگهای شاد و انرژیبخش استفاده میشود. در هنگام تولید این نوع مبلمان، بخشهای ویژهای در نظر گرفته شده است تا برخی از تجهیزات همچون کابلهای برق، شبکه و برخی از تجهیزات مربوطه، درون قسمتهای مختلف این مبلمان جایگذاری شوند تا نمای محیط اداره منظمتر شود.
حتماً از بین سبکهای معرفی شده، بهترین مبلمان را برای سازمان خود انتخاب کنید تا هویت اداره شما را به بهترین شکل معرفی کنند.
نکات مهم در هنگام خرید مبلمان اداری و سازمانی
همان گونه که بیان شد مبلمان سازمانی در طرحها و سبکهای مختلفی تولید شدهاند و هر کدام ویژگیهای خاص خود را دارند. برای خرید مبلمان اداری باکیفیت باید به نکات مهمی دقت کنید که در ادامه بیان میکنیم.
راحتی مبلمان اداری
معمولاً مبلمان اداری و نیم ست اداری، به سبک مبلهای رسمی هستند که در طراحی بسیاری از آنها از اصول ارگونومی استفاده نمیشود؛ بنابراین تنها بهظاهر آنها توجه شده است. یک مبلسازمانی باکیفیت باید مطابق با اصول ارگونومی تولید شده باشد تا یک محیط شاد و راحت برای کارمندان ایجاد شود. در واقع مبلهایی که با اصول ارگونومی تولید شدهاند، باعث بهبود شرایط کار در سازمان خواهند شد و کارمندان، در طول کار و استفاده از مبلمان، دچار آسیب در نواحی مختلف بدن نخواهند شد؛ زیرا آنها مطابق با ساختار بدن تولید شدهاند.
کیفیت بالای مبلمان سازمانی
همان گونه که میدانید، از مبلمان اداری، کارمندان و حتی اربابرجوع استفاده میکنند؛ بنابراین باید دوام آنها بالا باشد تا بتوان در طول سالهای طولانی از آنها استفاده کرد. هر چه در طراحی اسکلت و رویه آنها از مواد باکیفیتتری استفاده شود، قطعاً کیفیت بالاتری خواهند داشت. شما میتوایند با مراجعه به فروشگاه آنلاین از قیمت مبلمان اداری لوکس مطلع شوید.
هارمونی محیط سازمان
در خرید مبلمان اداری باید هارمونی محیط کار را هم مدنظر قرار دهید. درصورتیکه اربابرجوعها در محیط کار شما رفتوآمد زیادی دارند، سعی کنید از مبلمان کلاسیک استفاده کنید و درصورتیکه با رایانه و ابزارهای فناوری اطلاعات بیشتر سروکار دارید، بهتر است از مبلمان مدرن استفاده کنید. حتماً در هنگام خرید مبلمان سازمانی و نیم ست اداری، دقت داشته باشید محصولاتی را خریداری کنید که با مبلمان خانگی تفاوت داشته باشند.
توجه به بودجه
علاوه بر کیفیت و متریال بهکاررفته در مبلمان و ظاهر آنها، باید به قیمت این محصولات نیز توجه داشته باشید. ابتدا باید بودجه خود را معین کنید و بودجه را به ترتیب اولویت و نیازی که دارید، صرف خرید مبلمان سازمانی کنید. البته دقت داشته باشید که برخی از مبلمان موجود در بازار دارای قیمت ارزانی هستند؛ اما کیفیت لازم را ندارند و بعد از خرید مجبور میشوید در مدت کوتاهی اقدام به تعویض آنها کنید و این خود باعث صرف هزینههای هنگفت در آینده خواهد شد؛ بنابراین بهتر است خرید مبلمان اداری باکیفیت و با قیمت مناسب را در دستور کار خود قرار دهید.
انتخاب مبلمان نیم ست اداری
یکی از مهمترین ویژگیهای مبلمان نیم ست اداری این است که با خرید آنها میتوانید کم و کسریهای مبلمان داخلی سازمان را جبران کنید. از دیگر ویژگیهای خرید مبلمان نیم ست اداری این است که نیاز نیست هزینه زیادی را صرف کنید. درصورتیکه اداره و سازمان، فضای بزرگی ندارند، میتوان از مبلمان نیم ست اداری برای آنها استفاده کرد. در واقع مبلمان نیم ست اداری جز ضروریترین ابزارهایی هستند که یک اداره به آنها نیاز خواهد داشت.
برای خرید مبلمان اداری به سایت مبلمان اداری جوان مراجعه نمایید.