در سومین شب از اجلاسیه ۲۶۱ شهید شهرستان لامرد مطرح شد؛

امام جمعه اهواز: در عصر ۲۶۱‌ شهید‌ شهرستان لامرد یک وجب از خاک ایران کم نشد

لامرد ــ حجت الاسلام حاجتی امام جمعه اهواز در اجلاسیه شهدای لامرد گفت: در دنیای معاصر هیچ تریبونی نبوده که جهان را به لرزه درآورد و این امام بود که این کار را کرد و در عصری که حتی یک وجب از خاک ایران کم نشد،‌ عصر ۲۶۱ شهید از شهدای شهرستان لامرد بود.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر امام جمعه اهواز: در عصر ۲۶۱‌ شهید‌ شهرستان لامرد یک وجب از خاک ایران کم نشد

به گزارش خبرنگاران گروه فرهنگ، هنر و رسانه گزارش خبر، حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی امام جمعه اهواز در سومین شب از اجلاسیه ۲۶۱ شهید شهرستان لامرد اظهار کرد: شهیدان زنده اند و‌ باید راه و منش شهداء را ادامه دهیم زیرا شهداء به مقام شفاعت رسیده اند.

وی گفت: قدر شهداء و عظمت آنها را نخواهیم دانست درصورتیکه چند درس تاریخ را پاس کنیم و غیرممکن است کسی تاریخ بخواند و عاشق و محب امام خمینی و مقام معظم رهبری نشود.

مؤلّف کتاب «عصر امام خمینی (ره)» گفت: ایران عصر صفویه پنج میلیون متر مربع بود و پس از آن نیز کوچک و کوچکتر شد و باید گفت که زبان مردم هندوستان و سرود ملی پاکستان به زبان فارسی است و تا به عصر قاجار رسید و در سال ۱۲۰۲ در زمان فتحعلی شاه قرارداد ننگین ترکمن چای نوشته شد و ۱۳۶۰ کیلومتر نوار ساحلی و همچنین ارمنستان، باکو، گرجستان از ایران جدا شدند.

امام جمعه موقت اهواز در این مراسم گفت: از سال ۱۲۸۱ جنوب ایران توسط انگلیسی ها با ورود ۳۴ هزار نیرو و در شمال توسط روس ها با ۱۶۸‌هزار نیرو، احمد شاه با کمال وقاحت اعلام بی طرفی کرد و قاجار کشور را بیچاره کرد.

وی، با بیان این مطلب که دشمن، جوانان را طمع کرده و به دنبال آن است تا رابطه جوانان با امام جامعه را کم کند اظهار کرد: همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند هزینه مقاومت از هزینه سازش کم تر است و‌ هر‌جا دیدید سلبریتی ها داد و فریاد زدند به دنبال ردپای دشمن بگردید.

این استاد حوزه اهواز تصریح کرد: در آن زمان ذهن های فریب خورده ایرانی را با یک کودتاه به روی کار آمد و عشایر یاسوج را سرکوب کردند و سه ماموریت تعطیلی روز عاشورا و روضه امام حسین، برداشتن عمامه از سر علما و برداشتن چادر از سر زنان را انجام دادند‌.

وی با بیان این موضوع که کارفرمای‌ زمان رضاشاه و آشوب و خرابکاری سه سال قبل در ایران یکی است و آمریکا بزرگترین دشمن ایران است تصریح کرد: ۷۵۰ کیلومتر از مرز زابل تا دهانه رود هیرمند را بخشیدند، هویدای بهایی نیز بحرین را بخشید و این حقارت و پستی شاهان قبل از انقلاب بود که ایران رو به ذلت رفت.

حجت الاسلام حاجتی با بیان این مطلب که شهیدان امنیت را به ارمغان آوردند و باید قدردان خون پاک شهیدان بود تصریح کرد: امام از سال ۱۳۴۲ فرموده بودند که سربازان ما (سیدحسن نصرالله، قاسم سلیمانی، هنییه، یحیی سنوار و...) در گهواره اند و در ظرف چندروز اول جنگ حدود ۲۰ هزار کیلومتر مربع را تصرف کردند و ارتش صدام یک ارتش قوی و مقتدر بود و فکر نمی کرد که یک ابرمرد با این سن و سال حریفش شود.

او بیان کرد: دشمن می خندید و ما میدیدیم که روی دیوارهای شهر چه می نوشتند و صدام در جواب آن خبرنگار گفت که سه روز دیگر در اهواز با من مصاحبه کنید اما امام با کلام و منش خود استبداد را به لرزه انداخت‌.

وی ادامه داد: در دنیای معاصر هیچ تریبونی نبوده که جهان را به لرزه درآورد و این امام بود که این کار را کرد و در عصری که یک سانتیمتر و یک وجب از خاک ایران کم نشد در عصر ۲۶۱ شهید لامردی بوده است.

وی با بیان اینکه ما به دنبال صلح هستیم نه جنگ اظهار کرد: آن چیزی که کمر ارتش آمریکا و صدام و شیاطین را شکاند ولایت مداری جوانان شهادت طلبی بود که خاکریز دشمن را می شکافتند.

حجت الاسلام حاجتی با اشاره به سخنان امام راحل که فرمودند شاه حتما از کشور خواهد رفت و عده ای باور نمی کردند اظهار کرد: وعده های الهی به او رسیده بود و امام ۱۲ بهمن وارد کشور شد و ۲۲ بهمن انقلاب اسلامی پیروز شد که در ۲۵ بهمن یعنی سه روز پس از پیروزی انقلاب، غائله کردستان به دست گروهک های ضدانقلاب شروع شد و ۲۶ شهر در کردستان و آذربایجان غربی سقوط کردند.

وی افزود: پس از کردستان، کودتای پایگاه هوایی شهید نوژه، خلق عرب، ترکمن، بلوچ و... اتفاق افتاد و می گفتند این نظام تنها نظام علوی شیعه فاطمی است که پرچم آن باید سرنگون شود، اما امام بزرگوار از سال ۱۳۴۲ فرموده بودند که سربازان من در گهواره ها هستند و سیدحسن نصرالله، هنییه، یحیی‌سنوار، قاسم سلیمانی، شهید رئیسی و... در گهواره بودند اما به صدام دستور حمله به ایران را صادر کردند.

وی ادامه داد: در چند روز اول جنگ بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع خاک ایران و ۱۰ شهر ایران تصرف شد و آبادان و خرمشهر را به محاصره، و سوسنگرد و بستان را تصرف، و از چذابه عبور کرده بودند، فکه، سومار گیلان غرب، مهران و سیصد روستا را تصرف کرد و از صفحه نقشه همه را پاک و تماما ویران کرد.

امام جمعه موقت اهواز گفت: صدام اعلام کرده بود که یک هفته دیگر در تهرانم و هر کس به شما گفت صدام و ارتش او ضعیف بود اشتباه می کند، ارتش صدام قوی و خودش هم فرماندهی مقتدر بود اما فکر نمی کرد با یک ابرمردی همچون امام روبرو شود و با یک کلام ورق برگردد.

امام جمعه اهواز و سخنران سومین شب از مراسم ۲۶۱ شهید شهرستان لامرد اظهار کرد: صدام ۱۹۲ هواپیمای حزب بعث در آنی از ساعت فرودگاه های مهم کشور از اهواز تا تهران را بمباران کرد، ۱۲ لشکر پیاده زرهی، مکانیزه،‌ هوابرد در عمق ۷۰ کیلومتری خاک ایران وارد شدند و دشمن روی دیواره های اهواز می نوشت « هنا عربستان».

او گفت: صدام در مصاحبه‌ای که در یکی از مناطق اشغالی جنوب کشور داشت، به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد و با خیالی واهی، گفت: «بقیه سوالات را حداکثر یک هفته دیگر در مصاحبه بعدی در تهران پاسخ خواهم داد.» و صدام این را به گور برد.

حجت الاسلام حاجتی افزود: امام فرمودند که اگر مسئله جدی شد، دستور می‌دهم عراق را سر جایشان بنشانند. دزدی آمده سنگی انداخته و فرار کرده است، امام یک جمله فرمودند که تکلیف ما را سیدالشهداء مشخص کرده است بکشید پیروزیم، کشته شویم پیروزیم همه دیدند که ورق برگشت.

وی ادامه داد: کشوری که حدود ۲۰ هزار کیلومتر آن بین اهواز تا شلمچه تصرف شده است تبدیل به یک ارتش آزادی بخش شد و از سال دوم جنگ شعارش را داده بود « راه قدس از کربلا می گذرد» دشمن فشار آورد اما این ملت سر را بالا گرفته است.

او با بیان اینکه جوانان لامردی از این دیار عازم جبهه ها شدند و در جنگ هشت ساله خوب درخشیدن اظهار کرد: دوبرابر جنگ جهانی دوم، ۱ونیم برابر جنگ کره در حالی که ملت محاصره بود و‌سیم خاردار را به ایران نمی دادند جوانان حسینی با فرمان امام به پیکره دشمن ضربه زدند.

وی بیان کرد: در عصر معاصر هیچ تریبونی نتوانست چهارچوب استکبار جهانی را به لرزه درآورد جز تریبون حضرت روح ا... و من به شما عشق می ورزم و از عصر صفویه تا کنون اولین باری که یک سانتی متر و یک وجب از ۱،۶۴۸،۱۵۰ کیلومتر خاک ایران از ایران جدا نشد در عصر ۲۶۱ شهید شهرستان لامرد بوده است.

او تصریح کرد: سنجار همان جایی است که داعش پیش روی کرد و با هیلیبورد و پشتیبانی مستقیم آمریکایی‌ها سه هزار زن ایزدی را ربود و به بازار برده داری نوین دنیا فروخت و‌ کسی جز سردار سلیمانی به داد آنها نرسید و‌ ایران اسلامی آنها را نجات داد.

او گفت: در‌عملیات فتح المبین که شوش و منطقه پیرامونی که دزفول زیر توپخانه را داشت و آزاد شد یک لشکر عراق تا تیرآخر مقاومت کرد و عقب نشینی نکرد و در تهاجم فرزندان این آب و خاک مجبور به عقب نشینی شد.

وی تاکید کرد: لشکر یکم مکانیزه عراق به فرماندهی « صامرالحمد‌حمود» بود که در‌خاطراتش می گوید اگر۲۰ دقیقه از منطقه عملیاتی فتح المبین خارج می شدم ایرانی ها مرا به اسارت می بردند و صدام دستور بازداشت مرا داد و‌به اعدام محکوم شدم و چون رئیس قبیله بزرگی در اطراف بصره عراق بود و به ۲۰سال زندان محکوم شد و پنج سال در زندان ماند و آزاد شد.

به گزارش محمود صابری زاده خبرنگار شهرستان لامرد ومهر، در همین زمینه گفت: سردار جعفری می گوید برایش پیام فرستادیم که اگر به ایران میایی تا زمینه خروج از عراق را فراهم کنیم چون شیعه بود و خوشا به سعادت کسی که اهل روضه و منبر و محبت اهلبیت بویژه امام حسین (ع) باشد.

حاجتی افزود: حمود با لباس مبدل عراقی از مرز شلمچه به ایران آمد و وی سوال کرد به نظر شما چه چیزی کمر ارتش صدام و آمریکا و اسرائیل، فرانسه و کشورهای عربی خائین حوزه خلیج فارس را شکست؟

وی گفت: ولایت مداری جوانان شهادت طلب ایران اسلامی که با فرمان امامشان خاکریز دشمن را می شکافتند و فرماندهان عراقی را به اسارت می بردند ‌باعث شکسته شدن کمر ارتش صدام و صحنه گردان های حزب بعث عراق شدند.

سخنران مراسم شهدا تصریح کرد: با شهادت سیدحسن نصرالله، یحیی سنوار، و شهادت ۱۴ نفر از نیروهای گردان رضوان و... شهید شدند و روزنامه والستریت ژورنال پرتیراژترین نشریه دنیا که برای رابرت مربک یهودی است می نویسد؛ یحیی سنوار در نامه ای به اسماعیل هنییه‌ نوشته که در این‌ نبرد یا ما پیروز میدانیم یا بگذار کربلایی جدید تکرار شود و این راه حسینی است که فتح فلسطین را در پی خواهد داشت.

وی هدف از حضور خود در این مراسم را بیعت با آرمان های شهداء دانست و گفت: شهداء زنده هستند و ما مرده، و خیلی ها از قبور مطهر شهدا حاجت می گیرند و بدانید شهداء ما را دعوت به این محفل و مجلس نورانی کرده‌اند.

حجت الاسلام حاجتی افزود: شهداء به مقام شفاعت رسیده اند و به خاطر حرف امام زمین نگذارند به آرزوهای دنیوی پشت پا زدند تا فرزند امام خمینی فرزند حضرت زهرا تنها نماند و ما قدر شهدای عزیز را نخواهیم دانست مگر اینکه سه واحد کتاب تاریخ را پاس کنیم.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

مجله خبری گفتمان یزد

مجله خبری گفتمان یزد

رسانه تخصصی رصد اخبار در استان یزد

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

دانشگاه سئوی ایران

دانشگاه سئوی ایران

مشاوره، آموزش و مدیریت پروژه های سئو در ایران

پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت

پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت

شبکه اطلاع رسانی و مرجع اخبار دریا و نفت

پایگاه اطلاع رسانی جمعیت اعتلا

پایگاه اطلاع رسانی جمعیت اعتلای نهادهای مردمی

جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها