رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز مطرح کرد؛

حضور پررنگ مدیریت شهری شیراز در نمایشگاه کیتکس ۲۰۲۴

نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات، ارتباطات و برق پایدار کیش، کیتکس ۲۰۲۴، از ۱۹ تا ۲۲ شهریور در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی کیش برگزار شد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر حضور پررنگ مدیریت شهری شیراز در نمایشگاه کیتکس ۲۰۲۴

به گزارش خبرنگاران گروه علم و فناوری گزارش خبر، فعالیت بیش از۱۵۰ غرفه بخش دولتی و خصوصی، رونمایی از ۱۵ محصول جدید شرکت‌های دانش بنیان، برپایی بیش از ۱۵ کارگاه آموزشی، برگزاری بیش از ۱۰ نشست تخصصی بین مدیران دولتی با بخش خصوصی، برگزاری همچینن همایش تجلیل از فعالان و برترین‌های حوزه آی سی تی، برگزاری گویش تجربه‌ها از مهمترین برنامه‌های حاشیه‌ای این نمایشگاه بود.

مصطفی کیانی رحیمی، رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به حضور مدیریت شهری این کلانشهر در نمایشگاه متبوع در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه تلاش شد تا بررسی میدانی از همه غرفه‌ها و برنامه‌ریزی مدون برای نحوه تعامل دقیق و موثر با آنها در راستای تعالی شهر و الگو سازی برای دیگر شوراهای و شهرداری‌های کشور در دستور کار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در حاشیه این نمایشگاه با شرکت تولید کننده دوچرخه برقی هوشمند به منظور توسعه طرح‌های بهبود حمل و نقل پایدار هوشمند در سطح شهر شیراز مذاکراتی انجام شد.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز، حضور در نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و تبادل تجربیات، حضور در میزگرد چالش‌ها و فرصت‌های اقتصادی پروژه ملی فیبر نوری، تبادل اطلاعات، الگو گیری و سعی بر راهکاریابی برای چالش‌های این حوزه و حضور در میزگرد تاثیر زیست بوم تلفن همراه و میزگرد چالش های فناوری اطلاعات و ارتباطات را از دیگر برنامه‌های حضور خود در حاشیه این نمایشگاه برشمرد.

کیانی رحیمی تصریح کرد: مدیریت شهری شیراز در این میزگرد به معرفی پتانسیل های سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز پرداختند و اعلام آمادگی برای مشارکت در رفع مشکلات تجهیزات مرتبط با حوزه ی فاوا نمودند و پروژه های فناوری مورد نیاز شهرداری را به مخاطبین شرح دادند که این میزگردها از کانال آپارات اتاق بازرگانی ایران بطور مستقیم پخش شدند.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورا اضافه کرد: استفاده از بستر رسانه‌های دیجیتال مختلف برای اطلاع رسانی توانمندی‌ها و نیازمندی‌های هوشمندسازی شهر شیراز و رایزنی با مسئولین اپراتور دوم به منظور توسعه دیجیتال و بهبود موارد آموزشی مورد نیاز کارمندان شهرداری و دیگر شهروندان نیز در این نمایشگاه دنبال شد.

وی به جلسه خود با دکتر انصاری، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و محمد علی یوسفی زاده، عضو هیئت مدیره و مدیرعامل آسیاتک و بررسی چالش‌های اجرای فیبرنوری در شهر شیراز، برنامه ریزی و رایزنی با سازمان بازرسی کشور و سازمان‌های مرتبط با اجرای فیبرنوری برای رفع چالش‌ها اشاره نمود و تصریح کرد: بلافاصله پس از پایان نمایشگاه، جلسات مورد نیاز در شیراز برگزار و صورتجلسه‌های لازم تنظیم شد.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز؛ بررسی عملکرد، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل شرکت‌ها یا نهادهای شرکت کننده در نمایشگاه به منظور حلقه واسط برای ایجاد هم افزایی هوشمند بین فعالان حوزه دیجیتال و متعاقب آن هم افزایی در حوزه‌های دیگر جامعه، تهاتر توانمندی‌ها و نیازمندی‌ها با یکدیگر و همچنین ایجاد ساز و کاری فراگیر، نافذ و پایدار به منظور حمایت از فعالین فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه بازار جهانی و تبادل علم و تجربه با سایر کشورها به ویژه کشورهای پیشرو و تعالی نخبه پروری دیجیتال را از مهمترین جلساتی عنوان کرد که در حاشیه نمایشگاه اجرایی شد. کیانی رحیمی خاطرنشان کرد: همچنین در راستای اثربخشی هر چه بهتر این موضوع فرم‌هایی در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت تا شرح کاملی از عملکرد، پتانسیل‌های صادرات یا واردات، توانمندی‌ها و نیازمندی‌ها، طرح‌های مبتکرانه، کاتالوگ‌های دیجیتال و دیگر اطلاعات خود را در اختیار ما قرار دهند تا این مهم با جدیت دنبال شود.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: سایت‌های مرتبط با شورای اسلامی و شهرداری شهر شیراز به منظور آشنایی بیشتر، دریافت نظرات برای تقویت و تسهیل فرآیندهای ذیل آنها در شهرداری مناطق در معرض دسترسی عمومی قرار گرفت.

کیانی رحیمی در خاتمه تصریح کرد: به گفته معاون وزیر ارتباطات، کلانشهر شیراز پس از تهران بهترین بستر برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در اختیار دارد.

حجت رئیسی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز نیز از تبادل بیش از ۱۰ تفاهم نامه و قرارداد بین ارگان‌های دولتی و بخش خصوصی خبر داد و بیان کرد: در حاشیه این نمایشگاه، نشست صمیمانه‌ای با معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات، ریاست کمیسیون فاوای اتاق بازگانی ایران و همچنین فعالین حوزه تامین تجهیز و مجری دیتا سنتر نیز برگزار شد.

وی ادامه داد: در این نشست موضوع همکاری در خصوص تجهیز دیتا سنتر شهرداری شیراز به صورت مشارکتی مطرح و مقرر شد پس از اتمام نمایشگاه جلسات مشترک کارشناسی برگزار شود.

همچنین مذاکراتی پیرامون شرکت در نمایشگاه جیتکس دوبی و ارتباط فعالان فاوای ایران به بازار جهانی انجام شد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: معاون وزیر ارتباطات در این نشست از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برای حضور در کلانشهر شیراز دعوت کرد.

رئیسی اعلام کرد که شیراز آماده راه‌اندازی نمایشگاه مجازی دائمی فناوری اطلاعات و ارتباطات در بستر سایت مرکز نوآوری شهرداری شیراز است و در این راستا تمام اطلاعات و فیلم‌های مرتبط با این نمایشگاه به همراه برنامه‌های جانبی آن شامل جشنواره فاوا، نشست‌ها، کارگاه‌های آموزشی، گویش تجربه‌ها، میزگردها و…نیز بارگزاری خواهد شد.

وی اضافه کرد: بررسی شرکت‌های تامین امنیت سایبری، شرکت در کارگاه آموزشی در راستای به روز شدن روش‌های امنیتی سایبری، شرکت در همایش گویش تجربه‌ها با حضور معاون امور مجلس وزارت ارتباطات و انجمن هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال، پیگیری عقد تفاهم نامه با فعالان و انجمن‌های این حوزه به منظور اخذ نمایندگی در شهر شیراز و توسعه مشارکت‌های مردمی در توسعه فناوری اطلاعات نیز توسط شهرداری شیراز در این نمایشگاه دنبال شد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: در راستای داشتن شهری هوشمندتر، مواردی همچون: راه‌اندازی سامانه پایش آتش نشانی با هوشمند کردن خودروها، پایش خودروها و لباس آتش‌نشانان، راه‌اندازی سامانه هوشمند نشست سازه‌ها و اطلاع رسانی در مدیریت بحران به منظور جلوگیری از بحران‌هایی مثل متروپل، راه‌اندازی سامانه هوشمند کنترل آب‌های زیر سطحی، کنترل هوشمند ضایعات، چراغ قرمز هوشمند، فضای سبز هوشمند، چراغ‌های معابر و پارک‌ها، اندازه گیری هوشمند ریز گردها، پارامترهای موتوری و دیزل و هوشمندسازی و بهبود محیط زیست در این رویداد پیگیری شد.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

مجله خبری گفتمان یزد

مجله خبری گفتمان یزد

رسانه تخصصی رصد اخبار در استان یزد

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

دانشگاه سئوی ایران

دانشگاه سئوی ایران

مشاوره، آموزش و مدیریت پروژه های سئو در ایران

جمعیت اعتلای نهادهای مردمی

جمعیت اعتلای نهادهای مردمی

جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها