امام جمعه لامرد: شهروندان در مصرف انرژی صرفه جویی کنند

آزاد امام جمعه لامرد تاکید کرد: شهروندان با توجه به گسترش گرما در منطقه و برای جلوگیری از قطعی برق و کمبود منابع آب، شایسته است که صرفه جویی کنند که این امر علاوه بر وظیفه ملی، وظیفه ای شرعی نیز محسوب می شود.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر امام جمعه لامرد: شهروندان در مصرف انرژی صرفه جویی کنند

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، نمازجمعه این هفته لامرد به امامت حجت الاسلام محمدجواد آزاد امام جمعه لامرد در مصلی الغدیر این شهر و با حضور باشکوه مردم ولایی و انقلابی خطه جنوب کشور در گرمای ۵۰ درجه برگزار شد.

حجت الاسلام آزاد با بیان این مطلب که باید در زندگی مان اهل تقوی و ورع باشیم اظهار کرد: همه ما موظف به انجام رعایت تقوای الهی می باشیم و باید در مسیر اهلبیت قدم گذاشت.

امام جمعه لامرد با اشاره به برگزاری نخستین نماز جمعه کشور بعد از انقلاب اسلامی در پنجم مردادماه سال ۱۳۵۸ به امامت آیت الله سید محمود طالقانی خاطرنشان کرد: ما میراث دار اقامه نمازجمعه هستیم و تک تک ما خیلی از مراحل زندگی مان را از همین نمازجمعه شروع، و یاد گرفته ایم و در لامرد نیز بیش از ۴۰ سال است که نمازجمعه برپا می شود و از چهار دهه قبل تاکنون مدیون بزرگانی همچون حاج سیدعلی اصغر علوی، حاج سیدعلی اصغر هاشمی شهیدی و در ادامه نیز حجت الاسلام علی حسین زاده هستیم.

وی بیان کرد: همه ما میراث دار توصیه های متعددی از این تریبون نمازجمعه که شنیده ایم می باشیم و این امید است که نماز حقیقی را اقامه کرده و دست در دست هم دهیم و کاری جمعی و گروهی انجام دهیم.

وی افزود: اجتماع بزرگ نمازجمعه با وجود تلاش ها و زحمات عزیزانی است که در ستاد نماز جمعه فعالیت و خادمی می کنند می باشیم.

وی به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: با سخنانی که رهبری عزیز انجام دادند تکلیف دولت و مجلس مشخص شد و به نوعی ولایت مداری را مشخص کرد و مردم به راحتی می توانند تشخیص دهند که در آزمون ولایتمداری چقدر موفق بوده و هستند.

خطیب جمعه لامرد به مسئله مهم فلسطین اشاره کرد و گفت: امروز قضیه‌ اول جهان اسلام قضیه‌ غزه و فلسطین است و چه کسى مظلوم‌تر از کودکان معصومى که در این حملات جان خود را مظلومانه از دست می دهند و چه کسى مظلوم‌تر از مادرانى که فرزندانشان را در آغوش خودشان گرفتند و به چشم خود مرگ و پرپر شدن آنها را مشاهده می کنند.

وی افزود: رژیمِ غاصبِ صهیونیستِی در مقابل انسانیت و بشریت دست به جنایاتى زده که امروزه بشریت باید عکس‌العمل نشان دهند و همه آزدگان جهان نسبت به این موضوع اظهارنظر داشته باشند و در این شرایطی که جبهه مقاومت در آن است انصار الله یمن یک راهبرد جدی را پی گرفت و یک پهباد دوربرد انتحاری را به مرکز تلاویو ارسال کرد، که برای آنان سخت ودردناک بود.

وی ادامه داد: جبهه مقاومت وارد میدان جدیدی شده و یقینا انصارالله یمن در حملات بعد قوی تر و بازدارنده تر عمل خواهد کرد و کشورهای اروپایی به تمامی مسایل پیش رو با دید سیاسی به آن نگاه می کنند.

وی با بیان این مطلب که مگر می شود خون مظلومی توسط اسراییل ریخته شود و در عرصه های بین المللی هم حضور پیدا کند و آبروی آنها ریخته نشود خاطرنشان کرد: قطعا ملت های مسلمان، آزاده و مدافعین فلسطین از بازیکنان المپیک حامی ملت های مظلوم حمایت کرده و در مقابل اسراییل عکس العمل خوبی را نشان خواهند داد.

وی گفت: اگر ملت های آزاده با نگاه قوی به پیش روند دشمن قدرت آمدن رو به جلو را ندارد و دیدید که با اظهار نظر یک فرد سیاسی در ایران ۵۴ مرکز اسلامی در آلمان را به دلیل حمایت از لبنان تعطیل کردند و این موضوع برای دوسال قبل است و وقتی که فهمیدند که در جبهه خودی یک نقطه عطف پیدا شد دشمن این کار را انجام داد.

امام جمعه لامرد به موضوع صرفه جویی در مصرف انرژی پرداخت و تاکید کرد: با توجه به وضعیت گرما و دمای هوا که در سراسر جهان حاکم شده شهروندان برای جلوگیری از قطعی برق و کمبود منابع آب، شایسته است که صرفه جویی کنند که این امر علاوه بر وظیفه ملی، وظیفه ای شرعی نیز محسوب می شود.

وی در پایان خطبه های نمازجمعه ضمن انتقاد به شورای شهر و شهرداری نسبت به یک موضوع شهری خاطرنشان کرد: با توجه به قول و مساعدت شهرداری و شورای شهر درصورتیکه این مهم محقق نشود در هفته آتی پشت همین تریبون مقدس به مردم اعلام خواهد شد.

به گزارش «محمود صابری زاده خبرنگار شهرستان های لامرد و مهر و پال», از کسانی که در امر برگزاری دهه غدیر و روز غدیر تلاشی مجدانه داشتند در نمازجمعه امروز لامرد تقدیر شدند، تعدادی از ادارات خدمات رسان همچون برق، آب، گاز، راه، مخابرات و شهرداری نیز میز خدمت برگزار کردند.

گفتنی است؛ در نمازجمعه دشمن شکن امروز لامرد «غرفه مشاغل خانگی موعود» وابسته به ستاد نماز جمعه لامرد افتتاح شد.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

دانشگاه سئوی ایران

دانشگاه سئوی ایران

مشاوره، آموزش و مدیریت پروژه های سئو در ایران

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها