راهنمای جامع انتخاب نام فروشگاه

انتخاب نام فروشگاه اولین و مهم ترین قدم برای هویت بخشی به فروشگاه تان است ؛ زیرا همه مردم شما را با این نام و نشان خواهند شناخت؛ درست مانند نام و شهرت خانوادگی تان. با این اوصاف بهتر نیست در انتخاب نام فروشگاه خود بیشتر تامل کنید تا همیشه در عرصه پر رقابت بین صاحبان فروشگاه های مختلف پر قدرت تر از همه به سوی آینده ای پر سود و درخشان بشتابید ؟
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر راهنمای جامع انتخاب نام فروشگاه

به گزارش خبر، انتخاب نام فروشگاه اولین و مهم ترین قدم برای هویت بخشی به فروشگاه تان است ؛ زیرا همه مردم شما را با این نام و نشان خواهند شناخت؛ درست مانند نام و شهرت خانوادگی تان. با این اوصاف بهتر نیست در انتخاب نام فروشگاه خود بیشتر تامل کنید تا همیشه در عرصه پر رقابت بین صاحبان فروشگاه های مختلف پر قدرت تر از همه به سوی آینده ای پر سود و درخشان بشتابید ؟

ما در اینجا هستیم تا با ارائه راهنمای جامع انتخاب اسم برای مغازه چراغ پر فروغی را در این مسیر برای تان روشن کنیم و یک قدم پیش تر از شما گام برداریم تا این راه برای شما روشن شود. همراه ما باشید.

اهمیت انتخاب اسم برای فروشگاه+ 3 مزیت مهم

بریم سر اصل مطلب! میزان اهمیت انتخاب اسم برای فروشگاه همتراز با اهمیت اجناس با کیفیت و قیمت های مناسب محصولات آن فروشگاه است. جنس خوب و قیمت های مناسب در فروشگاه های مختلفی پیدا می شوند اما آیا همه این فروشگاه ها معروف هستند ؟ قطعا پاسخ نخیر است. بگذارید رو راست باشیم نام خوب و به یاد ماندنی خود یک برند سازی به حساب می آید که با مزیت رقابتی ایده آل و تصاعدی شدن تعداد مشتریان همراه است و در نهایت به افزایش چند برابری فروش کمک می کند. خب چرا انتخاب نام مغازه مهم است ؟ انتخاب اسم برای فروشگاه آن هم به صورت کاملا اصولی مزایای زیر را به همراه دارد :

  1. جلب توجه مشتریان مهم ترین مزایای یک اسم جذاب برای فروشگاه است. فرض کنید که در یک خیابان چند تا فروشگاه پوشاک زنانه وجود دارد و نام یکی از آنها فروشگاه «لیدیز لند» (Lady's land) است. نام دو تای دیگر به ترتیب پوشاک بانوان و پوشاک ستاره است. قطعا حس کنجکاوی مشتریان ناخودآگاه آنها را به داخل فروشگاه « لیدیز لند » خواهد کشاند؛ زیرا اسم این فروشگاه در مقایسه با فروشگاه های همجوارش جذاب تر و ترغیب کننده تر است. در نتیجه فروش آن فروشگاه نسبت به دو تای دیگر بیشتر خواهد بود. این فروشگاه می تواند با تهیه یک نرم افزار پوشاک رایما این افزایش فروش را دو چندان کند. با این نرم افزار میزان رضایت مشتریان بیشتر می شود ؛ زیرا در کمترین زمان کارشان راه می افتد و به ارزش گذاری به زمان مشتری در آن فروشگاه پی می برند.
  2. انتخاب نام فروشگاه که مرتبط با حرفه و کسب و کار تان باشد و کاملا حرفه ای انتخاب شود می تواند حس اعتماد را در مشتریان برانگیزاند. این امر به خرید مطمئن از فروشگاه شما منجر خواهد شد.
  3. یک اسم جذاب و به یاد ماندنی باعث می شود تا همیشه در ذهن مشتریان حک شوید. در نتیجه دفعه بعد برای خرید محصولاتی مشابه با جنس های شما، اولین چیزی که به ذهن شان می رسد نام فروشگاه شما خواهد بود.

خب با این مزایا نتیجه چیست ؟ روشن است، نتیجه حفظ مشتریان موجود، جذب مشتریان جدید، افزایش فروش و در نهایت درآمدزایی بالا و کسب سود هنگفت می باشد.

اصول طلایی انتخاب نام برای فروشگاه

اکنون که با اهمیت و مزایای انتخاب نام مناسب برای فروشگاه آشنا شدید، قصد داریم چند اصول طلایی را برای انتخاب نام فروشگاه با شما در میان بگذاریم. به این اصول توجه ویژه ای بکنید:

  • ارتباط مستقیم بین اسم فروشگاه و زمینه فعالیت آن را به خاطر بسپارید.
  • به پرسونای مشتریان تان توجه ویژه ای نمایید.
  • از یک اسم کوتاه و در عین حال ساده استفاده کنید که تلفظش نیز آسان باشد.
  • از نام تجاری کسب و کار های رقبای تان به هیچ وجه استفاده نکنید. همچنین از انتخاب نامی مشابه با اسم آنها اجتناب کنید.
  • در انتخاب نام فروشگاه از اسامی عمومی اجتناب نمایید.
  • نام خودتان، نام خانوادگی یا نام اعضای خانواده خود را بر روی فروشگاه تان نگذارید.
  • در انتخاب اسم برای فروشگاه به کلمات و علائم اختصاری خاص و جذاب توجهی ویژه نمایید.

مراحل انتخاب نام فروشگاه

خب تا اینجای مقاله با باید و نباید های انتخاب نام فروشگاه و اهمیت یک نام مناسب آشنا شدیم. در این قسمت بهتر است با مراحل انتخاب اسم برای فروشگاه آشنا شویم.

مرحله اول: در انتخاب نام فروشگاه به این سوال پاسخ دهید: نام فروشگاه چه چیزی از کسب و کار مرا نشان خواهد داد ؟ برای مثال نامی که انتخاب می کنید نشان دهنده کدام یک از این موارد خواهد بود: برند، خدمات و محصولات یا مخاطبان هدف. برای مثال شهر لباس نشان دهنده محصولات فروشگاهی است که در حوزه پوشاک فعالیت می کند. در حالی که دخترونه به پرسونا یا مخاطبان هدف تان اشاره دارد.

مرحله دوم: در مرحله دوم مخاطبان هدف خود را دقیق مشخص کنید. به این سوال پاسخ دهید: محصولات یا خدماتم را برای چه افرادی عرضه می کنم ؟ همچنین به این نکته توجه نمایید که خدمات یا محصولات تان در اختیار افراد قرار می گیرند یا سازمان ها. انتخاب یک نام مناسب باید متناسب با مخاطبان هدف تان انجام شود.

مرحله سوم: در این مرحله رقبای تان را تحلیل نمایید و نامی را انتخاب کنید که شما را از آنها متمایز کند. یک نام خاص و متمایز کننده باید بیان کننده ویژگی خاصی از محصولات یا خدمات تان باشد.

مرحله چهارم: در نهایت باید در این مرحله خود را جای مشتریان تان بگذارید. به عبارت دیگر به این فکر کنید که آیا نامی که انتخاب کرده اید را دوست دارید یا خیر.

یک نام مناسب برای فروشگاه چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟

این نکته مهم و طلایی را به یاد داشته باشید که هیچ لزومی ندارد نامی عجیب و غریب را انتخاب کنید. منحصر به فرد بودن اسم برای فروشگاه چیزی فراتر از غیر عادی بودن یا بیش از حد خلاق بودن است. منحصر به فرد بون نام فروشگاه به این معنا است که یک مزیت رقباتی ایده آلی را نسبت به نام رقبا ارائه دهد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم با ارائه چند اصول طلایی و جامع ترین راهنمای انتخاب نام برای فروشگاه راه را برایتان کوتاه تر کنیم. یک نام مناسب و جذاب می تواند تضمین بسیار قوی برای افزایش فروش فروشگاه تان باشد. در کنار انتخاب نام مناسب برای فروشگاه تان عوامل دیگری نیز می توانند به افزایش فروش تان کمک کنند. رضایت مشتریان و ترغیب آنها برای خرید مجدد از فروشگاه شما، احترام به وقت مشتریان و پاسخگویی سریع به نیاز های آن ها از مهم ترین عوامل تاثیر گذار دیگر بر افزایش فروش تان هستند.

شما نیز می توانید درست مانند فروشگاه های موفق دنیا برای تسهیل ارائه خدمات تان از مزایای نرم افزار فروشگاه رایما به نفع فروش خود و کسب شهرت روز افزون بهره مند شوید. این نرم افزار ها و برنامه های رایما نقش بسیار مهم و حیاتی در بهبود سرعت صدور فاکتور های مختلف، ارائه گزارش های دقیق از موجودی محصولات و غیره دارند.

منبع : raymasoft.com

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها