با بیماری آریتمی قلبی بیشتر آشنا شوید

آریتمی قلبی اختلالی است که باعث تأثیر منفی بر سرعت یا ریتم ضربان قلب می‌شود. این اختلال زمانی رخ می‌دهد که تکانه‌های الکتریکی که مسئول هدایت و تنظیم ضربان قلب هستند، عملکرد مناسبی نداشته باشند. این مسأله منجر به ضربان خیلی سریع، خیلی کند، انقباض زودرس و یا فیبریلاسیون می‌شود.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر با بیماری آریتمی قلبی بیشتر آشنا شوید

به گزارش خبر، آریتمی قلبی اختلالی است که باعث تأثیر منفی بر سرعت یا ریتم ضربان قلب می‌شود. این اختلال زمانی رخ می‌دهد که تکانه‌های الکتریکی که مسئول هدایت و تنظیم ضربان قلب هستند، عملکرد مناسبی نداشته باشند. این مسأله منجر به ضربان خیلی سریع، خیلی کند، انقباض زودرس و یا فیبریلاسیون می‌شود.

براساس آمار به دست آمده حدود ۲ تا ۵ درصد از مردم در سراسر جهان با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند. اگرچه این بیماری با خطر خاصی همراه نیست، اما می‌تواند حاکی از یک مشکل قلبی باشد. زمانی که آریتمی باعث اختلال در جریان خون شود، عملکرد دیگر اندام‌ها همچون مغز، ریه و.... به خطر می‌افتد. در صورتی که آریتمی به موقع تشخیص داده نشده و درمان نشود، احتمال بروز سکته مغزی و حتی ‌ایست قلبی وجود خواهد داشت.

آریتمی با دارو، کاشت دستگاه‌های ضربان ساز قلب و در برخی از موارد جراحی قابل درمان است. پیروی از یک سبک زندگی سالم تا حد زیادی از بروز بیماری آریتمی جلوگیری می‌کند. در این مقاله قصد داریم به عوارض این بیماری و مزایای ویزیت متخصص قلب در خانه بپردازیم.

آریتمی قلبی چه عوارضی را به دنبال دارد؟

آریتمی قلبی در انوع مختلفی وجود دارد. هر یک از این انواع آریتمی چنانچه سروقت تشخیص داده نشده و درمان نشود، عوارضی را به همراه خواهد داشت که در این قسمت به آن‌ها می‌پردازیم.

نارسایی قلبی

از عوارض آریتمی می‌توان به نارسایی قلبی اشاره کرد. در چنین شرایطی، قلب قادر نیست خون کافی را به دیگر اندام‌های بدن پمپاژ کند. در صورتی که آریتمی منجر به نارسایی قلبی گردد، دارودرمانی یکی از گزینه‌هایی است که بعد از ویزیت متخصص قلب در منزل پیشنهاد خواهد شد.

سکته مغزی

در بیماری فیبریلاسیون دهلیزی، عملکرد قلب تحت تأثیر قرار گرفته و این عضو از بدن نمی‌تواند پمپاژ کند. این مسأله باعث می‌شود که خون در حفره‌های قلب جمع شده و خون لخته گردد. در صورت خارج شدن لخته خون از جای خون، شریان دچار انسداد شده و در نهایت منجر به سکته مغزی خواهد شد. از جمله دارو‌هایی که در این شرایط به بیمار کمک می‌کند، دارو‌های رقیق‌کننده خون هستند.

حمله قلبی

حمله قلبی را باید عارضه دیگری از آریتمی قلبی دانست. در این شرایط، خونرسانی به عضله قلب به خوبی انجام نمی‌شود. سلول‌های قلب بدون اکسیژن مسلماً شروع به مردن می‌کنند. حمله قلبی باعث می‌شود که فرد دچار‌ ایست قلبی شود.

ایست قلبی

زمانی که فرد دچار ‌ایست قلبی شود، فعالیت الکتریکی قلب تنها در عرض چندین دقیقه متوقف شده و ناگهان قلب از کار می‌افتد. زمانی که خون به مغز و دیگر اندام‌های بدن جریان نداشته باشد، دیگر اندام‌ها آسیب می‌بینند.

زوال عقل

براساس مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۱، فیبریلاسیون دهلیزی باعث زوال عقل و بروز بیماری آلزایمر می‌شود. در این شرایط، جراحی ابلیشن قلب در کاهش خطرات ناشی از این بیماری کمک‌کننده خواهد بود.

مزایای ویزیت متخصص قلب در خانه

ویزیت متخصص قلب در خانه از جمله خدماتی است که می‌تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد. افرادی که از مشکلات حرکتی رنج می‌برند و یا با محدودیت‌های جسمی دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌توانند از مزایای ویزیت یک متخصص قلب در خانه همچون اکو قلب در منزل بهره‌مند شود. این مزایا عبارتند از:

راحتی و آسایش

حضور یک متخصص قلب در خانه می‌تواند به افرادی که از مشکلات حرکتی رنج می‌برند، این امکان را بدهد که استفاده از خدمات پزشکی را در محیط خانه خود تجربه کنند، بدون این که نیاز باشد از جای خود حرکت کنند و یا در شلوغی خیابان سردرگم شوند.

انعطاف‌پذیری در زمان

ویزیت پزشک متخصص قلب در خانه به افرادی که زمان و وقت کافی را برای مراجعه به مطب ندارند کمک می‌کند تا براساس زمان‌های مورد نظر خود ویزیت شده و مشکلشان را حل کنند.

حفظ حریم شخصی

برخی از بیماران ترجیح می‌دهند که مشکلات و بیماری‌های خود را در محیط خصوصی مطرح کنند و دوست ندارند که اطلاعات خوصوصی خودرا در مکان‌های عمومی منتشر کنند.

کاهش خطر عفونت

زمانی که افراد مبتلا به بیماری‌هایی همچون آریتمی قلبی در منزل ویزیت می‌شوند، خطر ابتلا به عفونت‌های ناشی از تماس با مکان‌های عمومی به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد.

تجربه پزشکی سفارشی شده

ویزیت یک پزشک متخصص قلب در خانه برای بیمار این امکان را به وجود می‌آورد تاپزشک معالج خود را در یک محیط صمیمی و غیرسمی ملاقات کند و به راحتی سؤالات خود را مطرح کند.

پزشک متخصص قلب در خانه برای درمان آریتمی قلبی چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

پزشکان متخصص قلب که در خانه نیز بیمار را ویزیت می‌کنند، خدماتی را ارائه می‌دهند که در این قسمت به آن‌ها می‌پردازیم.

بررسی و ارزیابی

متخصص قلب در منزل ابتدا وضعیت قلبی بیمار را ارزیابی می‌کند. این ارزیابی می‌تواند شامل بررسی علائم بیماری، بررسی‌های فیزیکی و آزمون‌های تشخیصی همچون نوار قلب در منزل باشد.

مراقبت بعد از بستری

آن دسته از بیمارانی که از بیمارستان ترخیص شده‌اند و نیاز است که وضعیت آن‌ها بعد از بستری پیگیری شود، می‌توانند از خدمات پزشک متخصص قلب در خانه بهره‌مند شوند. در این شرایط، پزشک در تجویزدارو و مشاوره‌های پزشکی به بیمار کمک می‌کند.

مدیریت درمان

متخصص قلب و عروق در خانه می‌تواند مشاوره‌های لازم را در خصوص درمان بیماری آریتمی قلبی به بیمار ارائه دهد. در این شرایط، پزشک می‌تواند دارو‌های بیمار را تنظیم کند و یا تغییراتی در سبک زندگی و رژیم بیمار اعمال نماید.

آموزش‌های بهداشتی

متخصصین قلب و عروق که در خانه نیز خدماتی را ارائه می‌دهند به بیمار کمک می‌کنند تا علائم و نشانه‌های خطرناک را بشناسد و احتمال بروز بیماری‌های دیگر را کاهش دهد.

کنترل آریتمی قلبی با درمان در منزل

آریتمی قلبی یکی از بیماری‌هایی است که می‌تواند در صورت عدم تشخیص به موقع باعث بروز آسیب‌های جدی دیگر شود. بسیاری از بیماران به دلیل شرایط خاص نمی‌توانند به مطب متخصص مورد نظر خود مراجعه کنید.

استفاده از خدمات متخصص قلب در منزل به این بیماران کمک می‌کند تا بیماری خود را تحت کنترل درآورده و سلامت خود را حفظ کنند.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

دانشگاه سئوی ایران

دانشگاه سئوی ایران

مشاوره، آموزش و مدیریت پروژه های سئو در ایران

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها