مدیرعامل صبا امید غرب خاورمیانه:

تغییر کاربری استان کردستان به یکی از قطب‌های معدنی و صنعتی کشور

پروژه صبا امید غرب خاورمیانه بزرگترین پروژه گندله سازی غرب کشور محسوب شده و اولین شرکت تولیدکننده گندله در استان کردستان شناخته می‌شود . این پروژه از جمله طرح‌های ۴۸ گانه پیشرانان پیشرفت اقتصادی ایران است که از سوی دولت نگاه نظارتی و حمایتی ویژه‌ای را در جهت توسعه منطقه و اقتصاد کشور به خود اختصاص داده است.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر تغییر کاربری استان کردستان به یکی از قطب‌های معدنی و صنعتی کشور

به گزارش خبرنگاران گروه صنعت و تجارت گزارش خبر، پروژه صبا امید غرب خاورمیانه بزرگترین پروژه گندله سازی غرب کشور محسوب شده و اولین شرکت تولیدکننده گندله در استان کردستان شناخته می‌شود . این پروژه از جمله طرح‌های ۴۸ گانه پیشرانان پیشرفت اقتصادی ایران است که از سوی دولت نگاه نظارتی و حمایتی ویژه‌ای را در جهت توسعه منطقه و اقتصاد کشور به خود اختصاص داده است.

در ادامه، گفتگوی خبرگزاری گزارش خبر با دکتر مختاری اردکانی ، مدیرعامل شرکت صباامید غرب خاورمیانه را در خصوص این طرح مهم ملی مطالعه خواهید کرد:

نیمی‌از مسیر طی شد

مدیرعامل شرکت صبا امید غرب خاورمیانه اظهار داشت: برای این کارخانه دو فاز ساخت پیش‌بینی شده است. در فاز اول خط تولید گندله به ظرفیت یک میلیون تن راه اندازی خواهد شد و در فاز دوم ۲.۵ میلیون تن دیگر نیز به ظرفیت آن افزوده می‌شود. بدین ترتیب در آینده‌ای نزدیک، استان کردستان دارای کارخانه تولید گندله با ظرفیت اسمی‌۳.۵ میلیون تنی خواهد شد.

وی افزود: ساخت این کارخانه با سرمایه‌گذاری هلدینگ توسعه معادن و فلزات (ومعادن) که یکی از بزرگترین و مطرح‌ترین هلدینگ‌های معدنی و صنعتی کشور شناخته می‌شود، صورت گرفته و بالغ بر ۶۰ میلیون دلار سرمایه برای تکمیل و بهره‌برداری از آن پیش‌بینی شده است. میزان پیشرفت فیزیکی پروژه بالغ بر ۵۲ درصد است و برآورد می‌شود تا کمتر از یک سال آینده به بهره‌برداری برسد.

تکمیل زنجیره با صبا امید

دکتر مختاری اردکانی در ادامه گفت: این پروژه در راستای تکمیل زنجیره فولاد در استان کردستان به اجرا درآمده و بنا بر آن است تا تمام محصول تولیدی شرکت در داخل استان مصرف شود و گندله تولیدی در اختیار کارخانجات تولیدکننده آهن اسفنجی قرار گیرد تا در نهایت، محصول نهایی زنجیره به صورت میلگرد، نورد و یا ورق تولید و ضمن تامین نیاز داخل، با توجه به نزدیکی این استان به مرز و مبادی صادراتی، نسبت به صادرات آن اقدام گردد.

ایجاد ارزش افزوده بیشتر رسالت صبا امید

به گفته مدیرعامل صبا امید غرب خاورمیانه یکی از مهمترین اهداف تاسیس کارخانه گندله سازی این است که از خام فروشی جلوگیری شود و با تکمیل زنجیره تولید در داخل استان، ارزش افزوده به مراتب بالاتری عاید اقتصاد مردم و اقتصاد کشور شود. به این ترتیب، سنگ آهن استخراجی از معادن کردستان در داخل استان به محصولی با ارزش افزوده بالاتر تبدیل می‌شود و به قیمت و بهای بالاتری در بازارها به فروش خواهد رسید.

وی افزود: استان کردستان به دلیل دارا بودن معادن جوان با ظرفیت و ذخیره بالا و عیار مناسب، با تکمیل و راه اندازی طرح‌ها و پروژه‌های در دست ساخت، به زودی به یکی از قطب‌های معدنی و صنعتی کشور تبدیل خواهد شد.

فناوری روز دنیا در اختیار صبا امید

مختاری اردکانی در ادامه عنوان کرد: در این شرکت از فناوری و تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده شده و این کارخانه با فناوری آلیس چالمرز احداث می‌شود که در کشور نیز این فناوری مورد استفاده قرار می‌گیرد. دیگر وجه تمایز صبا امید با سایر شرکت‌ها این است که کنسانتره به عنوان ماده اولیه خود را از معادن شرکت صبانور که یکی از سهامداران شرکت نیز محسوب می‌شود، تامین خواهد کرد و به دلیل نزدیکی این معادن به کارخانه، هزینه کمتری جهت حمل و نقل به شرکت تحمیل می‌شود و در نتیجه آن حاشیه سود بالاتری می‌توان کسب کرد.

صبا امید در خدمت مردم منطقه

وی میزان اشتغال ایجاد شده با راه اندازی فاز اول کارخانه را ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم عنوان کرد و افزود پس از تکمیل و بهره‌برداری از فاز دوم افراد بیشتری در این شرکت استخدام و به کار گرفته خواهند شد.

شرکت صبا امید غرب خاورمیانه برنامه جذب ۱۰۰ درصدی نیروی بومی ‌استان را دنبال کرده و تلاش دارد تا جایی که ممکن باشد از متخصصین و نیروهای بومی ‌استفاده کند. مدیرعامل این شرکت در همین راستا افزود: شرکت از هم اکنون به بحث آموزش و تخصص‌گرایی نیروهای بومی ‌منطقه ورود کرده و در نظر داریم در زمینه اشتغال‌زایی از دانشجویان خبره و ممتاز استان بهره بگیریم تا ضمن بورسیه و کمک به درآمدزایی آن‌ها، تخصص‌های لازم را آموزش دهیم و حتی در قراردادهای خود با پیمانکاران نیز این موضوع را مدنظر قرار دادیم تا تمامی نیروهای انسانی، بومی ‌استان کردستان باشند.

به علاوه، انتقال تمام واحدهای اداری، مالی، فنی و مهندسی از تهران به کردستان به عنوان دیگر برنامه‌های مدیریت جدید شرکت بیان شده و به گفته ایشان قرار است همه واحدها به داخل استان منتقل شوند تا بدین ترتیب، ضمن کنترل و مدیریت بهتر بر فرایندها، به رونق استان کمک بیشتری شود.

سرعت در پیشرفت

دکتر مختاری اردکانی مدیرعامل شرکت صبا امید غرب خاورمیانه در خاتمه اظهار داشت: در زمینه حل و فصل مشکلات و مسائل موجود به خصوص در چالش‌های مربوط به پیمانکاران داخلی و خارجی اقدامات خوبی انجام گرفته که اثرات آن را به زودی در پیشرفت پروژه مشاهده خواهیم کرد. همچنین جهت تامین مالی، ضمن برنامه‌ریزی جهت افزایش سرمایه، مذاکرات و اقدامات اولیه با نهادهای مالی انجام شده و در نظر داریم با انتشار اوراق بدهی نسبت به تامین مالی اقدام کنیم تا هر چه سریع‌تر این پروژه وارد مدار تولید شود.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها