مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اعلام کرد؛

نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاهای فارس پرشتاب و پیشران توسعه

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس با ارائه گزارشی از روند پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در این استان یادآور شد: شمار متقاضیان و افراد ثبت نام شده در این حوزه افزایش یافت. نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاهای فارس پرشتاب و پیشران توسعه است ، سال جهش تولید در مسکن ملی در استان فارس ، سال افزایش مشارکت و توسعه روستایی قلمداد می شود.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاهای فارس پرشتاب و پیشران توسعه

به گزارش خبرنگاران گروه صنعت و تجارت گزارش خبر، سید علیرضا حمیدی، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس در جریان برگزاری توری خبری بازدید از طرح های مسکن شهری و روستایی شیراز در گفتگو با خبرنگاران ابراز داشت: استان فارس رتبه نخست کشور در تامین زمین نهضت ملی مسکن را دارد ، با مشارکت منابع طبیعی و راه و شهرسازی، فارس بیشترین تامین قطعات زمین را در کشور انجام داده است در عین حال استان فارس بیشترین کمبود زمین هم در این طرح دارد ، سهیمه زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای فارس ۳۰ هزار قطعه است البته برنامه ما برای تامین ۶۰ هزار قطعه است ، استاندار فارس تاکید دارد که این تامین قطعات زمین روستایی به ۱۲۰ هزار قطعه افزایش یابد.

حمیدی افزود: بنا بر این با یک ظرفیت تعهد ۴ برابری نسبت به تعهد اولیه کار نهضت ملی مسکن در روستاهای فارس دنبال می‌شود ، در روستاهای مستعد و مناطقی که در حریم شهر قرار دارند این طرح اجرایی می‌شود ، قرار بر این است که ۳۰ هزار قطعه زمین نهضت ملی مسکن روستایی در استان فارس از منابع طبیعی و راه و شهرسازی دریافت کنیم و کار نهضت ملی مسکن کلید بخورد ، کار آماده سازی اکنون در روستای گیاه زار شیراز در حال انجام است و در ۲۵ هکتار کار آماده سازی شروع شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه طرح های نهضت ملی مسکن در ۱۱۰ شهر استان فارس قابلیت اجرایی شدن دارد اظهار کرد: اگر زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح ها در ۲۶ شهر در محدوده راه و شهرسازی لارستان و ۸۴ شهر در محدوده راه و شهرسازی فارس در اختیار بنیاد مسکن قرار بگیرد ، طرح های نهضت ملی مسکن با شتاب قابل قبولی اجرایی می شوند.

حمیدی با بیان اینکه 208 هزار و 846 متقاضی در طرح های نهضت ملی مسکن استان فارس نام نویسی کرده اند، افزود: 36 هزار و 722 متقاضی در محدوده شهرستان لارستان و 172 هزار و 124 متقاضی در سایر مناطق استان فارس در این طرح تا کنون نام نویسی کرده اند.

او ادامه داد: برای 25 هزار و 459 متقاضی تا کنون پروژه و زمین مناسب اختصاص یافته و طرح های نهضت ملی مسکن با مشارکت این متقاضیان آغاز شده است، هفت هزار و 315 متقاضی در بانک های عامل حساب بانکی افتتاح کرده‌اند و زمینه دریافت تسهیلات برای آنان فراهم شده است.

وی با بیان جزییات بیشتری از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس گفت: از بین متقاضیانی که طرح نهضت ملی مسکن را آغاز کرده اند ، 162 متقاضی طرح را به پایان رسانده اند ، 481 واحد در مرحله نازک کاری است ، 3 هزار و 412 واحد در مرحله سفت کاری و اجرای سقف و 8 هزار و 607 واحد در مرحله اسکلت است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس افزود: استان فارس در نهضت ملی مسکن در سطح کشور شاخص ساز است ، 13 هزار و 693 واحد مسکن ملی نیز با بهره گیری از تسهیلات و آورده متقاضیان در این استان اکنون در مرحله اجرای زیر ساخت و فونداسیون است.

محمد رسول پروری معاون عمران و مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس نیز در جمع خبرنگاران گزارشی از پیشرفت های طرح های نهضت ملی مسکن ارائه داد و با تشریح طرح نشاط سلطان آباد شیراز اظهار داشت: طرح مسکونی نشاط سلطان آباد شیراز یکی از طرح های با زیر ساخت قوی، شکیل و زییا و مستحکم است که با مشارکت بنیاد مسکن اجرا شده است.

پروری اضافه کرد: برای اجرای این پروژه ۱۸ طراحی شهری پیشنهاد و یکی از این طرحها پذیرفته شد، این مجتمع مسکونی یک هزار و ۶۲۰ واحد مسکونی ظرفیت دارد و بین پنج تا شش هزار نفر در این مجتمع سکونت خواهند داشت.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد: پنج ناحیه مسکونی در شهرک نشاط سلطان آباد شیراز در نظر گرفته شده که همه خدمات روبنایی و زیر بنایی آب، برق و گاز برای آن پیش بینی شده است.

فرج الله نصیری معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان فارس نیز در برنامه گفت و گو با خبرنگاران گزارشی از بازسازی مناطق آسیب دیده شهرستان اوز بر اثر زلزله ارائه داد و گفت: عملکرد حوزه بازسازی بنیاد مسکن استان در بحران سیل مرداد ماه ۱۴۰۱ ، طوفان مانسون و بروز خسارت به تعدادی از واحدهای خسارت دیده احداثی شهری و روستایی بیانگر عملکرد قابل توجه همکاران بنیاد است.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها