نشست خبری شهردار و اعضای شورای اسلامی بافق با اصحاب رسانه:

توضیحات در خصوص بدهی ۵۰۰ میلیارد تومانی شرکت سنگ آهن به شهرداری

رئیس شورای اسلامی شهرستان بافق با تاکید به بدهی 500 میلیارد تومانی شرکت سنگ آهن به شهرداری بیان کرد شرکت سنگ آهن تا سال گذشته همکاری نسبتاً خوبی در پرداخت عوارض داشته است اما امسال مدیرعامل شرکت بعد از حل مسئله تامین گاز کارخانه آهن اسفنجی قول داد ماهیانه 20 میلیارد تومان پرداخت خواهد کرد اما به قول خود وفا نکرد.. اکنون شرکت سنگ آهن بیش از 500 میلیارد تومان بدهی دارد

اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر توضیحات در خصوص بدهی ۵۰۰ میلیارد تومانی شرکت سنگ آهن به شهرداری

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، نشست خبری اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بافق با خبرنگاران و اصحاب رسانه عصر روز گذشته در محل شهرداری برگزار شد.در ابتدای این نشست خبرنگاران سوالات خود را پیرامون مسائل و موضوعات مختلف شهر بیان نمودند و در ادامه شورای شهر و شهرداری به سوالات آنان پاسخ دادند.

محمد رنجبر رئیس شورای اسلامی شهرستان بافق در خصوص عرضه سهام شرکت سنگ آهن مرکزی در بورس :گفت چندین سال است تصمیم گرفته اند سهام شرکت را در بورس عرضه .کنند تعهداتی در قالب امیدنامه داده شده است که باید ضمیمه این امر برای عرضه در بورس شود ما میگوییم شرایطی توسط حقوقدانان انجام گیرد تا الزام آور برای بورس باشد.

وی افزود: مدیرعامل شرکت سنگ آهن با توجه به وضعیت بد شرکت راه حل را ورود به بورس میداند و ما شرایط عرضه در بورس را عنوان کردیم متاسفانه با بدعهدی هایی که از سوی مسئولان شرکت و صندوق فولاد کشور شده مردم به ویژه پرسنل شرکت دغدغه و نگران آینده شغلی خود و شهر هستند.

رنجبر شرکت سنگ آهن را عمده بنگاه اقتصادی شهرستان دانست و اظهار کرد: مسئولان مراقب هر اقدامی که انجام میدهند باشند و مسئولان رده بالا اجازه ندهند حق مردم و مسئولان زایل شود.وی با بیان بدهی 500 میلیارد تومانی شرکت سنگ آهن به شهرداری بیان کرد شرکت سنگ آهن تا سال گذشته همکاری نسبتاً خوبی در پرداخت عوارض داشته است اما امسال مدیرعامل شرکت بعد از حل مسئله تامین گاز کارخانه آهن اسفنجی بیان کرد ماهیانه 20 میلیارد تومان پرداخت خواهد کرد اما این امر انجام نگرفت.

اکنون شرکت سنگ آهن بیش از 500 میلیارد تومان بدهی دارد.رئیس شورای اسلامی شهرستان بافق ادامه داد در جلسه ای با استاندار از ایشان خواستیم بدهی سنگ آهن را تقسیط کند و قول آن نیز داده شد اما اکنون نه تنها مهلتی ندادند بلکه میخواهند این پول را دریافت کنند اگر گفته میشود این بنگاه اقتصادی پول ندارد و نمیتواند به حیات خود ادامه دارد چگونه کارگاه هایی که با مشکل رو به رو است را راه اندازی میکنند؟ اما اکنون این کارگاهها را تعطیل می کنند.بر داشت ما این است که تعمدی در این چندماه در کار بوده است که پول به شهر تزریق نشود.

وی با بیان اینکه فلات مرکزی تا شهریورماه 1402 عوارض خود را پرداخت کرده است، افزود: شرکت نوظهور و فسفات نیز عوارض خود را پرداخت نکرده اند. معدن کوشک نیز پس از 20 سال 15 میلیارد تومان برای ساخت جاده کوشک پرداخت کردهاست.

رنجبر ادامه داد: از شرکت سنگ آهن میخواهیم همان گونه که خود را مکلف به پرداخت حقوق دولتی و مالیات بر ارزش افزوده میداند قانون 2 درصد عوارض را نیز انجام دهد ذی نفعان این امر مردم هستند که از این معادن متضرر میشوند و سلامتی آنان و محیط زیست به خطر می افتد و باید خدماتی برای آنان انجام گیرد.

وی با تاکید به توسعه فضای سبز :گفت هر تعداد معدنی که در شهر ایجاد شود باید فضای سبز نیز توسعه پیدا کند اما متاسفانه به این امر توجه نمی شود. بهره برداران معادن به مردم توجه کنند و نگذارند گله مندی آنان بیشتر شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان بافق با اشاره به مشکلات بودجه و کمبود اعتبارات شهرداری طی چند ماه اخیر عنوان :کرد بخشی از اعتبارات و هزینه های شهرداری از طریق معادن برنامه ریزی میشود که کوتاهی در این زمینه صورت گرفته است. سعی کردیم در صحبت با پیمانکاران آنان را راضی به ادامه کار کنیم تا پروژه ها تعطیل نشود و این امید در دل مردم از بین نرود.

وی از مشارکت مردم در انتخابات تشکر کرد و اظهار داشت اگر مسئولان می بینند مردم مشارکت بالا در انتخابات داشتند در مقابل خدمات میخواهند و اگر این تعطیل می شد شاید این آمار یک درصد هم نبود. وظیفه ما ارائه خدمات بیشتر و بهتر و پاسخگویی به مردم است. عمده گله مندی ما از معادن این است که 2 درصد عوارض را که قانونی است به موقع پر داخت کنند.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها