رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آیین افتتاحیه ارزیابی بیرونی اعتباربخشی موسسه ای تاکید کرد؛

نقش موثر تیم های ارزیاب بر ارتقای دانشگاه های علوم پزشکی کشور

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از صبح امروز، میزبان تیم ارزیاب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کلان منطقه هشت کشور، برای ارزیابی بیرونی اعتباربخشی موسسه ای است.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر نقش موثر تیم های ارزیاب بر ارتقای دانشگاه های علوم پزشکی کشور

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشستی با حضور تیم ارزیاب وزارت بهداشت، بر نقش موثر تیم های ارزیاب بر ارتقای دانشگاه های علوم پزشکی کشور، توسعه علمی، فناورانه و رشد و بالندگی دانش بنیان تاکید کرده و تحقق این نقش آفرینی را حاصل تبادل افکار، دانش، تجارب و اطلاعات و همکاری مستمر دانست.

دکتر «سید وحید حسینی»، دانشگاه علوم پزشکی شیراز را سرمایه ای دانست که از پیشکسوتان و گذشتگان به جا مانده و در دوران جنگ تحمیلی، تحریم ها و حتی در دوران کرونا نیز توانست با لطف خداوند و تلاش کادر مجموعه سلامت، بر پای خود استوار بماند.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس با اشاره به اینکه در بحران کرونا، بیشترین آسیب به حوزه آموزش دانشگاه ها وارد شد، افزود: در بحران کرونا، موضوع آموزش به کمک فضای مجازی و دوره های غیرحضوری تداوم یافت؛ اما در حال حاضر برای بازگشت به هویت، ماهیت و اصالت پیشین، به تلاش مضاعف در حوزه آموزش و اقدامات کاربردی، عملیاتی و مفید برای ارائه بهترین خدمات به مردم نیاز است.

او ضمن قدردانی از گروه ارزیاب به پاس خدمت رسانی به سلامت مردم و توسعه اقدامات عملیاتی، اجرایی و کاربردی؛ پایش تیم ارزیاب را در راستای ارتقای دانشگاه، کمک کننده برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا با راهنمایی های اعضای این گروه ارزیاب، به ارتقای علم و فرهنگ به عنوان رسالت و اصالت اصلی دانشگاه دست یابیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست ضمن قدردانی از تیم ارزیاب کلان منطقه هشت کشور و کادر EDC دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای هماهنگی این دوره ارزیابی گفت: بهره‌گیری از تجارب تیم ارزیاب در ارتقای حوزه آموزشی دانشگاه بسیار موثر است.

دکتر «محسن رازقی»، عرصه آموزش را بخش سرمایه ای کشور معرفی کرد که موجب ترقی نیروی انسانی به ویژه نسل جوان می شود و تاکید کرد: نیاز است تلاش کنیم تا با آموزش مطلوب و ایجاد بستری مناسب در حوزه آموزش، جوانان پر نشاط و سرشار از امید را به سازندگی و ترقی کشور رهنمود کنیم.

نگاه تیم ارزیاب، نگاه سازندگی است

دکتر «کامران باقری لنکرانی» استاد برجسته کشور و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز دیگر عضو این نشست بود که تیم ارزیاب را الگوی حوزه آموزش کشور معرفی کرد و گفت: ارزیابی بیرونی اعتباربخشی موسسه ای، فرصت ارتقا محسوب می‌شود و نگاه تیم ارزیاب، نگاه سازندگی است.

او با اعلام اینکه بخش EDC دانشگاه علوم پزشکی شیراز نه تنها در ایران، بلکه در غرب آسیا پیشرو و جلودار حوزه آموزش پزشکی بوده است، افزود: فعالیت رشته پزشکی اجتماعی در کشور نیز، از این دانشگاه آغاز شد.

تلاش تیم ارزیاب اعتباربخشی موسسه ای وزارت بهداشت برای ایجاد بستری غیر رقابتی و کمک به رشد و بالندگی مراکز علمی کشور

سرپرست تیم ارزیاب اعتباربخشی موسسه ای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با ارایه توضیحاتی پیرامون فرآیند برنامه گروه ارزیاب اعتباربخشی موسسه ‌ای گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز از لحاظ قدمت تاریخی و فعالیت، در دانش پزشکی کشور پیشرو بوده و تلاش تیم ارزیاب اعتباربخشی موسسه ای وزارت بهداشت، ایجاد بستری غیر رقابتی و کمک به رشد و بالندگی مراکز علمی کشور است.

دکتر «پیام خزائلی» ارزیابی اعتباربخشی موسسه ای را حلقه‌ ای از زنجیره‌ بررسی کیفی دانشگاه‌ ها و مجموعه‌ های بهداشت درمان کشور برشمرد و افزود: در همین راستا تلاش می شود تا با انتقال تجارب به بهترین سطح کیفی ارائه خدمات برسیم.

او با بیان اینکه در دوره ‌های پیش ارزیابی، شاخص ‌های کمی و در حال حاضر شاخص‌های کیفی مورد توجه قرار می‌ گیرد، اضافه کرد: تلاش می شود تا دانشگاه های علوم پزشکی کشور به سطح بالاتری از استانداردهای موجود به صورت کیفی برسند.

دکتر خزائلی با اشاره به حضور اساتید استان‌ های کرمان و سیستان و بلوچستان در این گروه ارزیاب، از برگزاری نشست هایی با اساتید و دانشجویان و بازدید از مراکز علمی در طول برنامه ارزیابی خبر داد.

دکتر «ریتا رضائی» رابط اعتباربخشی و ارزیاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز و عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی نیز در این برنامه، گزارشی از عملکرد اعتباربخشی انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی سه سال گذشته ارائه کرد.

این نشست صبح روز شنبه، پانزدهم مهر 1402، در دانشکده مجازی و با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مشاور عالی رییس دانشگاه، معاونان، اساتید، اعضای هیات علمی، روسای دانشکده ها و مدیران ارشد دانشگاه برگزار شد.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها