وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

مهمترین اهداف اصلی گروه پنج در دسترسی عادلانه به دارو و تجهیزات پزشکی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دسترسی عادلانه به دارو و تجهیزات پزشکی را از اهداف اصلی گروه پنج خواند و بر توسعه همکاری کشورهای عضو در زمینه های تولید، توزیع و گسترش تجارت دارو و تجهیزات پزشکی تاکید کرد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر مهمترین  اهداف اصلی گروه پنج در دسترسی عادلانه به دارو و تجهیزات پزشکی

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، دکتر بهرام عین اللهی در مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین اجلاس تخصصی کشورهای عضو گروه پنج با عنوان «دیپلماسی سلامت؛ نظام‌های دارو و تجهیزات پزشکی» در تالار شهید سلیمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برگزاری این اجلاس را در هفته وحدت و در آستانه سالروز ولادت پیامبر اسلام (ص) که بهترین خلق خداست، به فال نیک می گیریم.

وی افزود: امروزه دیپلماسی سلامت، نقطه اشتراک دیپلماسی در تمام کشورهاست که می تواند در منطقه بین همسایگان و کشورهای دوست موجب توسعه همکاری های همه جانبه شود.

وی با بیان این که در این نشست در ارتباط با غذا، دارو و تجهیزات پزشکی تبادل نظر خواهیم کرد، اظهار داشت: کشورهای گروه پنج باید به سمتی بروند که ضمن پذیرش تولیدات دارویی و تجهیزات پزشکی یکدیگر، در جهت ایجاد بازار مشترکی از تولیدات سلامت برای رفع نیازهای مردم و تامین نیازمندی های منطقه در حوزه سلامت، گام بردارند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: کارهای گروهی که در سه اجلاس قبلی بین کشورهای گروه پنج انجام شده است نشان دهنده حُسن همکاری های این کشورها در حوزه های مختلف نظام سلامت است. در اجلاس پیشین شاهد تصمیمات خوبی در ارتباط با انتقال خون بین کشورهای گروه پنج بودیم و امیدواریم در این اجلاس نیز به توافقات خوبی در زمینه های دارو و تجهیزات پزشکی نائل شویم.

سلامت زنان، موضوع اجلاس آینده گروه پنج

دکتر عین اللهی با بیان این که اجلاس آینده گروه پنج به «سلامت زنان» اختصاص خواهد داشت، گفت: در اجلاس آینده که با حضور همسر رییس جمهور ایران برگزار می شود در ارتباط با «سلامت زنان» تبادل نظر خواهیم کرد.

وی با اشاره به این که امکان همکاری های مختلفی در حوزه سلامت بین کشورهای منطقه وجود دارد، اضافه کرد: ما می توانیم در حوزه های تحقیقاتی، انتشارات علمی، همکاری های آموزشی، درمانی، پرستاری، دندانپزشکی، سلامت روان و بخش های بسیار دیگری در حوزه سلامت با یکدیگر همکاری مشترک داشته باشیم.

وزیر بهداشت اظهار کرد: ایران در ۴۴ سال گذشته همواره تحت شدیدترین تحریم ها قرار داشته ولی همانطور که در نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته «ایران فارما» ملاحظه کردید با وجود این تحریم ها پیشرفت های زیادی در حوزه تولیدمواد اولیه دارویی، دارو و تجهیزات پزشکی داشته و امروزه بیش از ۹۷ درصد نیاز دارویی و ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی پیشرفته خود را به صورت خودکفا در داخل تولید می کند.

دکتر عین اللهی با بیان این که اگر همکاری های بیشتری بین کشورهای همسایه وجود داشته باشد می توانیم تولیدات را ارتقا دهیم، افزود: ایران آماده مشارکت اقتصادی با کشورهای منطقه در حوزه سلامت است. ما قادریم به صورت مشترک تولیدات زیادی در حوزه سلامت داشته باشیم و خودمان نیاز منطقه را در این حوزه تامین کنیم.

وی با تاکید بر این که هدف اصلی ما دسترسی عادلانه به دارو ، تجهیزات پزشکی و توسعه سلامت مردم منطقه است، گفت: مردم منطقه حق دارند از سلامت برخوردار باشند. در همه گیری کرونا ثابت شد بیماری محدود به یک کشور نیست و ما بدون همکاری با هم به موفقیت نمی رسیم. سلامت در سایه همکاری با یکدیگر ایجاد می شود و گروه پنج تبلور این همکاری ها برای ایجاد سلامت بین تمام کشورهای منطقه است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان با اشاره به این که کشورهای گروه پنج باید قوانین و مقررات خود در رابطه با تولید و توزیع دارو را با یکدیگر به اشتراک بگذارند، گفت: ما امروز قادریم با تولید داروهای پیشرفتۀ هایتک و بهره گیری از دستاوردهای زیست فناوری و نانو فناوری، مشکلات مربوط به بیماری ها را در منطقه خودمان مرتفع کنیم.

دکتر عین اللهی ضمن اظهار امیدواری از این که جلسات گروه پنج کاربردی باشد و نتایج آن در فرآیندهای اجرایی دیده شود، خاطرنشان کرد: اینجانب هفته آینده عازم قاهره خواهم شد و در دیدار با وزرای بهداشت کشورهای گروه پنج پیگیر نتایج اجلاس امروز خواهم بود.

وی اعلام کرد: گروه پنج از ماه گذشته با پیوستن کشور تاجیکستان، به گروه جی پلاس تبدیل شده که نشان دهنده تجسم همکاری های حوزه سلامت بین همسایگان است.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها