8 شغل در زمینه طراحی که درآمد خوبی دارند

وقتی یک شخصی خودش را طراح معرفی می کند، اکثر مواقع دیگران از او خواهند پرسید: طراح چی؟
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر 8 شغل در زمینه طراحی که درآمد خوبی دارند

به گزارش خبر، وقتی یک شخصی خودش را طراح معرفی می کند، اکثر مواقع دیگران از او خواهند پرسید: طراح چی؟

در حقیقت این به آن سبب است که رشته های مختلفی در زمینه طراحی وجود دارند. از طراحی لباس تا ساختمان و غیره، همگی مشاغل خوبی هستند و می توانند درآمدی زیادی را برایتان به ارمغان آورند. اما در اینجا به معرفی 6 مورد خواهیم پرداخت.

1.ساخت اپلیکیشن موبایل

طراحی اپلیکیشن یک شغلی است که اگرچه ظاهر اسم آن مربوط به صنف طراحی می باشد، اما در اصل برای یک طراح اپلیکیشن شدن، باید برنامه نویسی بلد باشید. یک توسعه دهنده app یک فرد حرفه‌ای است که مسئول طراحی و کدنویسی برنامه های کاربردی نرم افزارهای گوشی است. آنها برای تنظیم مشخصات، نوشتن کد با کیفیت بالا، انجام آزمایش و عیب یابی برنامه ها با تیم ها همکاری می کنند.

2.ساخت سایت

ساخت سایت نیز در این لیست به عنوان یک شغل طراحی که تواند درآمد خوبی را برایتان حاصل کند، قرار داده‌ایم. گاها اگر به صورت نیچ و برای صنف خاصی فعالیت تخصصی کنید، می توانید درآمد بیشتری نیز از آن خود کنید. مثلا صرفا در زمینه طراحی سایت برای پزشکان تجربه و مهارت کسب کنید.

به این شکل شما را به عنوان یک فرد متخصص در این زمینه خواهند شناخت. و نه یک طراح کلی که در هر زمینه‌ای سایت خواهد زد! این حتی بعدا برای تبلیغات و بازاریابی نیز برای شما برندسازی قوی ایجاد خواهد کرد.

3.طراحی بیلبورد

طراحی بیلبورد نیز یک شغل کمتر شناخته شده است و در ایران نیز درآمد خوبی دارد. به دلیل کمتر شناخته شدن آن و اهمیت بازاریابی و جذب مخاطبی که دارد، کارفرمایان حاضرند به طراح ماهر، مبالغ خیلی خوبی را بپردازند.

به عنوان یک طراح بیلبورد، می توانید با شرکت ها برای ایجاد مواد تبلیغاتی برای نمایش در فضای باز یا آنلاین کار کنید. برای این شغل معمولاً مدرک لیسانس و همچنین خلاقیت و توانایی همکاری با دیگران لازم است.

4. ساخت آرم و نشان

طراحی لوگو اولین قدم هر شرکت و یا برند شخصی است تا فعالیت رسمی خودش را آغاز کند. یک طراح لوگو برای مشتریان آثار هنری ایجاد می کند تا یک نام تجاری، محصول یا خدمات را نشان دهد، و آنها تحقیقات بازار، طرح ها ملاقات با مشتریان را برای درک نیازهای آنها و گنجاندن بازخورد در محصول نهایی انجام می دهند.

5.طراح کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت نیز برای انواع مشاغل سنتی و حضوری همچنان مورد استفاده قرار میگیرد. زیرا کارت بیزنسی، یک پلی است برای ارتباط با مشتری برای آینده! مسئولیت اصلی این نقش، ایجاد طرح‌های کارت ویزیت جذاب و حرفه‌ای است که با هویت برند شرکت ها هماهنگ باشد. طراح ایده آل باید درک عمیقی از اصول طراحی و دستورالعمل های برند داشته باشد.

6. طراح محصول

نقش یک طراح محصول انعطاف پذیر است و گاهی اوقات به عنوان یک طراح تمام پشته در نظر گرفته می شود. آنها ممکن است مسئول UX، UI، کدنویسی، مدیریت پروژه، حل مشکل یا همه موارد فوق باشند. یک طراح محصول راه حل هایی را برای مشکلاتی که ممکن است در طول فرآیند توسعه و طراحی اولیه ایجاد شود ایجاد می کند.

طراحان محصول در استارت آپ ها، شرکت های بزرگ مبتنی بر محصول و شرکت های نرم افزاری بیشترین تقاضا را دارند. طراحان محصولات تخصصی نیز در صنعت خودروسازی مورد توجه هستند. با تغییر گسترده به سمت وسایل نقلیه الکتریکی که وارد مراحل کلیدی خود شده است، تقریباً هر شرکت خودروسازی به دنبال طراح محصولی است که تیم خود را در طراحی نرم‌افزار، برنامه‌ها و تجربه کاربری مدل‌های جدید خود رهبری کند.

7.طراح دیجیتال

یک طراح دیجیتال راه حل هایی برای وب سایت ها، گرافیک محصول، قالب های ایمیل، گرافیک رسانه های اجتماعی، کمپین های برند و عکاسی ایجاد می کند. آنها معمولا به صورت تیمی یا فریلنسر کار می کنند. نقش طراح دیجیتال اغلب با عنوان دیگری پیچیده می شود، اما می توان آن را به عنوان یک نقش متمایز نیز یافت، به خصوص در دنیای آزاد.

طراحان دیجیتال در بسیاری از صنایع مختلف به دنبال آن هستند. آژانس‌ها و بخش‌های بازاریابی، تجارت الکترونیک، نرم‌افزار مبتنی بر ابر، فین‌تک و شرکت‌های سخت‌افزار فناوری همگی در حال حاضر طراحان دیجیتال را استخدام می‌کنند.

8.طراح موشن گرافیک

طراحان گرافیک متحرک مسئول آثار هنری متحرکی هستند که می توانند در وب، تلویزیون، رسانه های اجتماعی، فناوری واقعیت افزوده و فیلم منتشر شوند. آنها کلیپ های فیلم، تریلر، تبلیغات، جلوه های ویژه، دنباله عنوان و موارد دیگر را ایجاد می کنند. آنها از جلوه های بصری، طراحی گرافیکی و انیمیشن برای زنده کردن خلاقیت های خود استفاده می کنند.

طراحان گرافیک متحرک در شرکت‌های هوش مصنوعی، صنعت سرگرمی، استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های بازاریابی و آژانس‌های خلاق، سازمان‌های روزنامه‌نگاری دیجیتال، پلت‌فرم‌های تجارت الکترونیک و صنعت خودرو بیشترین تقاضا را دارند. بسیاری از فرصت های طراح موشن گرافیک را می توان از طریق آژانس ها پیدا کرد.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها