به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، احمد محمود زاده در آیین افتتاحیه گردهمایی روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور در باشگاه فرهنگیان شیراز ، اظهار کرد: رویکردهای خوب فرهنگی در استان فارس حاکم شده که جای تقدیر دارد.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش افزود: کارهای صوری و نمایشی در دستور کار ما قرار ندارد بلکه کارهای اساسی، کیفی و ماندگار سرلوحه فعالیت های این سازمان قرار دارد.
محمودزاده تصریح کرد: بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی در حال تحصیل هستند.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ادامه داد: ایشان فرمودند رصد کردن مسائل و حل و فصل کردن موانع و مشکلات نوعی تحول است لذا در حوزههای مختلف امور باید رصد شود و تصمیمات لازمه اتخاذ و اجرای آن پیگیری شود.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی خاطرنشان کرد: کارهای صادقانه و بی منت، پاکدستی، مبارزه با فساد، عدم به حاشیه رفتن و ....، از جمله مواردی است که رئیس جمهور محترم در دولت به آن تاکید دارند
وی ادامه داد: از ماموریت های اصلی ما در آموزش و پرورش، داشتن مدارس صالح است تربیت هدف محور و پرورش دانش آموزان انقلابی در دستور کار باید باشد.
محمودزاده خاطرنشان کرد: به نظر می رسد در بین ساحت های ششگانه همه ی ساحت ها مورد توجه است لذا همواره مدارس غیر دولتی باید سرآمد باشیم به ویژه در حوزه علمی تربیتی باید دانش آموزان ما مایه فخر و مباهات در عرصه های بین المللی باشند و در تراز انقلاب تربیت کنیم.
وی اضافه کرد: مدرسه صالح باید به عنوان نمونه عینی ارزش های انقلابی بتواند زمینه بروز و ظهور همه شایستگی ها را فراهم کند.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی، گفت: مدرسه، رسانه، خانواده و معلم چهار رکن تربیت باید خوب پرورش یافته باشند. امروز مدارس غیردولتی کارنامه خوبی از خود ارائه داده اند و نمونه های بسیاری در استان های مختلف وجود دارد که مدارس در تراز سند تحول هستند.
وی ادامه داد: جریان سازی در حوزه فرهنگی و تربیتی باید صورت گیرد و این امر باید به گونه ای باشد که در معرض اتهام قرار نگیریم.
محمودزاده اذعان کرد: در مدارس و مراکز غیردولتی برای ویژگی های مدارس صالح الگوهای خوبی وجود دارد لذا باید این خلاقیت ها را بگیریم در سایر مدارس ساری و جاری کنیم.
وی اضافه کرد: در خصوص مدارس غیردولتی دو نوع نگرش وجود دارد در نگاه اول مدارس غیردولتی به عنوان بارزترین نوع مشارکت، مورد توجه نخبگان و اندیشمندان قرار گرفته است. لذا با توجه به کمبود فضا و تجهیزات در برخی مدارس دولتی برخی این مدارس را کمک به اجرای عدالت و کمک به مدارس دولتی می دانند.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: نگاه دوم توسعه مدارس غیر دولتی را مغایر با تحصیل رایگان و ایجاد شکاف بین طبقات مختلف جامعه می دانند.
وی ادامه داد: مشارکت تنها شامل منابع مالی نیست بلکه سایر موارد را نیز شامل می شود. در مدارس تلاش ما این است که دانش آموزانی با برجستگی های اخلاقی برای آینده کشور تربیت کنیم لذا همه باید در این فرآیند مشارکت داشته باشیم.
عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در حوزه آموزش کار با کیفیت ارائه شود و در حوزه تربیتی نیز باید کار مستمر انجام شود و برای هر دانش آموز یک بسته فرهنگی داشته باشیم.
وی ادامه داد: برنامه های تربیتی مستمر، قابل فهم و مداومت داشته باشد و کارهای کیفی سازی و شایسته سازی در دستور کار باشد.
محمودزاده عنوان کرد: در بسیاری از استان ها در شرایط برابر و تساوی زیر ساخت ها، نتایج متفاوتی را شاهد هستیم لذا این موضوع به نوع مدیریت و خلاقیت ها بر می گردد.