«علی محمد رضایی» با سه دهه سابقه در حوزه پوشاک:

شیک پوشی و داشتن ظاهری آراسته با مدگرایی تفاوت دارد

قطعاً شیک پوشی با مد گرایی متفاوت است و اساساً مدگرایی به معنای شیک پوشی نیست. لباس شیک لباسی است که با ظاهر فرد تناسب دارد و با وجود اینکه هیچ نشانه یا برندی ( زاپ و پارگی های سر زانو یا حتی مارک و برند) ندارد، ولی باعث می شود شخص احساس شخصیت و اعتماد به نفس کند و ظاهرش را دوست بدارد. لباس شیک لباسی راحت، استاندارد، همه پوش و دارای استایل عمومی است و لزوماً پوشیدن لباس هایی با گران قیمت دارای زاپ و یا مارک بزرگ به معنای شیک پوشی نیست.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر شیک پوشی و داشتن ظاهری آراسته با مدگرایی تفاوت دارد

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، پوشیدن لباس مناسب و اهمیت دادن به پوشاک یک امر طبیعی است و کمتر کسی را می توان پیدا کرد که داشتن ظاهر آراسته و لباس مرتب برایش اهمیت نداشته باشد. با این وجود عده ای گمان می کنند شیک پوشی یا داشتن البسه مرتب و تمیز نیازمند صرف هزینه بالا است.

آغاز هر فصل به دلیل تغییراتی که به لحاظ آب و هوایی به دنبال خود دارد، همواره باعث بروز نوعی تفاوت در پوشش و الگوهای ظاهری افراد می‌شود. تغییری که برخی آن را مد می‌نامند و همرنگ‌شدن با آن را نوعی شخصیت و کلاس اجتماعی قلمداد می‌کنند. در صورتی که این طور نیست و داشتن لباس مرتب و شیک نیاز به پیروی از الگوهای خاص و گران ندارد.

به منظور آشنایی بیشتر با مختصات دنیای پوشاک و پوشش، گفتگوی کوتاهی با «علی محمد رضایی» از پیشکوستان حوزه پوشاک و از فروشندگان خوشنام و با سابقه استان گلستان انجام دادیم که حاوی نکات فنی و کاربردی است.

آیا پوشیدن لباس آراسته یا به عبارتی شیک پوشی در روحیه افراد تاثیر دارد؟

وقتی شما لباسی به تن می کنید آن به بخشی از وجود شما تبدیل می شود و نه تنها در روحیه بلکه در خلق و خوی شما نیز تاثیر دارد. روانشناسان و محققان بر این باورند انتخاب لباس و حتی نحوه پوشیدن آن در روحیه و شخصیت ما تاثیر دارد.

در این صورت لباس و پوشش نه تنها بر ظاهر و برون، بلکه بر درون، خلق و خو و اعتماد به‌نفس نیز تاثیر دارد. از این رو بسیاری از احساسات ما می‌تواند ناشی از مدل لباس و حتی رنگ آن باشد. اما این تنها یک بُعد از این حقیقت است. چرا که ممکن است احساسات ما نیز روی انتخاب لباس‌هایمان نیز تاثیر بگذارد. برای مثال ممکن است یک روز ناراحت باشید و به طور ناخودآگاه یک لباس مشکی و کهنه از کمد خارج کنید و تا آخر روز آن را به تن کنید. بنابراین به خاطر داشته باشید برای خرید، انتخاب لباس، ست کردن و حتی اطو کردن آن وسواس به خرج و برای ظاهر خودتان اهمیت قائل شوید.

آیا شیک پوشی همان مدگرایی است؟

قطعاً شیک پوشی با مد گرایی متفاوت است و اساساً مدگرایی به معنای شیک پوشی نیست. لباس شیک لباسی است که با ظاهر فرد تناسب دارد و با وجود اینکه هیچ نشانه یا برندی ( زاپ و پارگی های سر زانو یا حتی مارک و برند) ندارد، ولی باعث می شود شخص احساس شخصیت و اعتماد به نفس کند و ظاهرش را دوست بدارد. لباس شیک لباسی راحت، استاندارد، همه پوش و دارای استایل عمومی است و لزوماً پوشیدن لباس هایی با گران قیمت دارای زاپ و یا مارک بزرگ به معنای شیک پوشی نیست.

آیا رنگ لباس بر ذهن تاثیر می گذارد؟

اساساً نوع و رنگ لباس بر ذهنیت افراد تاثیر می گذارد. بیش از آنچه که تصور می‌کنیم، رنگ لباس بر ذهن ما تاثیر دارد. رنگ‌ها معنا و مفهومی دارند و ما بیشتر از آنچه رنگ‌ها را با چشم ببینیم، آن‌ها را درک می‌کنیم. از این رو بسیاری از طراحان داخلی خانه از هر رنگی برای یک اتاق به‌خصوص استفاده می‌کنند تا باعث آرامش یا انرژی در انسان شود.

طراحان مد نیز پیش از طراحی و تولید هر لباسی به رنگ آن توجه می‌کنند. از این جهت ممکن است متوجه این موضوع شده باشید که معمولا لباس‌های تابستانه رنگ‌های شاد دارند که باعث افزایش انرژی می‌شود و لباس‌های زمستانه را از رنگ‌های سرد یا خنثی همچون آبی استفاده می‌کنند که باعث آرامش می‌گردد.

چگونه خریدی اقتصادی در بازار پوشاک داشته باشیم؟

حقیقت امر در سال های اخیر با افزایش قیمت دلار و برخی مشکلات اقتصادی قدرت خرید مردم کاهش یافته است ولی این دلیل نمی شود که با بودجه کم نتوان لباس شیک یا با دوام خرید. اما چند نکته را قبل از خرید لباس در نظر داشته باشید. اول اینکه قبل از خرید سری به کمد یا چمدان لباس های تان بزنید. شاید لباس هایی در کمد شما باشد که آنها را فراموش کرده باشید و از دیدنشان متعجب شوید!

دوم اینکه قبل از رفتن به بازار پوشاکی را قصد خرید آن را دارید برای خودتان مشخص کنید و برای خرید روی آن تمرکز کنید و از تماشا یا پرو کردن سایر لباس ها خودداری کنید.

سومین توصیه کمک گرفتن از یک فرد دارای دانش در زمینه پوشاک و پارچه است. چرا که تجربه افراد می توانند به شما در انتخاب و خرید یک لباس مناسب و با دوام کمک کند.

نکته بعد اینکه همیشه لباس گران قیمت لباس مناسب نیست. امروزه بسیاری از پوشاک ایرانی در مقایسه با مشابه خارجی بسیار با کیفیت تر و بادوام تر و ارزان تر هستند.

نگهداری از لباس به چه باید باشد؟

به جرات می توان گفت نگهداری لباس حتی از خرید یا پوشیدن آن مهم تر است. شستشوی به موقع و بر اساس جنس لباس اولین توصیه است . چرا که گاهی اوقت یک لباس ممکن است با یکبار شستشوی نامناسب دیگر قابل استفاده نباشد. نگهداری در جای مناسب و استفاده از کاور و چوب کار، دیگر موردی است که به دوام لباس کمک می کند. برخی لباس ها دارای جنس خاصی هستند مثل ابریشم در مقابل آب داغ یا شوینده ها تاب آوری ندارند و ممکن است شکل خود را از دست بدهند. بنابراین بعد از خرید لباس حتماً با فروشنده یا فردی که در زمینه پوشاک تخصص دارد، در خصوص جنس لباس و نحوه شستشوی آن مشورت کنید. چرا که نحوه شستشوی لباس پشمی با لباس پلی استر یا نخی و پنبه ای تفاوت دارد.

سخن نهایی

تقویت اقتصاد مملکت با خرید کالای ایرانی ممکن است. بسیاری از پوشاکی که در مغازه ها به اسم لباس خارجی عرضه می شوند، ایرانی هستند و در تولیدی ها روی آنها برند یا مارک خارجی نصب شده است. پارچه و پوشاک ایرانی دارای قدمتی طولانی هستند و هنرمندان ایرانی در سال های اخیر با تولید و عرضه مدل های مختلف و دارای طرح و نگار های زیبا و با کیفیت، مهارت خود را به نمایش گذاشته اند. در پایان توصیه می کنم پوشاک را برای موفقیت و آغاز کردن روزی توام با پیروزی و نشاط بپوشید.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

مجله خبری گفتمان یزد

مجله خبری گفتمان یزد

رسانه تخصصی رصد اخبار در استان یزد

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

پایگاه خبری گفتگوی خبری صنایع معدنی

گفتگوی خبری صنایع معدنی

پایگاه رسمی اخبار معادن و مواد معدنی

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پایگاه خبری نهضت ملی مسکن

پایگاه خبری نهضت ملی مسکن

رسانه تخصصی نهضت ملی مسکن

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

دانشگاه سئوی ایران

دانشگاه سئوی ایران

مشاوره، آموزش و مدیریت پروژه های سئو در ایران

پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت

پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت

شبکه اطلاع رسانی و مرجع اخبار دریا و نفت

پایگاه اطلاع رسانی جمعیت اعتلا

پایگاه اطلاع رسانی جمعیت اعتلای نهادهای مردمی

جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

پایگاه خبری گفتمان فارس

پایگاه خبری گفتمان فارس

با مدیریت خبری عباس ستایش گو

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها