به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، دکتر «محسن رازقی» در نشست با اصحاب رسانه، همچنین از پیگیری برای افزوده شدن رشته بهداشت مدارس در مقطع کارشناسی به رشته های یاد شده خبر داد.
او تفاوت عمده دانشگاه های علوم پزشکی با دیگر دانشگاه ها را رسالت های تعریف شده در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی عنوان کرد و گفت: در حوزه آموزش دانشگاه علوم پزشکی حتی در بحران کرونا، رسالت آموزش در مجموعه سلامت فارس با تقویت زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری آموزشی الکترونیک برای دانش آموختگان، فراهم شد.
دکتر رازقی ضمن قدردانی از تلاش بی وقفه و شبانه روزی جهادگران سلامت در بحران کرونا، یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت را گرامی داشت و افزود: کرونا تنها تهدید برای سلامت جامعه نبود، بلکه تهدیدی برای آموزش کشور نیز بود؛ چرا که به دلیل نیاز آموزشی پزشکی دانشجویان به محیط بالینی و حضور در بیمارستان ها و تماس با بیماران، آموزش فراگیران در بحران کرونا تحت تاثیر قرار گرفت.
دکتر رازقی با اعلام اینکه در این بحران اجرای آموزش مداوم و مهارتی در رشته های علوم پزشکی نیز دنبال شد، ادامه داد: با توجه به توانمندی اساتید علوم پزشکی شیراز، تلاش شده تا نواقص آموزشی نیز جبران شود که تولید بیش از ۷۵۰ محتوای الکترونیکی با همکاری دانشکده مجازی، ارائه بیش از ۸۰ درصد امور خدماتی آموزش به فراگیران به صورت الکترونیک و برگزاری نزدیک به پنج هزار و ۶۵۷ آزمون الکترونیکی، از جمله تلاش های صورت گرفته در این راستا بوده است.
این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه در دو سال گذشته، عرصه آموزشی دانشجویان وارد فضای مجازی شد و این تغییر با ایجاد شکاف در آموزش همراه بود، یکی از مهمترین اقدامات حوزه آموزش پزشکی، توسعه و گسترش اجرای طرح استاد مشاور عنوان کرد.
او اضافه کرد: توسعه و تقویت آموزش پزشکی خانواده با هدف تقویت این برنامه در حیطه آموزشی را از دیگر دستاوردها و اقدامات در دست پیگیری حوزه آموزشی دانشگاه برای سال جاری و سال آینده برشمرد.
دکتر رازقی همچنین توسعه رشته ها و مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی در دانشکدههای استان را از دیگر برنامه های این معاونت اعلام کرد.
این نشست خبری صبح امروز دوشنبه، هفدهم بهمن ۱۴۰۱ با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه و اصحاب رسانه در سالن شهدای گمنام ساختمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.