توسط اعضای قرارگاه جهادی عملیاتی “عدالت تربیتی” و “نصیب آموزشی برابر” آموزش و پرورش فارس در اولین فعالیت میدانی خود انجام شد:

بازدید از ۳۰ آموزشگاه روستایی مناطق محروم بخش میمند فارس

اولین بازدید میدانی جمعی از اعضای قرارگاه جهادی عملیاتی “عدالت تربیتی” و “نصیب آموزشی برابر” از سی آموزشگاه واقع در ۲۷روستای مناطق محروم بخش میمند فارس کلید خورد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر بازدید از ۳۰ آموزشگاه روستایی مناطق محروم بخش میمند فارس

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، در این بازدید میدانی، اعضای قرارگاه جهادی عملیاتی “عدالت تربیتی” و “نصیب آموزشی برابر” آموزش و پرورش فارس در قالب سه تیم در سی آموزشگاه واقع در ۲۷ روستای مناطق محروم بخش میمند حضور و از نزدیک با مدیران مدارس و جمعی از معلمان و دانش آموزان و اهالی روستاها دیدار و از نزدیک با مسایل و مشکلات آنها در حوزه آموزش و پرورش آشنا و تصمیماتی نیز برای رفع آنها گرفته شد.

یک تیم از اعضای قرارگاه جهادی عملیاتی “عدالت تربیتی” و “نصیب آموزشی برابر” فارس در این برنامه ۱۲ ساعته که از ۸ صبح روز جمعه آغاز و تا ساعت ۲۰ ادامه داشت از مدارس واقع در روستاهای کمیل، انارمهر، سمنگان، میگلی، مورجان، دادنجان، گیاهزار، رییسی، چنار سوخته، پیروکان، کره داشی، وحدت آباد، همت آباد، دارنجان لر، خیرآباد و نجف آباد که همگی در منطقه محروم و کوهستانی کوهمره سرخی منطقه میمند قرار داشتند بازدید کردند.

همچنین دو تیم دیگر اعضای این قرارگاه نیز از مدارس روستاهای جوکان، قصرعاصم، اسماعیل آباد، کندوران، زنجیران، موک، ابراهیم آباد، مهکویه، باغ انارک، گلستان پشمه ای، عزیز آباد از دیگر روستاهای بخش میمند بازدید کردند.

کمبود منابع مالی، امکانات و تجهیزات اموزشی، ورزشی و کمبود معلم و نیروی انسانی، فرسوده بودن و عدم حصارکشی ساختمان های برخی مدارس، راه اندازی مدارس متوسطه دخترانه برای پیشگیری از ترک تحصیل آنها از عمده تقاضا، مشکلات و درخواست هایی بود که در این بازدید ها مطرح شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در حاشیه این بازدیدها در جمع مدیران، معلمان ، دانش آگوزان و اهالی این روستاها گفت: از ظرفیت ارگان‌ها و نهادهای دولتی و مردمی و همه دلسوزان جهادی تعلیم و تربیت در قرارگاه جهادی عملیاتی "عدالت تربیتی" و "نصیب آموزشی برابر" برای حل مسائل موجود کمک می طلبیم.

محمد خلیل عسکری گفت: بدون تردید تحقق عدالت تربیتی که از جلوه‌های عدالت اجتماعی است با خدمت رسانی برای مردم، گروه‌های جهادی، خیریه‌ها، نهادها و سازمان‌ های انقلابی میسر می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: ایجاد عدالت تربیتی و افزایش دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزشی رایگان و باکیفیت، افزایش مشارکت اجتماعی-تربیتی والدین، معلمان و نهادهای مردمی، دولتی و انقلابی برای بهسازی آموزشی و پرورشی از جمله اهداف ایجاد قرارگاه جهادی عملیاتی "عدالت تربیتی" و "نصیب آموزشی برابر "در استان فارس است.

عسکری در تشریح وظایف قرارگاه جهادی عملیاتی "عدالت تربیتی" و "نصیب آموزشی برابر "استان فارس خاطر نشان کرد: با حضور نمایندگان ارگان‌های تربیتی، فرهنگی، آموزشی و گروه‌های جهادی بنا داریم ضمن شناسایی و اولویت بندی نیازهای تربیتی و آموزشی مناطق مختلف استان با اولویت مناطق محروم، به استفاده موثر و هدفمند از ظرفیت های دولتی-غیردولتی، مردمی، خیریه و گروه‌های جهادی به ویژه معلمان و دانشجو معلمان جهادی به منظور رفع محرومیت تربیتی وآموزشی بپردازیم.

خاطر نشان می‌شود: قرارگاه جهادی عملیاتی “عدالت تربیتی” و “نصیب آموزشی برابر” کمتر از یک ماه است که در فارس راه اندازی شده است و اعضای قرارگاه ضمن برگزاری جلسات اتاق فکر در مرکز استان هر هفته نیز در روزهای جمعه به صورت گسترده از یک منطقه محروم بازدید و تصمیماتی را برای حل مشکلات آنها اخذ خواهند کرد.

خاطر نشان می شود: در این بازدید ۱۲ ساعته که در روز جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ انجام شد، محمد خلیل عسکری؛ مدیرکل و اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش فارس، زارع شیبانی؛ رییس دانشگاه فرهنگیان استان و روسای نواحی شهر شیراز، دکتر فروردین؛ نماینده مردم شهرستانهای فیروزآباد، فراشبند و قیرکارزین در مجلس شورای اسلامی، فرماندار فیروزآباد، بخشدار، رئیس و اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش میمند حضور داشتند.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها