به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، محمد خلیل عسکری در نشست با اعضای ستاد برنامه ریزی و هماهنگی برنامه های تابستانی استان ضمن اشاره به ظرفیتهای موجود در آموزش و پرورش گفت: باید همه در کنار یکدیگر برای حرکت آموزش و پرورش به سمت بالندگی و پویایی با نگاه تحولی کمک نماییم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: غنی سازی اوقات فراغت بسیار مهم تر از پرکردن اوقات فراغت می باشد بنابراین با چنین رویکردی فعالیت ها برنامه ریزی شود.
عسکری تاکیدکرد: از فرصت ایجاد شده برای حضور دانش آموزانی که بعد از دوسال تجربهی دوران کرونا میتوانند در محیطها حاضر شوند، به نحو احسن استفاده شود.
وی ضمن اشاره به قرارگاه عدالت تربیتی استان گفت: در مسیر غنی سازی اوقات فراغت از ظرفیت این قرارگاه که شامل شورای معاونین و حدود 12دستگاه دیگر هستند استفاده شود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن اشاره به رویکرد جدید فعالیت ها تاکید کرد: با توجه به مهارت افزایی و شعار (هر دانش آموز یک مهارت) فعالیت ها برنامه ریزی شود تا برای دانش آموزان، ارزش افزوده که همان کسب مهارت است را بهمراه داشته باشد.
عسکری گفت: کارها با رویکرد جهادی انجام و در شیراز متوقف نشود بلکه برای گسترش روح خدمت و مشارکت و درکنارهم بودن در جهت رفع مشکلات مردم در شهرستان ها و مناطق محروم پیگیری شود.
وی ضمن اشاره به اهمیت مساجد و مدارس در امر تربیت گفت: باید تلاش شود که عَلَم عِلم و دانش و هویت ملی برافراشته شود و کاری کنیم که دانش آموزان باور و هویت دینی و ملی، خود را دریابند و همچنین الگوهای ملی و دینی شان را بشناسند.
عسکری افزود: در این مسیر تمام امکانات آموزش و پرورش در کنار حوزه پرورشی و فرهنگی قرار می گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: کارهای مشترک در قالب هم افزایی بین بخشی و بدور از کارهای جزیرهای انجام شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس در این نشست نیز گفت: برنامه ریزی ها در راستای اجرای فعالیت های مکمل و فوق برنامه جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی با رویکرد کشف، هدایت استعدادهای دانش آموزی و مهارت افزایی انجام می شود.
علیرضا شادباش گفت: پرداختن به مقولهی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان از اهمیت ویژهای برخوردار است بدین منظور معاونت پرورشی و فرهنگی در تابستان سال جاری به استناد آیین نامه فعالیت های تابستانی برنامه های پرورشی و فرهنگی منسجم، جامع، پرنشاط و هدف دار متناسب با نیازها و سلایق و علایق دانش آموزان پیش بینی نموده است.
وی تاکید کرد: نقش بی بدیل خانواده ها در مدیریت برنامه های اوقات فراغت و مساعدت و همفکری آنان بسیار حایز اهمیت است که باید پررنگ تر و فعال تر باشد.
شادباش، ضمن اشاره به ضرورت این فعالیت ها گفت: ایجاد فرصت آموزش مهارت های فردی و اجتماعی و همچنین توجه به نیازهای خاص و علایق دانش آموزان در شرایط موجود و همچنین مدیریت بحران و استفاده از فرصت یادگیری از ضرورت های اجرای این برنامه می باشد.
وی افزود: استمرار فعالیت های پرورشی و فرهنگی در اوقات فراغت و ایجاد زمینه های لازم به منظور تقویت و تامین سلامت جسمانی و روانی دانش آموزان از اهداف این برنامه ها می باشد.
وی تاکید کرد: اهتمام به آموزش مهارت های فنی و حرفه ای در زمینه ی کارآفرینی از دیگر اهداف اجرای این برنامه ها می باشد.
معاون پرورشی آموزش و پرورش فارس ضمن اشاره به محورهای برنامه و فعالیت های تابستانی گفت: تقویت مهارت های ارتباطی، حرفه ای، فرهنگی و هنری و نشاط آور، اقتصادی و اشتغالزایی، ورزشی و سلامت از محورهای این برنامه ها می باشد.